پهپاد

مقامات اسکاتلندی در استفاده از پهپادها برای بررسی و کنترل کانال‌های فاضلاب پیشگام شدند.

به گزارش مشرق، این فناوری جایگزین استفاده از کارگران برای بازرسی کانال‌های فاضلاب می‌شود. از این طریق خوانش دقیق‌تری در مورد شرایط ارائه می‌شود و به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌شود.

اولین مورد استفاده از پهپاد در بریتانیا برای کنترل فاضلاب در خیابان باث گلاسکو در ماه جولای انجام شد. انتظار می‌رود بازرسی‌های مشابهی در گلاسکو، ادینبورگ، آبردین و برخی مناطق روستایی انجام شود.

شرکت اسکاتلند واتر مجری این طرح معتقد است بازرسی‌های دقیق‌تر با استفاده از پهپاد هزینه تعمیرات و نگهداری را کاهش می‌دهد و خطر سیل و آلودگی ناشی از نشت فاضلاب را نیز به حداقل می‌رساند.

پهپادهای پیشرفته مورد استفاده در این طرح مجهز به دوربین‌ها و فناوری لیزری لیدار برای تشخیص حفره و ترک با استفاده از نور هستند که دیواره فاضلاب‌ها را برای شناسایی مشکلاتی مانند ترک‌ها، سوراخ‌ها، فروپاشی‌های جزئی و نفوذ ریشه درخت‌ها اسکن می‌کند.

دو متخصص یک پهپاد را در حالی که در امتداد لوله‌های فاضلاب پرواز می‌کند، هدایت می‌کنند و می‌توانند با استفاده از تصاویر ویدئویی، هر محل را بازرسی کنند.

این روش جایگزین استفاده از ۱۵ کارگری می‌شود که به طور سنتی این بازرسی‌ها را انجام می‌دادند، اگرچه این روش همچنان در سایر بخش‌های شبکه فاضلاب اسکاتلند استفاده خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    1 1
    کوادکوپتره دورش یه محافظ پلاستیکی کشیدن
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      تو خوبی
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    برا فاضلاب اهوازم خوبه...... نزدیک زمستون خیابونها رو می کنند بعد رها می کنند...... کوچه ها پر فاضلابه و عمد عجیبی در کار است تازگیا اوضاع کمی بهتر شده البته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس