کد خبر 1422205
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
دولت اوکراین نشست امنیتی اضطراری برگزار می کند

دولت اوکراین امروز نشست امنیتی را با موضوع الحاق بخش هایی از این کشور به روسیه برگزار می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در آستانه الحاق رسمی بخش هایی از اوکراین به خاک روسیه، کابینه دولت کی یف امروز نشست امنیتی را برگزار خواهد کرد.

یک مقام دولتی آگاه اعلام کرد که «ولاودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه یک نشست امنیتی اضطراری در سطح بلندپایه را با مقامات این کشور برگزار خواهد کرد که در آن تصمیمات مهمی در خصوص الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه اتخاذ خواهد شد.

در حالیکه کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه روز جمعه به طور رسمی فرمان الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به روسیه را امضا خواهد کرد، دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد که شورای امنیت و دفاع ملی این کشور روز جمعه برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد.

«الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین در این باره به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: تصمیمات اساسی برای کشور ما در این نشست اتخاذ خواهد شد. دانیلوف از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد.

شورای امنیت ملی و دفاع ملی اوکراین شامل فرمانده کل نیروهای مسلح، دفاع، وزیر خارجه و نخست وزیر و رئیس سرویس امنیتی اوکراین می شود و وظیفه دارد با رئیس جمهور اوکراین در زمینه توسعه و هماهنگی سیاست امنیت ملی همکاری کند.

همه‌پرسی در مناطق مذکور هفته گذشته آغاز شد و سه‌شنبه هفته جاری به اتمام رسید و بر اساس نتایج، اکثریت قریب به اتفاق مردم این مناطق، با الحاق به روسیه موافق هستند. آمریکا و کشورهای غربی همگام با اوکراین، اقدام مسکو را در برگزاری همه‌پرسی محکوم کرده و آن را ساختگی و نامشروع خوانده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 1
    زلنسکی باتفکرات کودکانه اش بزرگترین خیانت را به اکرایین کرد این مردک تحت تاثیر رژیم صهیونیستی وامریکا براحتی فریب خورد ملت اکرایین باید همین الان این مردک را دستگیر ومحاکمه نمایند وگرنه اکراین کوچکتر از این هم خواهد شد ودرصورت ادامه جنگ اکرایین وضعیتی شبیه آلمان بعد از جنگ جهانی خواهد شد یعنی این خاین مردان اکرایینی را به کشتن داده ولی منتظر مرگ خیلی بیشتر از اینها خواهند بود اروپا واکراین فدای سیاست های جاه طلبانه یانکی ها شدند
  • ایرج IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    یک پرسش:اگر آمریکا در شرایط مشابهی قرار داشت و مثلا با بخشی از خاک مکزیک اینگونه رفتار می کرد واکنش شما چه بود؟
    • ش. AE ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      0 0
      در جواب شما باید گفت فرق روسیه و اوکراین با آمریکا و مکزیک زمین تا هواست اوکراین و روسیه یک خانواده هستند اصل و ریشه دارن اما آمریکا ساخته تمام ملیت هاست مکزیک بومی های قاره آمریکای لاتین هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس