لاپید

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که در حال بررسی طرح پیشنهادی آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی با لبنان است.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در سخنانی در خصوص طرح پیشنهادی میانجی آمریکایی برای ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی ابراز رضایت کرد.

به نوشته الجزیره، او گفت: «در حال بررسی آخرین اقدامات در خصوص ترسیم مرز دریایی با لبنان هستیم. پیش‌نویس طرح آمریکا امنیت اسرائیل را به طور کامل حفظ کرده و منافع اقتصادی ما را تأمین می‌کند».

یائیر لاپید افزود: «بیش از ۱۰ سال است که در تلاش برای توافق در خصوص ترسیم مرزهای دریایی با لبنان هستیم. اکنون مخالفتی با اقدام لبنان برای توسعه میدان گازی دیگر نداریم، به شرطی که سهم مالی ما را از آن بدهد».

همزمان عاموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نیز گفت که جزئیات پیش نویس توافقنامه تعیین مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان که توسط ایالات متحده تهیه شده، هنوز در لبنان و رژیم صهیونیستی منتشر نشده است.

او افزود:‌ «فرضیه‌ای که ممکن است به حقیقت نزدیک‌تر باشد این است که حسن نصرالله به هر چیزی که می‌خواست رسیده است، بنابراین احساس رضایت می‌کند».

یادلین که با رادیو ۱۰۳FM صحبت می‌کرد، مدعی شد که رژیم صهیونیستی بیش از لبنان، از خواسته‌ها و معیارهای خود کوتاه آمده است.

او همچنین گفت که لبنان و رژیم صهیونیستی قرار است به شکل مستقیم با یکدیگر توافق کنند، بلکه هر یک از دو طرف با آمریکا توافق می‌کند و آمریکا به عنوان واسطه در این جا عمل می‌کند.

صبح دیروز بود که خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد که سفیر آمریکا در بیروت، از جانب میانجیگر آمریکایی  پیش‌نویس توافق در خصوص ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را به رئیس‌جمهور لبنان ارائه کرده است.

 رئیس پارلمان لبنان نیز با مثبت ارزیابی کردن این پیش‌نویس، تاکید کرد که پیش از پاسخ نهایی به آن، باید کاملا بررسی شود.

وی افزود که این پیش‌نویس در اصل، خواسته‌های لبنان را برآورده می‌کند که مخالف تاثیرگذاری توافقنامه مرزی دریایی بر مرزهای زمینی بین لبنان و اسرائیل  بود. اما این پیش‌نویس شامل ۱۰ صفحه و به زبان انگلیسی است که پیش از پاسخ نهایی به آن، باید به خوبی بررسی شود.

همچنین یک منبع لبنانی شامگاه امروز شنبه درباره آخرین وضعیت پرونده مذاکرات غیر مستقیم بیروت با رژیم صهیونیستی، به شبکه خبری المیادین گفت: در پیشنهاد کتبی که از آمریکایی‌ها دریافت کردیم، به همه مطالبات خود دست پیدا کرده‌ایم.

وی در عین حال تأکید کرد که لبنان به هیچ وجه، هیچ منطقه امنیتی را که رژیم صهیونیستی پیشتر خواستار آن بود، به این رژیم نخواهد داد.

جکی هوجی نویسنده و تحلیلگر امور خاورمیانه در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت که سید نصرالله «امروز (شنبه) درباره مذاکرات با اسرائیل صحبت کرد و حتی یک کلمه هم تهدید نکرد بلکه بالعکس، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات موفقیت آمیز باشد تا همه شاهد تدبیر و وحدت لبنان باشند.

وی افزود: «آیا او اصلاح و میانه رو شده؟ هرگز.او به سادگی ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند. نصرالله در اوج مذاکرات همه طرف‌ها را با ارعاب و تهدید تحت فشار قرار داد.. همه چیز برنامه‌ریزی شده بود و هدف نصرالله این بود که پایش را لای در بگذارد و از بیرون  امور را به سوی توافقی نوظهور سوق دهد».

هوجی با اشاره به این‌که  سید حسن نصرالله در مذاکراتی که با میانجیگری آمریکا انجام می‌شود، شریک نیست، بلکه حتی از آن مستثنی است؛ افزود: «اکنون  او می تواند بگوید: به لطف تهدیدهای من (سید نصرالله)، اسرائیل نرمش نشان داده است، بدون حزب‌الله، حقوق لبنان در دریا سلب شده بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    صهیونیست کثیف دروغگو است . طرح را به گونه ای تهیه کرده اند که منافع صهیونیست ها تامین شود . صهیونیست ها نباید تا زمانی که لبنان تاسیسات دریایی نصب کند از این حوزه برداشت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس