اغتشاشات

رسانه‌های عبری به صراحت از ناامید شدن نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی از اغتشاشات در ایران و دور شدن مجدد رویای همیشگی صهیونیست‌ها در فروپاشی ایران خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی که طی چند روز اخیر بر روی اغتشاشات در ایران متمرکز بودند و اذعان داشتند «از نزدیک تحولات ایران را دنبال می‌کنند» از روز گذشته به صراحت از ناامیدی و بدبینی نهاد امنیتی  این رژیم از احتمال «موفقیت این اعتراض‌ها در ایجاد تغییر در نظام» جمهوری اسلامی ایران خبر می‌دهند.

«اور هیلر» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته در پاسخ به این سوال که آیا نهاد امنیتی اسرائیل تحولات ایران را دنبال می‌کند، گفت: «بله، با توجه به تصاویری که از ایران می آید، این آرزو و رویای همیشگی که ایران از درون در حال فروپاشی است، جلوه می‌کند. این رویا از زمان انقلاب به رهبری [امام] خمینی در سال ۱۹۷۹ وجود داشته و دارد».

وی افزود: «اما پس از آن‌که [سه‌شنبه] شب با همه مقامات نهاد امنیتی اسرائیل صحبت کردیم، می‌توانیم بگوییم: آن‌ها در نهاد امنیتی،  نسبت به فرصت‌های موفقیت این اعتراضات در ایجاد تغییر در [نظام ایران] بدبین هستند».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیگر به صراحت اعتراف می‌کنند که ایران موفق شد اغتشاشات را مهار کند و بر آن فائق آید و از میزان اعتراضات به صورت چشمگیری کاسته شده است و تلاش‌های آمریکا فایده‌ای نداشته است.

«ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با ابراز ناراحتی از آرام شدن اوضاع در ایران گفت: «متأسفانه مسئولان در ایران موفق شدند با قرار دادن یک پتوی سنگین بر روی آتش موج اعتراضاتی که شهرهای ایران را در بر گرفته بود و شامل حمله به مراکز دولتی و حمله با کوکتل مولوتوف به نیروهای بسیجی که تظاهرات‌کنندگان را متفرق می‌کردند، بود، آن را مهار کنند».

وی در ادامه به ناکامی آمریکا در پروژه توسعه دامنه اغتشاشات در ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند تا اینترنتی را که دولت ایران با هدف ایجاد اختلال در شبکه‌های اجتماعی مسدود کرده بود؛ باز کنند. اما این امر کمکی نکرد و ما اکنون شاهد کاهش بسیار زیاد حجم و میزان تظاهرات‌ها...هستیم».

چند روز پیش شبکه لبنانی «المیادین» طی گزارشی به تحلیل ابعاد و آثار اجتماعات و راهپیمایی‌های سراسر ایران در محکومیت اغتشاشات پرداخت و  این اغتشاشات را «جنگ در سایه» علیه ایران توصیف کرد که با فریادهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» مردم ایران به شکست انجامید.

در این تحلیل آمده است: رژیم صهیونیستی از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خود و در شبکه های اجتماعی سعی داشت تا از اغتشاشگران در ایران حمایت کند، اما تلاش‌هایش در نتیجه توانایی مقامات تهران در مهار وضعیت امنیتی، سیاسی و اجتماعی ناکام ماند. اختلافات داخلی ایران همیشه برای اسرائیلی‌ها پیشامدی مهم بوده است که از طریق آن سعی می‌کردند یا از طریق نیروهای اطلاعاتی خود در میدان‌های درگیری و یا از طریق رسانه‌های اجتماعی، بخشی از مردم را علیه کل نظام تحت تأثیر قرار دهند.

المیادین امروز نیز با انتشار ناامیدی تل‌آویو از فروپاشی ایران و بازتاب آن در رسانه‌های عبری به موفقیت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر در دستگیری شبکه‌های قاچاق اسلحه و مواد منفجره و هدف قرار دادن مقرهای حزب تروریستی «کومله» در مناطق مرزی ایران با منطقه کردستان عراق، اشاره کرد و از اقدام هوشمندانه ایران برای جلوگیری از دامن زدن به اعتراضات یه هفته اخیر در شهرهای مختلف این کشور خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    5 0
    با همه مخالفتم با عملکرد حکومت مرکزی ولی اجازه نمی دم یه خارجی واسه ما ... زیادی بخوره
    • ایران iran IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      2 0
      درود بر شما با شما هم رای و موافق هستم
  • حسن IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    3 0
    لعنت بر صهیونیستها و لعنت بر اغتشاش گران لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است مرگ بر خائنین به وطن مرگ بر تجزیه طلبان بی شرف وبی ناموس نوکر اسرائیل و آمریکا وآل سقود ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    3 0
    کومله را برای همیشه پاکسازی کنین
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    به قول ما یزدی ها " دیه روضه وا رخت"
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    1 0
    فقط سپاه؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    3 0
    یعنی با این ۴ تا جغل جغوله میخواست تو ایران کودتا کنند!
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      0 0
      1 _ دشمن رو هر چقدر کوچک نباید دست کم گرفت 2 _ حاکمیت نباید سر به سر ملت و جوانان بگذارند !
  • جواب خسارت درقاپونی زدن به موساددرتل اویو IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    رسانه های فاسدفارسی عربی عبری غربی بدانندازمحالات است تکرار ویرانی وتخریب فحاشی ومجروح کردن پلیس ایران وانگلیس وفرانسه وتخریب وقتل مردم وکسبه وکادراورژانس
  • مجری فرامین پیامبران خداتهران است IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 0
    ایران کشورادیان ابراهیمی ومبارزه بااستکبارونوکرای فاسدش مثل صهیونیسته نمیپاشه
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      2 0
      ایران کشور ایرانیان هست با هر دین و مذهب
  • RU ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 0
    رویایتان را به کابوس تبدیل خواهیم کرد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 1
    سایتهای اصلاحطلب چرا فیلتر نمیشن.سایت برترینها هیچ فرقی با عنترنشنال در روزهای گذشته نداشت.پاتوق اغتشاشگرهاست
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 0
    این ارزو رو به گور خواهید برد این ما هستیم که طومار شما را درهم می پیچیم واسراعیل را از روی نقشه دنیا محو خواهیم کرد ✌️✌️✌️
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 0
    سازنده پروژه شرارت و ترور، ناامید شد
  • محمود IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    تا این انقلاب به مسیررشد و بالندگی خودش حرکت می‌کند سنگ اندازه‌ای از این دست و دشمنی‌ها هم حالا حالاها ادامه دار خواهندبود.وچه افرادی که در طی این مسیر از قطار انقلاب پیاده شده و خواهند شد امثال سران فتنه که از انقلابیهای دو آتشه بودند.خداوند همه مارا عاقبت بخیر کند
  • امیر از نژاد اریا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    خیلی سیاست بلد نیستم ولی یک سوال دارم: اگر کشور سقوط کند چی میشه و کی رییس می شده پهلوی رجوی اصلاحاتی عبری عربی یا اجنبی یا هیچکدام مثل یک لیوان خورد میشه
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    1 0
    چرا ایران نمتونه حداقل تو آمریکا که نه،تو اسرائیل آشوب به پا کنه بدون هزینه کردن موشک یا چیزی
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    3 0
    ولی بجاش شما به دریا میروید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس