کد خبر 1422642
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رکورد‌شکنی گرما در انگلیس

دفتر هواشناسی دولت انگلیس با انتشار آماری اعلام کرد، میانگین گرمایی که این کشور در مدت ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲ تجربه کرده رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش مشرق، آمار منتشر شده از سوی دفتر هواشناسی دولت انگلیس برای بازه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ نشان داد، انگلیس بالاترین میانگین گرمای ثبت شده در این بازه زمانی در یک سال میلادی را داشته است.

خبرگزاری «پرس اسوسیشن» انگلیس گزارش داد، بر اساس این آمار، میانگین دمای ۱۰.۹ درجه سانتیگراد در بازه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ در انگلیس ثبت شده که رکورد قبلی بالاترین میانگین دمای ثبت شده برای این بازه یعنی ۱۰.۶ سانتی گراد را که برای سال ۲۰۱۴ ثبت شد، شکسته است.

به نوشته پرس اسوسیشن، در ماه سپتامبر رویه ثبت دمایی گرمتر از حد معمول در انگلیس همچون ماه‌های قبل ادامه یافته و میانگین دمای ثبت شده برای این ماه در سراسر بریتانیا ۱۳.۵ درجه سانتی‌گراد، ۰.۶ درجه سانتی ‌گراد بالاتر از میانگین بلندمدت، بوده است.

موجهای گرما در ماه‌های جولای و آگوست در انگلیس، بالاترین‌ درجه حرارتهایی که تا کنون در این کشور تجربه شد را رقم زدند و در تاریخ ۱۹ جولای، رکورد گرمای ۴۰.۳ درجه سانتی گراد که تا آن زمان در انگلیس ثبت نشده بود، در منطقه «کانینگزبی» در «لینکلنشایر» ثبت شد.
بر اساس این گزارش، ماه جولای امسال، خشک‌ترین ماه جولای تجربه شده در انگلیس از سال ۱۹۳۵ تا کنون بوده و در مجموع این کشور گرمترین تابستان خود را تجربه کرد.

با این حال هنوز چند ماه تا پایان سال ۲۰۲۲ باقی مانده و باید منتظر ماند و دید آیا سال ۲۰۲۲ در نهایت به عنوان گرمترین سال تجربه شده در انگلیس از زمان شروع ثبت رکوردهای گرما در این کشور در سال ۱۸۸۴ ثبت خواهد شد یا خیر. خنک‌تر شدن هوا از اکنون تا پایان دسامبر ممکن است میانگین درجه حرارت سالانه در این کشور را کاهش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس