روسیه

سخنگوی پوتین گفت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین باید دستکم تا زمانی که مسکو کنترل کامل بر منطقه دونتسک را به دست گیرد، ادامه یابد.

به گزارش مشرق، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه چهارشنبه (۲۸ سپتامبر) گفت عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین باید تا زمانی که مسکو کنترل کامل بر منطقه دونتسک در شرق اوکراین را به دست گیرد، ادامه یابد.

به گزارش رویترز، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات نظامی در اوکراین «دستکم» تا «آزادی جمهوری خلق دونتسک» ادامه خواهد داشت.

بامداد امروز رسانه‌های روسی با انتشار نتایج همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا اعلام کردند که در تمام این مناطق بیش از ۹۵ درصد مردم خواستار الحاق به روسیه و جدایی از اوکراین هستند. بعد از اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی، رئیس محلی منطقه خرسون از پوتین خواست این منطقه را به روسیه الحاق کند.

«ولادیمیر سالدو» در نامه‌ای که در صفحه تلگرام خود منتشر کرد با اشاره به همه‌پرسی‌ها گفت ساکنان خرسون «انتخابی تاریخی» به نفع پیوستن به روسیه کرده‌اند.

پسکوف در سخنان امروز خود همچنین اتهام‌زنی به روسیه در خصوص نشت گاز نورد استریم را احمقانه و پوچ خواند. وی گفت: ادعاها مبنی بر این که روسیه پشت وضعیت اضطراری خطوط لوله نورد استریم قرار دارد، پوچ است زیرا ما مسیرهای عرضه را از دست داده‌ایم.

سخنگوی پوتین در خصوص خسارات وارده بر روسیه در پی حادثه رخ داده برای نورد استریم گفت: «گاز گران است و به هوا نشت می‌کند، نیمی از آن برای برقراری تعادل داخلی برنامه‌ریزی شده بود». وی در ادامه از سیاستمداران غربی خواست پیش از اظهارنظر در مورد وضعیت نورد استریم فکر کنند و منتظر نتایج تحقیقات بمانند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه سه‌شنبه (۲۷ سپتامبر) نیز به اظهارنظر در خصوص بحران اخیر خطوط لوله نورد استریم پرداخت و گفت تحقیقات در حال انجام است و افزود خرابکاری را به عنوان دلیل آسیب به شبکه خطوط لوله نورد استریم ساخت این کشور در دریای بالتیک رد نمی‌کند.

به گزارش رویترز، نورد استریم ای‌جی اپراتور این شبکه سه‌شنبه اعلام کرد سه خط دریایی سیستم خط لوله گاز نورد استریم در یک روز متحمل آسیب بی‌سابقه شده و افزود مشخص نیست کارهای مربوط به تعمیر آن چقدر زمان خواهد برد. عملیات این خط لوله از اواخر تابستان به دلیل مشکلات مربوط به تعمیر توربین‌ها که روسیه می‌گوید ناشی از تحریم‌های غرب است، متوقف شد.

سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت: این خبر بسیار نگران‌کننده است. در واقع درباره آسیب با ماهیت نامشخص به خطوط لوله در منطقه اقتصادی دانمارک حرف می‌زنیم. مسئله‌ای که مربوط به امنیت انرژی کل قاره است.

در حالی که برخی مقامات غربی اتهاماتی را در خصوص دست داشتن روسیه در آسیب به خط لوله نورد استریم مطرح کرده‌اند، «رادوسلاو سیکروسکی» نماینده پارلمان لهستان و وزیر خارجه سابق این کشور تلویحا اعلام کرد که آمریکا عامل آسیب‌ وارد شده به خط لوله انتقال گاز نورد استریم روسیه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 5
    اینقدر اونجا بجنگ و دست و پا بزن تا جونت بالا بیاد، مرگ بر روسیه خائن
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    بعدش حتما اکراین هم با خنده آتش بس رو قبول می‌کنه ؟؟؟ خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس