مغالطه "دین اجباری و حجاب اجباری" دسیسه دشمنان علیه ملت ایران است

دشمنان ملت ایران تلاش می‌کنند فضای مبارک دینداری را با مغالطه "دین اجباری و حجاب اجباری" مبهم و تیره و تار کنند و فضای احساس زورگویی نظام استکباری را به تکلف های بی پایه و اساس سرایت دهند.

به گزارش مشرق، سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یادداشتی نوشت: پیکره مقاوم و پایدار جمهوری اسلامی ایران که محصول اسلام‌گرایی، عدالت خواهی و مبارزات ضد استعماری امام راحل و ملت شریف ایران بود، با حکمت و تدبیر و ژرف اندیشی رهبر معظم انقلاب، قدرت بازدارندگی (نه فقط در جبهه دفاعی بلکه در حوزه گسترده علم و فناوری و فرهنگ مقاومت) را برای ملت شریف ایران رقم زده است.  

در این مسیر رعایت حقوق انسانی که در عالی­ ترین سطح توسط قرآن کریم و سیره و سنت نبی گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ترسیم شده است و در زیباترین بیان آن، قاعده تبادل موقعیت است، یعنی خود را جای دیگری گذاشتن  و تبادل موقعیت کردن با همه آحاد ملت مورد توجه است که امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: آنچه را برخود می‌پسندی بر دیگری بپسند و  آنچه برخود نمی پسندی بر دیگری نپسند.

جمعیت سه و نیم میلیونی راهپیمایی بزرگ اربعین ۱۴۰۱ که نمادی از مقاومت، عشق و هم عهدی با حضرت سیدالشهدا بوده است، نمونه‌ای از سرمایه اجتماعی و فرهنگ مقاومت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف متعالی است.

دشمنان انقلاب اسلامی، در این ۴۳ سال، از ترور جمعیت ۱۷ هزار نفری شهدای برگزیده گرفته تا جنگ تحمیلی و از تحریم‌های فراگیر و همه جانبه تا تخریب منابع اقتصادی و ترور دانشمندان متعهد ایرانی و تشویق و ترغیب به مهاجرت نخبگان، از همه توان خود با محوریت صهیونیسم جهانی، آمریکا و اروپا و کارگزاری منافقین، سلطنت طلب­‌ها و سایر گروهک‌های محارب از هیچ تلاشی برای شکستن مقاومت ملت شریف ایران، دریغ نکرده‌اند. علیرغم همه این خدعه‌ها و استفاده از حربه‌های جنگ نرم، مسیر امیدوار کننده و تعالی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با قدرت ادامه دارد.  

امروز جامعه نیازمند یک قاعده قابل اطمینان برای زندگی است و قاعده اطمینان‌بخش را خالق هستی برای این جهان تدبیر کرده است و خروج از آن با نسبیت گرایی و تکثرگرایی، نتیجه‌ای جز سردرگمی و سرگشتگی و از دست رفتن فرصت زندگی صالحانه ندارد. امر یقینی را با امر مردد معامله نباید کرد و زندگی مومنانه و حیات جاودانه پاک و الهی با سبک زندگی ویران کننده و صعوبت جاودانه قابل تعویض نیست.

سوء استفاده از درگذشت خانم مهسا امینی سند تلخ دیگری از جنگ‌نرم دشمن علیه مردم پاک سیرت ایران اسلامی است. اغتشاشات این دوره که نشان از نفرت از دین، مردم، پرچم ملی و جسارت به نماد ولایت، حکمت و رهبری خردمندانه جمهوری اسلامی بود، بازتاب دهنده فرهنگ خشونت صهیونیستی و داعشی بوده است که موجب ناراحتی و نفرت عموم مردم شریف ایران شد. در این شورش، ننگ به شهادت رساندن برگزیدگانی از نیکان که لقب افتخار آمیز "مدافعان امنیت کشور" بر پیشانی اعتشاشگران گرفتار نفاق را رقم زد.

این شهادت‌ها و رشادت‌ها مبین این است که راه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و راه سردار بزرگ اسلام، سردار سلیمانی عزیز که مدافع حرم و مدافع حریم قدسی سرزمین مقاومت اسلامی (که در کانون مرکزی آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد) ادامه دارد. در این خصوص ملاحظاتی قابل اعتناست که به برخی از آنها در بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اشاره شده است:

همه شهروندان جمهوری اسلامی ایران از زن و مرد، کودک و نوجوان، میانسال و کهنسال و همه اقوام مختلف ایرانی و پیروان ادیان و مذاهب در جامعه مسلمان ایران از حریم و احترام والا برخوردار هستند. بطور حتم رنج و مصیبت هر کدام از مردم والا مقام ایران عزیز، رنج و مصیبت همه ماست. بدیهی است هم رهبری حکیم و هم رییس جمهور محترم و هم همه قوا و ارکان نظامی و انتظامی مسئولیت محوری خود را در درجه اول تأمین سلامت، دیانت و عزت مردم و در درجه بعدی ارتقای دانش و فرهنگ ملی می‌دانند.

در این مسیر رعایت حقوق انسانی که در عالی­ ترین سطح توسط قرآن کریم و سیره و سنت نبی گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ترسیم شده است و در زیباترین بیان آن، قاعده تبادل موقعیت است، یعنی خود را جای دیگری گذاشتن و تبادل موقعیت کردن با همه آحاد ملت مورد توجه است که امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: آنچه را برخود می‌پسندی بر دیگری بپسند و  آنچه برخود نمی پسندی بر دیگری نپسند.

ایجاد تمایز بین خواسته‌های مردم و توطئه‌های داعش‌گونه و خشونت‌آفرین دشمن، همواره مورد توجه بوده و اهل بصیرت باید به آن توجه کنند. رهبری مردم‌گرا و مردم دوست جمهوری اسلامی ایران همواره در طرف حمایت از مردم، مواظبت پدرانه نسبت به سلامت و عزت مردم و محافظت از خانواده‌ها و دختران و پسران نوجوان و جوان این سرزمین الهی بوده است. در مقابل دشمن همواره بدنبال تخریب شخصیت و هویت ملت ایران و بطور خاص نسل جوان و در مهمترین هدف خود زنان و دختران این سرزمین الهی بوده است.

دشمنان ملت ایران تلاش می‌کنند فضای مبارک دینداری را با مغالطه "دین اجباری و حجاب اجباری" مبهم و تیره و تار کنند و فضای احساس زورگویی نظام استکباری را به تکلف های بی پایه و اساس سرایت دهند. اسلام حقیقت الهی است که تک تک تکالیف و دستورات آن اعم از عبادات تا احکام کسب و کار و احکام اجتماعی آن برای تأمین زندگی سالم و پاک، تدبیر شده و جنبه اعتباری و تعلق به یک زمانه خاص ندارد، بلکه قانون جاودانه‌ای است که عدول از آن یک نوع "خودتخریبی و تخریب فردی و اجتماعی" را بدنبال می‌آورد.

امروز جامعه به اصطلاح دموکراتیک غرب که همه ارکان زندگی سالم را از دست داده است و میراث آن همجنس گرایی فراگیر (که ۲۵ درصد از نسل جوان آمریکا را در بر دارد) و خانواده‌های تک سرپرست (با در برگرفتن ۵۰ درصد جمعیت) و خیانت زن و شوهر (که در بین ۹۰ درصد جامعه غرب شایع است) می­باشد.

امروز جامعه نیازمند یک قاعده قابل اطمینان برای زندگی است و قاعده اطمینان‌بخش را خالق هستی برای این جهان تدبیر کرده است و خروج از آن با نسبیت گرایی و تکثرگرایی، نتیجه‌ای جز سردرگمی و سرگشتگی و از دست رفتن فرصت زندگی صالحانه ندارد. امر یقینی را با امر مردد معامله نباید کرد و زندگی مومنانه و حیات جاودانه پاک و الهی با سبک زندگی ویران کننده و صعوبت جاودانه قابل تعویض نیست.

در همه چالش‌های بزرگ و در این اغتشاش جدید، نیروی انتظامی و بسیج مردمی و همه توان ملی در مسیر دفاع از مردم و مقابله با جنگ علیه مردم به میدان آمده است؛ نیروی فاخر انتظامی کشور نیز همواره امنیت مردم را از هرگونه تعرض خطر آفرین اعم از خطرزایی نسبت به جان و مال مردم و خطرزایی نسبت به حریم اخلاقی و فرهنگی جامعه مسئولیت خود دانسته است. تضعیف این نیروی انتظامی زحمت­کش و بسیج مردمی، تضعیف امنیت اجتماعی کشور است. کسانی که به ساحت نیروی انتظامی جسارت می کنند، بدنبال ضعیف کردن سلامت و امنیت اجتماعی هستند، ایران آرام را دوست ندارند و بدنبال ناآرامی و آشفتگی اجتماعی هستند.

در امر حجاب و عفاف، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و وزارتخانه‌های مرتبط با تعلیم و تربیت و علم و دانش، مسئولیت‌های مهم و محوری دارند که کوتاهی‌های جدی صورت گرفته است. در این میان نیروی انتظامی همواره تلاش کرده از مسیر احترام به حقوق آحاد مردم، وظیفه تخصصی و منسجم انتظامی داشته و انتظام دهنده اقدامات علیه عفت عمومی است. شایسته است تقویت این ارگان محترم و زحمت­کش در راس برنامه‌های انتظامی کشور باشد. بطور حتم نیروی انتظامی توانمند، موجب توانمندی و انسجام اجتماعی و تامین کننده امنیت برای همگان است.

انتظار می‌رود چهره های سیاسی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سینمایی با عمل به مسئولیت اجتماعی خود در مسیر حل مشکلات اقدام کنند؛ نه پیچیده سازی و بعضاً مدیریت خطرزایی علیه مردم را دنبال کنند.

حل چالش‌ها و منازعات اجتماعی یک دانش مهم اجتماعی است که لازم است رشته‌های مرتبط با مدیریت امنیت اجتماعی، صلح و حل منازعه و مهارت‌های مرتبط با کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی و فرهنگ گفتگو در خصوص امور مورد مخالفت و همچنین تقویت دانش اخلاق و مسئولیت اجتماعی از منظر اسلام و همچنین فرهنگ احترام به قانون، کارجمعی، توجه به نظم و انتظام اجتماعی بیشتر از گذشته مورد توجه آموزش  و پرورش و همچنین آموزش عالی کشور و آموزش پزشکی قرار گیرد. بطور حتم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت خود می‌داند که در این مسیر اقدامات موثر صورت گیرد.

در پایان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دریافت پیشنهادها و نظرات جامعه فکری و نخبگی و عموم مردم و خاصه نسل جوان برای تقویت جامعه اسلامی و سلامت و امنیت اجتماعی و همچنین مواجهه علمی و تخصصی با مسائل اجتماعی را دارد. قطعاً در ذیل توجه به تعالیم دین مبین اسلام و یافتن مسیرهای قابل فهم برای استقرار جامعه اسلامی و توجه به رکن مهم همه احکام الهی یعنی استقرار "عدالت" خصوصاً "عدالت اجتماعی نظام ­مند" و کاهش تبعیض و فاصله اجتماعی با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین و هوش الگوریتمی و البته ظرفیت های مردمی و اجتماعی هستیم.

چشم به آستان مبارک حضرت مهدی (عج) دوخته‌ایم و بر این باور عمیق الهی هستیم که آینده در دست صالحان است و حق بر باطل غلبه خواهد کرد. طی این مسیر نیازمند الگو و سبک زندگی الهی و قرار گرفتن در مسیر ولایت و امامت و توجه به رهبری مسولانه و راهبری نائب الامام حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 2
    ایران تابوه خداپرستی وسبک زندگی عفیفانه ودوری ازتجاوزوحمله به اسم ازادی که تلورانس بقاوامنیت وسلامتی رابه خطرمیاندازد بوده هست وخواهدماند
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 3
      بله ولی نه با این نگاه تنگ نظرانه و با این روش های قهری و پلیسی گشت ارشادی ! چرا اسرار دارید خودتون رو به کوچه علی چپ بزنید ؟ مگر رضا شاه موفق شد با زور و پلیس و امنیه ملت ایران رو بی حجاب و مطابق میل خودش کند که شما بتوانید ؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 1
    حاجی جون! مغالطه نیست! غلطی است تحمیلی که دیکته شده! و بچه‌ی فراری از درس و مشق! به عمد هم که شده، این "غلط" رو ""غلط"" می‌نویسه تا خودی! نشون بِده! ماست‌مالی کردن مغالطه‌ها هم _البته، به زعم شما_ غلطِ! زیادیه!!!!!!!........
  • سید سعید IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    8 2
    آیا نمیشود یک رفراندوم حجاب آری یا خیر برگزار کرد؟
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 7
      بیش ازنوددرصد مردم ایران مسلمان وطابع دین مبین اسلام هستند وبادل جان ازآن دفاع میکنند
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      7 2
      ملت ایران از افراط و تندروی ها از این تنگ نطرهایی که بنام دین و مذهب بهشون تحمیل می‌شود ناراحت و خشمگین هستند والله !
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      نود درصد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس