قدرت رهبری انقلاب اسلامی درحال گسترش است/ عدم ورود نظامی‌های اروپا و آمریکا به جنگ اوکراین نشانه افول قدرت آن‌هاست

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه قدرت رهبری انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دولت‌ساز به بسیاری از کشورها رسیده است، گفت: قدرت بر مبنای فرهنگ و اقتصاد از غرب عالم درحال حرکت به شرق عالم است، در شرق عالم چین، هند روسیه و ایران یک قدرت جدید را تشکیل می‌دهند که این قدرت در پیمان شانگهای مشاهده می‌شود.

به گزارش مشرق، همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس عصر امروز با هدف بیان خاطرات و ناگفته‌های دفاع مقدس با حضور اساتید بسیجی حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش اول سخنرانی خود در این همایش با موضوع «روند فرماندهی و مدیریت راهبردی دفاع مقدس»، با بیان اینکه حفظ ارزش‌ها از مهم‌ترین اهداف هر نظام است، اظهار کرد: حکومت‌ها هر کدام تلاش می‌کنند تا از ارزش‌های موجود خود حراست کنند چراکه حفظ ارزش‌ها موجب ماندگاری حکومت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگ‌ها به سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: سطح راهبردی بالاترین سطح برای تصمیم گیری در جنگ است که در این سطح رؤسای قوا و مسئولان سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند، در این سطح سیاسی فرماندهان عالی نظامی مقام مشورتی دارند و تصمیم‌گیری با رهبری سیاسی است همانطور که در کشور ما نیز مسئولیت رهبری سیاسی جنگ با مقام معظم رهبری است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از نقش‌آفرینی فرماندهان عالی نظامی در سطح عملیاتی یاد کرد و گفت: سطح تاکتیکی نیز به لشکرها، تیپ‌ها و گردان‌ها اختصاص دارد به عنوان نمونه برای نیروی زمینی تعیین می‌کنند که چگونه حرکت جنگ را دنبال کند.

وی ادامه داد: هفت ماه اول جنگ فرماندهی قوا با رئیس جمهور بنی صدر بود و بعد از مهرماه سال ۶۰ با شکستن حصر آبادان یک فرماندهی مشترک شکل گرفت تا سال ۶۲ که امام خمینی(ره) حکمی به‌عنوان فرمانده جنگ به مرحوم هاشمی رفسنجانی داد.

رحیم صفوی خاطرنشان کرد: ۱۹ مهرماه سال ۵۹ لشکر ۳ زرهی عراق با دو واحد پیاده از رودخانه کارون عبور کرد و جاده اهواز به آبادان و ماهشر به آبادان را تصرف کرد و خواست از رودخانه بهمن شیر عبور و آبادان را به صورت کامل محاصره کند تا به صورت کامل به آبادان و اروند تسلط داشته باشد و به هدف حداقلی خود که لغو قرارداد ۱۹۵۸ بود برسد.

وی اظهار کرد: در دارخوین طی ۶ ماه عراقی‌ها را شناسایی و ۲۳ خردادماه سال ۶۰ با ۳۴۰ نفر به لشکر ۳ زرهی عراق حمله و بیش از سه کیلومتر پیشروی کردیم و یک خاکریز نیز از کنار رودخانه کارون تا جاده اهواز آبادان کشیدیم که سه کیلومتر بود و نیروها نیز پشت این خاکریز پدافند گرفته و یک گردان زرهی صلاح الدین را نابود کردند.

رحیم صفوی تصریح کرد: عراقی‌ها شروع به پاتک کردند و گاهی تا خود خاکریز هم می‌رسیدند؛ در این خاکریز طی ۹ روز نزدیک به ۱۰۰ نفر شهید و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند و اگر روز دهم نیروی کمکی نمی‌آمد ما آنجا را حفظ نمی‌کردیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۵۹ فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود که بنده بعد از دارخوین به جنوب رفتم و حاج شیخ فضل الله محلاتی از طرف امام به جنوب آمد و به بنده دستور داد تا فرماندهی جنوب را بر عهده بگیریم که قبل از بنده نیز داوود کریمی فرمانده عملیات جنوب بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: اساس طرح‌ریزی ما برای شکست حصر آبادان اینگونه بود که با مشارکت ارتش نیروهای عراقی را محاصره کرده و کار حصر را به پایان برسانیم که بعد از پایان این عملیات و رسیدن به پیروزی راهبرد خود را تغییر داده و از جنگ کلاسیک به جنگ انقلابی رسیدیم.

وی عنوان کرد: طی کمتر از ۹ ماه حدود هشت هزار کیلومتر مربع از سرزمین خود را آزاد کردیم و پیروزی‌هایی که با عملیات‌های مشترک به وجود آمد موجب امید و نشاط در میان نیروها شد.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه جهان در حال تغییر و جابه جایی ابرقدرت‌ها، بروز و ظهور قدرت جدید جهان اسلام در قرن حاضر و شکل‌گیری جهان چند قطبی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده جدید است که موجب تغییر اصول جهانی شده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و غلبه بر دشمن در دفاع مقدس یک گسل و شکاف بزرگ در جهان دو قطبی شوروی و آمریکا ایجاد کرد، گفت: فروپاشی شوروی مقدمه تشکیل قدرت هژمون تک قطبی آمریکا در جهان شد و حمله عراق به کویت موجب شد که آمریکایی‌ها به خلیج فارس بیایند و عراق را از کویت دور کنند و حمله به برج دو قلو نیز فرصتی برای لشکرکشی به افغانستان و اشغال این کشور و همچنین حمله به عراق و تسلط پیدا کردن به منابع انرژی منطقه شد.

رحیم صفوی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود که اطراف ایران را بگیرد و از قدرت گرفتن کشورهایی همانند چین جلوگیری کند، عنوان کرد: امریکایی‌ها به دنبال ایجاد دولت‌های متخاصم در عراق و افغانستان بودند تا مشکلات مختلفی را در منطقه ایجاد کنند و راهبرد ایران این بود که آمریکا درگیر جنگ‌های فرسایشی شود تا اعتبار بین‌المللی و منابع آمریکایی‌ها کاهش یابد، با نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک راهبرد مطلوب را دنبال کردیم تا آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال از افغانستان فرار کرده و در عراق نیز تعداد کمی از آن‌ها مانده‌اند.

قدرت رهبری انقلاب اسلامی درحال گسترش است/ عدم ورود نظامی‌های اروپا و آمریکا به جنگ اوکراین نشانه افول قدرت آن‌هاست

*نخستین گسل آمریکا جامعه آمریکایی است

وی گفت: بیش از ۳۵ هزار نفر کشته و زخمی و هزاران تریلیون دلار هزینه کردند اما در این مدت روسیه قدرت نظامی و چین قدرت اقتصادی خود را افزایش داد و ایران نیز در یک جایگاه متفاوت بین‌المللی قرار گرفت و آمریکایی‌ها با چهار معضل بزرگ روبرو هستند که نخستین گسل آن‌ها جامعه آمریکاست که دو تیکه شده و نمونه آن تقابل میان ترامپ و بایدن است.

رحیم صفوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با ناتو دست به انقلاب مخملی زدند و زلنسکی را در اوکراین به پیروزی رساندند تا اهداف خود را محقق کنند اما روسیه با حمله‌اش به اوکراین مقابل خواسته‌های آن‌ها ایستاد و هدف روسیه این است که اوکراین را محصور به خشکی کند و احتمال دارد به این هدف برسد و جالب اینجاست که ناتو و آمریکا با اداعاهای زیادی که دارند نتوانستند عملیات نظامی علیه روسیه به صورت مستقیم انجام دهند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ضعف آمریکا و ناتو در جریان جنگ اوکراین موجب شد که کشورهایی که طرفدار آن‌ها بودند همانند کشورهای عربی نگاهشان نسبت به آمریکا و ناتو تغییر کند، از این فرصت چینی‌ها نیز استفاده و قدرت اقتصادی خود را تقویت کردند و حتی احتمال دارد از آمریکا نیز جلو بزنند.

*قدرت درحال حرکت به شرق عالم است

وی ادامه داد: قدرت بر مبنای فرهنگ و اقتصاد از غرب عالم درحال حرکت به شرق عالم است چراکه در شرق عالم چین، هند روسیه و ایران قدرتی جدید را تشکیل می‌دهند که این قدرت در پیمان شانگهای مشاهده می‌شود.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه یک قدرت تمدنی و فرهنگی با محوریت انقلاب اسلامی و مذهب تشیع درحال شکل گیری است، عنوان کرد: از نظر فرهنگی اسلام‌های وهابیت، مصر و مالزی برای اهل سنت الهام بخشی ندارد و  اسلامی که می‌تواند همه را خط فکری دهد انقلاب اسلامی است که چهل سال دولت سازی کرده است و آمریکایی‌ها نیز برای اینکه مقابل دولت اسلامی ایستادگی کنند دولت سازی کردند و داعش را راه انداختند اما پروژه آن‌ها شکست خورد.

وی با بیان اینکه مسلمانان امروز از حدود جمعیت ۸ میلیاردی جهان یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون جمعیت دارند، عنوان کرد: جمعیت مسلمانان جهان به زودی به جمعیت مسیحیان می‌رسد و از سال ۲۰۵۰ به بعد نیز به بالای دو میلیارد می‌رسد و بیشترین جمعیت دینی جهان به اسلام اختصاص خواهد یافت.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: قدرت رهبری انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دولت‌ساز درحال گسترش است و به بسیاری از کشورها رسیده است.

رحیم صفوی با بیان اینکه در مرزهای غرب و جنوب شرقی کشور امنیت برقرار است و از نظر امنیت بین‌المللی در شرایط مطلوبی به سر می‌بریم، عنوان کرد: ما بیشتر باید به مسائل اقتصادی، فرهنگی و داخلی بپردازیم.

وی گفت: روحانیون در دفاع مقدس فقط به مسائل معنوی نمی‌پرداختند بلکه سلاح دست می‌گرفتند و یک نفره از آن‌ها کار یک لشکر را انجام می‌داد؛ در عملیات آزادسازی خرمشهر آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله مشکینی به میزان قابل توجهی در عملیات مشارکت داشتند و رمز عملیات را هم این دو بزرگوار گفتند.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه قدرت معنوی و قدرت ایمانی همانند خورشیدی مقابل کوهی از یخ است، عنوان کرد: ایمانی که نیروها در جنگ به روحانیون داشتند ستودنی بود.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در این سپاه استانی و جمعی دیگر از مسئولان و فرماندهان سپاه حضور داشتند.

قدرت رهبری انقلاب اسلامی درحال گسترش است/ عدم ورود نظامی‌های اروپا و آمریکا به جنگ اوکراین نشانه افول قدرت آن‌هاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    14 5
    ازنیجریه تاونزوئلاانقلاب نورانی ما که خداورهنمودهای پیامبران رااصل حکومت کرده است ومرکزتوبه پذیری واصلاح وقدرت بخشی به مومنین ومستضعفین شده درحال حرکت رو به رشددرهمه زمینه هااست
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 4
    قدرت تخريبش از بمب اتم بالاتره
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 9
    کدوم قدرت؟؟
    • نیش فعال IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      کمی به اطراف نگاه کنی میفهمی. یمن و لبنان و افغانستان و عراق و سوریه و بخشی از پاکستان و نیجریه و .....
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    8 4
    انقلاب اسلامی الهام بخش بسیاری از حرکات آزادی خواهانه ی جهلن است. به این میگن قدرت رهبری یک تفکر
  • علی یار IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 2
    الله اکبر از این همه اقتدار
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    6 0
    کاملا مشخص است
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    3 1
    انقلاب اسلامی الهام بخش آزادیخواهان جهان است
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 2
    اقتدارایران افتخار ماست.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    انقلاب اسلامی ذاتش به قیام کربلا عجین است برای همین هر روز پویاتر از دیروز ادامه خواهد داد
  • مهران IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    باعث خنده و شادی
  • CA ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    فعلا
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    انقلاب ما هر روز زنده تر از دیروز و پیشرونده تر
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    1 0
    عدم ورود یعنی چه؟ دیگه چکار باد می کردند که نکردند؟ اگر ایران در جنگ تحمیلی این همه کمک می شد سربازان دلاور ما الان مراکش بودند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    مشریقیون عزیز هنوز تکلیف حجاب و اختلاس و... وداخلیهای دیگه مشخص نشده پا تو از گلیمتدرازتر نکنید
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    باز خودتون میدونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس