کد خبر 1421888
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
مهدی گیوه‌کی

ما مدت‌هاست در ضلالت سلبریتیسم گرفتار شده‌ایم و بی‌گمان، هرگونه اقدام برای خروج از ضلالت و گمراهی امری مفید و میمون است.

به گزارش مشرق، مهدی گیوه‌کی طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت:

۱- انقلاب اسلامی این روزها با فتنه‌ای جدید روبه‌رو شده است؛ فتنه‌ای که با بهانه حادثه تلخ فوت مهسا امینی شروع و عبور از آن وارد زمین بازی‌ای شد که جریان ضدانقلاب تعریف کرده بود. جنگ احزابی شکل گرفت و در آن از لیبرال، سکولار، عدالتخواه دروغین، اصلاح‌طلب، تجزیه‌طلب، داعشی، کومله، سلبریتی و انواع و اقسام شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر و... در هجومی هماهنگ به خیال خود این بار آمدند که کار را تمام کنند؛ ولی همچون گذشته غلط بود آنچه می‌پنداشتند و با رستاخیز جان‌ها در دو راهپیمایی متوالی، بار دیگر ثابت شد پایه‌های نظام محکم‌تر از این حرف‌هاست که با چند شب آشوب و سطل زباله آتش زدن و شعار دادن، سوداهای برنامه‌ریزی شده قوام و دوام بگیرند. 

۲- برای کسانی که دهه ۶۰ و در اوج دفاع‌مقدس، آشوب‌ها و ترورهای داعش‌گونه منافقین را به یاد دارند یا دهه۷۰ آشوب‌های مشهد، اسلامشهر و قزوین را دیده‌اند و ماه های۷۸ و ۸۸ خروج اصلاح‌طلبان از حاکمیت و همکاری آنان با منافقین و انواع گروهگ‌ها با هدف براندازی و انقلاب رنگین را در کف خیابان‌ها تجربه کرده‌اند و اعتراضات سال ۹۶ و ۹۸ در دل دولت مدعی تدبیر را دیده‌اند، این اغتشاشات اخیر به لحاظ حجم و گستره خیلی پراهمیت نیست. نکته مهم اتفاقات اخیر، حضور غیرمعمول افرادی بود که عنوان سلبریتی یا اینفلوئنسر را یدک می‌کشند.

۳- شفاف و صریح باید گفت مشخصا سرنخ هدایت جریان سلبریتی‌ها در ایران نیست و دستور از سفارتخانه‌ها می‌رسد. این یک ادعا نیست و شواهد پیدا و پنهان فراوانی در این مورد وجود دارد .

کافی است سفرهای گروهی و فردی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ترکیه، دبی، فرانسه و... را بررسی کنید؛ سفرهایی که به اسم برخی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی یا شرکت در نمایشگاه‌ها انجام می‌شود. اینفلوئنسرهای مرد و زنی که به‌راحتی و با کوچک‌ترین چراغ سبزی بدون این‌که خبر داشته باشند عامل سرویس می‌شوند و وقتی باز می‌گردند، منویات سرویس مذکور در حوزه سبک زندگی را در اینستاگرام اعمال می‌کنند و سر بزنگاهی چون اتفاقات اخیر به خط‌دهنده اصلی به فالوئرهایشان که عمدتا جوانان هفده‌هجده تا ۳۰سال هستند، تبدیل می‌شوند.

فعالیت مشکوک این جریان آن‌قدر علنی است که یک فرد با داشتن صفحه آشپزی به اسم تبادل فرهنگی به انواع و اقسام سفارتخانه‌ها رفت و آمد دارد و با شخص سفیر کشور موصوف دیدار می‌کند. بعد این روزها شاهدیم در فضای مجازی بی در و پیکر به صورت لاینقطع در حال تحریک مردم برای حضوردر کف خیابان است.

این موضوع درخصوص سلبریتی‌های هنری و ورزشی نیز صدق می‌کند؛ جریانی که سال‌ها با پول کلان و حمایت دستگاه‌های مختلف فرهنگی چهره شده‌اند اما سرنخ‌شان دست دیگری است و در هنگامه امروز به آتش بیاران اصلی معرکه ضدنظام تبدیل شده‌اند.

۴- این‌که جریانی(حتی انقلابی) در داخل همواره سعی کرده با بازی با الفاظ و پنهان شدن پشت برخی واژه‌ها به اسم جذب به هوای تاثیرگذاری، این جریان سلبریتی را حمایت کند اشتباهی بزرگ بوده که این روزها در حال پرداخت تاوان این اشتباه هستیم که صد البته این تاوان در شرایط کنونی بسیار باارزش است، چراکه ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است.

ما مدت‌هاست در ضلالت سلبریتیسم گرفتار شده‌ایم و بی‌گمان، هرگونه اقدام برای خروج از ضلالت و گمراهی امری مفید و میمون است. 

۵- اکنون اما بهترین زمان برای تجدید نظر در برخی سیاست‌های مرتبط است. نهادهای مرتبط فرهنگی از یک سو و نهادهای قضایی و امنیتی از سوی دیگر باید در سیاست‌های خود درخصوص جریان سلبریتی تجدیدنظر اساسی کنند.

این جریان ماهیت خود را بالاخره کاملا مشخص کرده است، هم اکنون باید با تفکیک این افراد به آمرین، عاملان، تحریک‌کنندگان و بازی‌خوردگان برخورد لازم با آنها صورت بگیرد .

بالاخره کسی که امر به یک خشونت افسارگسیخته می‌کند و باعث خونریزی و تخریب اموال عمومی می‌شود باید یک جا پاسخگو باشد و هزینه مادی و معنوی رفتار غیرقانونی خود را بپردازد. البته باید توجه داشت برخورد با این جریان باید با قاطعیت، اقتدار و تدبیر و در چارچوب شرع و قانون صورت گیرد که بی‌شک خود این برخورد به نقطه عطفی روشن در سیستم تبدیل خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 11
    یعنی قشنگ همه دنبال محکومیت جریان ایجاد شده هستید یکیتون نیست بره علل این اتفاقات مو شکافی کنه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      5 0
      دیگه ایندفعه قانون اجرا میشه مظلوم نمایی فایده نداره
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 0
      عللش همون سلبریتیسمه
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 0
      جناب، اولا محکومیت خیر و بازداشت عملی افراد. در ثانی، خیلی بایستی کور باشی که یا چشماتو ببندی به حقایق و اسنادی که عملا از کردستان عراق و...یک جنگ عملی و رسانه ایی توسط سلبریتیهای دوتابعیتی صورت گرفته... منکر مشکلات در مملکت نیستم، ولی اینطوری عربده کشی و قتل و غارت به اسم اعتراض!؟ عربده کشی رو میخوایی اسمش رو بذاری موشکافی!؟
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      3 0
      اتفاقا یکی از علل اصلی این جریان، محکومیت آتش بیارهای معرکه هست. از این موشکافانه تر چی میخایی؟
    • الف IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      1 0
      بله، باید به اشد مجازات محکوم بشن ضمنا از دولت تقاضامندیم از هنرمندان مالیات اخذ کنند چرا که هیچ جوره بی خاصیت هستن.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    با آرا و افکار سطحی و بی پشتوانه سلبریتیها باید مقابله بشه
  • نیش فعال IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 0
    قدم اول ساقط کردن اهمیت سلبریتیهاست با قانونمند کردن مسولیت اظهار نظرها
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    از دولت انقلابی میخواهیم تبلیغ بی حجابی و فساد رو ممنوع اعلام کنه در همه جا چه فضای مجازی چه واقعی.تا بیشتر از این فرهنگ ایرانی اسلامی بواسطه دنباله روهای غرب آسیب نبینه بعد از اینهمه خسارات.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    زنان جوان داعشی افغانی در قالب مهاجران بی پناه در حال تبلیغ در میان زنان ایرانی اند در عمق استراتژیک مذهب شیعه در حال بی اعتبارسازی عقاید در ذهن ایرانیان اند. هسته های اطلاعاتی ارتش منحله جمهوری اسلامی افغانستان در کمینگاه قرار گرفته اند. احزاب منحله غرب ایران در حال شارژ اسلحه اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس