آرژانتین

لیونل مسی در هجدهمین حضور آرژانتین و آخرین حضور خود در جام جهانی به دنبال کسب تنها افتخار و جام کسب نکرده است و برای رسیدن به این عنوان رقبای سرسختی را باید پشت سر بگذارند.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی فوتبال آرژانتین یکی از قدرتمندترین تیم های تاریخ فوتبال است که هواداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. سرزمین نقره همواره زادگاه اسطوره‌های بزرگ دنیای فوتبال مثل دیگو مارادونا، باتیستوتا، ماریو کمپس، خاویر زانتیف لیونل مسی و ... بوده؛ اسطوره‌هایی که باعث علاقه‌مندی بسیاری از هواداران به فوتبال شده است.

ستاره بزرگ این تیم یعنی لیونل مسی که ۷ توپ طلا کسب کرده و در جام جهانی ۲۰۱۴ تا یکقدمی قهرمانی جهان هم رفت، امیدوار است در آخرین حضور احتمالی در جام جهانی تنها جام کسب نکرده را به ویترین افتخارات خودش اضافه کند.

بدون شک دیگو آرماندو مارادونا بزرگترین غایب و تماشاگر آرژانتینی این جام جهانی خواهد بود؛ ستاره بی بدیل دنیای فوتبال که دو سال قبل از دنیا رفت.

تاریخچه حضور آرژانتین در جام جهانی

تیم ملی آرژانتین پیش از این در ۱۷ دوره جام جهانی حضور داشته و دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی در کارنامه خود دارد و از آخرین قهرمانی این تیم در جام جهانی ۳۶ سال می گذرد. آرژانتین در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. همچنین سفید و آبی پوشان آرژانتینی در سال‌های ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ به مقام نایب قهرمانی رسیده‌اند.
 

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟

نحوه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی آرژانتین در مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی با ۱۱ برد و ۶ تساوی پس از برزیل با کسب ۳۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد. این تیم به همراه برزیل در مقدماتی جام جهانی جزو تیم‌های بدون باخت بودند.

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟
جدول انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی

تاریخچه تقابل آرژانتین با هم گروه هایش در گروه C

آرژانتین در گروه C با تیم‌های عربستان، مکزیک و لهستان هم‌گروه است. تیم ملی آرژانتین تاکنون با این سه تیم بازی‌های زیادی انجام داده که غالبا در اکثر این مسابقات پیروز از زمین بازی خارج شده است.

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟
گروه ارژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲

آرژانتینی‌ها در ۱۱ بازی مقابل تیم ملی لهستان ۶ پیروزی، ۳ شکست و ۲ تساوی کسب کرده است. آلبی سلسته دو بار در جام جهانی به مصاف لهستان رفته که به سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ برمی‌گردد، که یک بار لهستان و یک بار آرژانتین پیروز این دوئل بوده اند.

آرژانتین در ۳۵ دیداری که با تیم ملی مکزیک برگزار کرده است، به آمار ۱۶ پیروزی، ۱۴ تساوی و ۵ شکست رسیده و هیچگاه در جام جهانی به تیم ملی مکزیک نباخته است. این دو تیم ۳ بار در جام جهانی با هم بازی کردند که هر سه دیدار با پیروزی آرژانتین به پایان رسیده است.

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟

همچنین در ۴ دیداری که تیم ملی آرژانتین با عربستان داشته است دو بازی را با پیروزی و دو بازی را با تساوی به پایان رسانده است. تمام چهار دیدار آرژانتین و عربستان دوستانه بوده و این دو تیم هیچگاه بازی رسمی با یکدیگر نداشتند.

آخرین امید مسی در سواحل خلیج فارس/ پایان طلسم ۳۶ ساله پس از مرگ مارادونا؟! +عکس


آرژانتین، مهد ستارگان فوتبال

کشور آرژانتین همیشه در میان تیم‌های اسطوره‌ساز بوده و در هر دوره از تاریخ ستارگان زیادی را به فوتبال دنیا معرفی کرده‌ است. بیشتر مردم جهان دیگو مارادونا را به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال و تیم ملی آرژانتین به شمار می آورند و عده ای نیز لیونل مسی را با توجه به افتخاراتی که در حضور ستارگانی چون کریس رونالدو کسب کرده لایق عنوان بهترین بازیکن جهان می دانند.

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟

 بی‌شک بزرگ‌ترین ستاره‌ی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ لیونل مسی ۳۵ ساله است که در سال ۲۰۱۴ تا فتح جام جهانی هم پیش رفت اما در فینال مغلوب آلمان شدند. به احتمال زیاد این آخرین حضور این ستاره‌ی پاریسن ژرمن در جام جهانی باشد. مسی که تمام افتخارات انفرادی و تیمی را در دوران فوتبالی خود به دست آورده، تنها در فتح جام جهانی ناکام بوده است. شاید این آخرین فرصت ابرستاره آرژانتینی باشد تا تمام افتخارات خود را تکمیل کند.

همچنین تیم ملی آرژانتین ستارگان بزرگ دیگری در ترکیب خود دارد. از جمله این ستارگان عبارت اند از: املیانو مارتینز (استون‌ویلا) ، لیساندرو مارتینز (منچستریونایتد) ، کریستین رومرو (تاتنهام) ، رودریگو دیپائول (اتلتیکو مادرید) ، آنخل دیماریا (یوونتوس) ، لیاندرو پارادس (یوونتوس) ، لائوتارو مارتینز (اینتر) ، خواکین کوره‌آ (اینتر) و پائولو دیبالا (آاس رم).

سرمربی تیم ملی آرژانتین لیونل اسکالونی جوان است که از سال ۲۰۱۸ ابتدا به صورت موقت سپس به طور دائم سرمربی تیم ملی آرژانتین شد و با این تیم نتایج خوبی، از جمله قهرمانی در کوپا آمریکا به دست آورد.

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟

احتمال برخورد آرژانتین با رقیب سنتی در مرحله حذفی

به نظر نمی رسد که تیم ملی آرژانتین برای صدرنشینی کار چندان سختی داشته باشد. آرژانتین در صورت صدرنشینی در گروه C باید با تیم دوم گروه D روبرو شود که به احتمال زیاد دانمارک خواهد بود. همچنین آرژانتین در مسیر قهرمانی باید با تیم‌های اول A ،E و G روبرو شود. در این صورت آرژانتین در این مسیر باید با تیم‌های آلمان، هلند و برزیل بازی کند. برخورد احتمالی برزیل و آرژانتین، دو رقیب سنتی در نیمه نهایی به جذابیت این جام کمک خواهد کرد.

رویای مسی و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲/ فتح سومین جام در هجدهمین حضور؟
نمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲

برنامه دیدارهای آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲:

سه‌شنبه ۱ آذر: آرژانتین _ عربستان ساعت ۱۳:۳۰

شنبه ۵ آذر: آرژانتین _ مکزیک ساعت ۲۲:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: آرژانتین _ لهستان ساعت ۲۲:۳۰


* تیم ملی آرژانتین در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۳

رنکینگ در آمریکای جنوبی: ۲

حضور در جام جهانی: ۱۸دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: قهرمان (۱۹۷۸ - ۱۹۸۶)

لقب: سفید و آبی آسمانی‌ها - آلبی‌سلسته

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 0
    مسی فوتبالش بعد جام جهانی تمومه و دیگر نظیر هم ندارد
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    آرژانتین باید قهرمان بشه الآن وقتشه مسی انتقام بگیر از یوفا و فیفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس