کرملین: حمله به سرزمین های جدید، تهاجم به خاک روسیه تلقی می شود

کرملین روز جمعه اعلام کرد که حمله به بخشی از سرزمین هایی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قصد دارد به خاک این کشور ضمیمه کند، تهاجم به خاک اصلی روسیه تلقی خواهد شد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین افزود که روسیه برای تصرف تمامی منطقه دونباس در شرق اوکراین به جنگ ادامه خواهد داد.

 قرار است مسکو، دونتسک، لوهانسک و زاپوریژیا را که همه یا بخش بزرگی از آنها به تصرف روسیه یا نیروهای مورد حمایت این کشور درآمده، جزء خاک روسیه اعلام کند.   

اعلان پوتین در باره انضمام نزدیک به یک پنجم از خاک اوکراین به روسیه، این جنگ هفت ماهه را وارد مرحله غیرقابل پیش بینی دیگری خواهد کرد که در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) آغاز شد.

روسیه قصد دارد در پی برگزاری همه پرسی هایی در این سرزمین ها و شناسایی استقلال آنها، این مناطق را به خاک خود منضم کند اما دولت های غربی و کی یف می گویند که این رای گیری های شتاب زده، ناقض قوانین بین المللی و اجباری، نماینده خواست همه ساکنان این مناطق نیست.    

پوتین چند روز پیش اعلام کرد که از اراده کاربرد تسلیحات هسته ای برای دفاع از یکپارچگی سرزمینی روسیه برخوردار است  .

مسکو مدعی مالکیت نزدیک به ۱۰۹ هزار کیلومتر مربع یا ۱۸ درصد از سرزمین های اوکراین به همراه کریمه است که در ۲۰۱۴ به خاک روسیه افزوده شد.

روسیه در صورت توانایی تصرف تمامی این سرزمین ها، نزدیک به ۱۳۶ هزار کیلومتر مربع یا ۲۲ درصد از اوکراین را به خاک خود منضم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه با امضای فرمان به رسمیت شناختن استقلال خرسون و زاپروژیا که از اوکراین جداشده اند، راه را برای پیوستن رسمی این مناطق به روسیه هموار کرد.

در این فرمان ها که توسط کرملین منتشر شده، آمده است که پوتین این مناطق را به عنوان سرزمین های مستقل به رسمیت شناخته که گام میانی مورد نیاز پیش از اجرای کامل برنامه های روز جمعه برای اعلان رسمی پیوستن آنها به روسیه به شمار می رود.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه؛ قرار است روسیه روز جمعه هشتم مهر ماه به صورت رسمی چهار منطقه از اوکراین را که در آن همه پرسی برگزار شده، به خاک خود ضمیمه کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که این مراسم امضای الحاق مناطق جدید به روسیه، ساعت ۱۵:۰۰ (به وقت محلی) روز جمعه در کاخ کرملین برگزار خواهد شد و پوتین در این مراسم سخنان بسیار مهمی خواهد گفت.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

سران این چهار منطقه گفته اند که در این مراسم در مسکو شرکت می‌کنند.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با این اقدام مسکو به شدت مخالفت و اعلام کردند که هرگز این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    12 5
    حالا اون سری کریمه رو زدن چه غلطی کردید مثلا
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      0 1
      این تو بمیری از این تو بمیریا دیگه نیس دادا...فکر نکنم روسیه شوخی داشته باشه.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 1
      یک تروریستی تو کریمه را دیدی این همه موشک به اکراین خورد ندیدی زیاد بی بی سی نبین اخبار جنگ رو تم از البانی دنبال نکن
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 1
    من از این به بعد برای تمیز کردن پاشنه پاهام تو حموم از سنگ پاشنه روسیه استفاده میکنم امتحان کنید خییییییلی حال میده !
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 1
    احسنت به حاج پوتين. خوب د اره رو اعصاب غربيها و غرب دوستان ايراني رژه ميره خخخخخخخ
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 0
    روسیه بعد از اینهمه کشته دادن و از بین رفتن سلاح و بسیج عمومی و دست به دامان کشورهای همسایه شدن به همین پانزده درصد تصرفات بسنده کرد.از این به بعد جنگهای داخلی و چریکی در همین مناطق شروع خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس