زمین گیر شدن ناوگان هواپیماهای «هرکولس‌» نیروی هوایی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از زمین گیر شدن شمار بسیاری از ناوگان هواپیماهای «سی-۱۳۰ هرکولس» خود به دلیل نقص فنی خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی آمریکا بیشتر هواپیماهای باری «سی-۱۳۰ هرکولس» خود را به دلیل مشکل فنی زمین گیر کرده است.

به گزارش شماره شنبه وبگاه «دیفنس نیوز» فرماندهی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه تایید کرد که بخش وسیعی از ناوگان سی-۱۳۰ هرکولس که تعداد آنها به ۱۲۸ فروند می‌رسد قادر به پرواز نیستند و مشخص نیست که چه مدت طول می‌کشد تا مشکل فنی آن‌ها رفع شود. 

گفته می‌شود خراب بودن ملخ‌های این هواپیماهای قدرتمند باری موجب زمین گیر شدن آن‌ها در آمریکا شده است. این دومین بار در بیش از سه سال گذشته است که شمار قابل توجهی از هرکولس‌های آمریکا به دلیل مشکلات ملخ زمین‌گیر می‌شود.

 سی-۱۳۰ هرکولس، هواپیمای ترابری با چهار موتور توربوپراپ است .این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد. سی - ۱۳۰ هرکولس علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع ماموریت‌های مختلف را دارد. بیش از ۴۰ مدل در انواع مختلف  سی- ۱۳۰ هرکولس در بیش از ۶۰ کشور جهان خدمت می‌کنند. نمونه مسلح  این هواپیما با نام لاکهید ای‌سی-۱۳۰  با قدرت آتش سنگین برای ماموریت‌های تهاجمی ساخته شده‌ است.

زمین گیر شدن ناوگان هواپیماهای «هرکولس‌» نیروی هوایی آمریکا

چندی قبل نیز فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده تمام ۵۲ هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» خود را  زمین گیر کرد. این امر به دنبال دو حادثه ایمنی داده بود، صورت گرفت.

وی-۲۲ آسپری اولین هواپیمای ارتش ایالات متحده است که می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود  و مانند یک بالگرد معلق در آسمان باشد. این هواپیمای نظامی در طول ۳۰ سال فعالیت خود به دلیل سابقه طیف وسیعی از مسائل ایمنی که گاهی منجر به تصادفات و تلفات می‌شود، بحث و جدل ایجاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس