آمریکا

شبکه آمریکایی اعلام کرد انبارهای سلاح آمریکا و اروپا برای کمک به درحال خالی شدن هستند.

به گزارش مشرق، شبکه «سی‌ ان‌ بی‌ سی» امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع نظامی فاش کرد انبارهای تسلیحاتی که آمریکا و اروپا برای ارسال کمک نظامی به اوکراین در نظر گرفته بودند، در حال تمام شدن هستند.

این منابع نظامی به سی‌ان‌بی‌سی گفتند که ارسال تسلیحات از اروپا و آمریکا به سوی اوکراین، سریعتر از آن است که کشورها بتوانند زرادخانه‌های خود را پر کنند.

این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش داد: «در زمان صلح و قبل از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا سالانه ۳۰ هزار گلوله برای توپخانه‌های خودکششی هویتزر ۱۵۵ میلی متری تولید می‌کرد، که اکنون برای مصرف فقط ۲ هفته نظامیان اوکراینی کافی است».

«دِیو دِس‌روش» دانشیار و پژوهشگر ارشد نظامی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا در این‌باره گفت: «اگر آمریکا تولید جدیدی نداشته باشد، فارغ از اینکه ماه‌ها طول می‌کشد تا تولید را افزایش دهد، نمی‌تواند ارتش اوکراین را تامین کند».

سی‌ان‌بی‌سی با بیان اینکه تسلیحات و مهمات اروپا نیز رو به اتمام است، به نقل از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد: «ذخایر نظامی اکثر کشورهای اروپایی عضو ناتو اگر نگوییم کاملا تخلیه شده، اما به اتمام نزدیک شدند، زیرا ما سلاح‌های زیادی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دادیم».

پیش از این نیز پنی هناره، وزیر دفاع نیوزیلند گفت که درخواست‌های اوکراین برای حمایت نظامی با ذخایر فعلی نیوزیلند مطابقت نداشته و  نیوزیلند چیزهایی که اوکراین درخواست کرده را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    8 0
    ان شالله خودشون و انبارشون نابود بشه که یه روز خوش برای مردم دنیا نذاشتن،یه بار ویتنام،یه بار عراق یه بار....
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    مرگ بر اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس