قدیروف

رمضان قدیروف، رییس جمهوری خودمختار چچن و از متحدان دولت روسیه، در بیانیه‌ای به انتقاد نسبتا تند از فرماندهی نظامی نیروهای روسی در منطقه کراسنی لیمان، که منجر به عقب‌نشینی نیروهای روسی از این جبهه شد.

سرویس جهان مشرق- رمضان قدیروف، رییس منطقه خودمختار چچن و از متحدان دولت روسیه، در بیانیه‌ای به انتقاد نسبتا تند از فرماندهی نظامی نیروهای روسی در منطقه کراسنی لیمان، که منجر به عقب‌نشینی نیروهای روسی از این جبهه شد، پرداخت. به واسطه‌ی نزدیکی او به شخص رییس جمهور روسیه و جایگاهش در ساختار سیاسی فدراسیون، اظهارات او از باب یک نظر درونی درباره روند جنگ، حائز اهمیت است.

انتقادات رمضان قدیروف نسبت به عقب‌نشینی روسیه از کراسنی لیمان/ هر اشتباه، نام و نام خانوادگی خود را دارد!

در بیانیه روز شنبه(یک اکتبر) قدیروف آمده است:

“همیشه گفته‌ام: هیچ چیز بهتر از حقیقت نیست، هر چند تلخ و دردناک باشد، لیکن فقط حقیقت. این تنها راه پیشروی است. به همین دلیل است که نمی توانم در مورد آنچه در کراسنی لیمان رخ داد سکوت کنم.

فرمانده ناحیه نظامی مرکزی، سرلشکر  الکساندر لاپین مسئولیت دفاع از این منطقه را بر عهده داشت. همان لاپین که ستاره قهرمان روسیه را برای تسخیر لیسیچانسک دریافت کرد، اگرچه عملاً او در واقع آنجا نبود. لاپین نیز تابع نیروهای منطقه نظامی غربی بود.

انتقادات رمضان قدیروف نسبت به عقب‌نشینی روسیه از کراسنی لیمان/ هر اشتباه، نام و نام خانوادگی خود را دارد!
سرلشکر الکساندر لاپین

سرلشکر لاپین جنگنده های بسیج شده را از LPR و سایر واحدها در تمام جهت لیمان مستقر کرد، اما ارتباط، تعامل و تامین مهمات لازم را برای آنها فراهم نکرد. دو هفته پیش من شخصاً توسط سرلشکر آپتی آلودینوف، فرمانده نیروهای ویژه "اخمت" مطلع شدم که ممکن است جنگنده های ما به اهداف آسانی تبدیل شوند. من به نوبه خود والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را از این خطر مطلع کردم. اما ژنرال به من اطمینان داد که او به استعداد نظامی لاپین شک نمی کند و فکر نمی کند که عقب نشینی در کراسنی لیمان و اطراف آن امکان پذیر باشد.

یک هفته بعد، لاپین دفتر مرکزی خود را به استاروبلسک، صد کیلومتر دورتر از زیردستان، منتقل می کند، در حالی که خودش در لوگانسک نشسته است. چگونه می توان واحدهای ۱۵۰ کیلومتر دورتر را به سرعت مدیریت کرد؟ امروزه به دلیل عدم وجود تدارکات اولیه نظامی، چندین شهرک و منطقه وسیعی از قلمرو را رها کرده ایم.

انتقادات رمضان قدیروف نسبت به عقب‌نشینی روسیه از کراسنی لیمان/ هر اشتباه، نام و نام خانوادگی خود را دارد!

این که لاپین بی‌استعداد نیست، مایه شرمساری نیست. این واقعیتی است که او توسط مافوقش در ستاد کل پنهان شده است. اگر امکانش را داشتم، لاپین را به درجه سرجوخه تنزل می دادم، او را از افتخاراتش محروم می کردم و او را به خط مقدم می فرستادم تا شرمش را در خون بشویم.

خویشاوندسالاری در ارتش هیچ فایده ای ندارد. ارتش باید فرماندهانی را منصوب کند که سرسخت، شجاع و اصولگرا باشند، به مردان خود اهمیت دهند، برای سربازان خود بجنگند و بدانند که زیردستان آنها نباید بدون کمک و حمایت رها شوند. در ارتش بخصوص در مواقع سخت جایی برای خویشاوندسالاری نیست.

انتقادات رمضان قدیروف نسبت به عقب‌نشینی روسیه از کراسنی لیمان/ هر اشتباه، نام و نام خانوادگی خود را دارد!

آیا دست ما باز نبود؟ حتی در آن زمان گفتم: به تجمع نظامی دشمن در ایزیوم که توسط فاشیست ها تسخیر شده، آتش ببارید، به خصوص که توپخانه ما در آن زمان چنین فرصتی را داشت. به یکباره کار شیطان پرستان و فاشیست های اصلی را تمام کنیم. ما باید SSO را به معنای کامل کلمه اجرا کنیم، نه اینکه با آن لاس بزنیم. از هر فرصت و هر سلاحی برای دفاع از قلمرو خود استفاده کنید. دونتسک همچنان زیر گلوله باران است. ساکنان ۴ منطقه الحاق شده می خواهند محافظت شوند.

انتقادات رمضان قدیروف نسبت به عقب‌نشینی روسیه از کراسنی لیمان/ هر اشتباه، نام و نام خانوادگی خود را دارد!

من نمی دانم وزارت دفاع چه گزارشی به فرماندهی کل قوا می دهد، اما به نظر شخصی من باید اقدامات شدیدتری انجام دهیم. تا اعلام حکومت نظامی در مناطق مرزی و استفاده از سلاح های هسته‌ای ضعیف. نیازی به اتخاذ هر تصمیمی با در نظر گرفتن جامعه آمریکای غربی نیست – آنها قبلاً علیه ما بسیار گفته‌اند و انجام داده اند.

دیروز یک رژه در ایزیوم، امروز یک پرچم در لیمان، و فردا چه؟

همه چیز خوب بود، اگر این‌قدر بد نبود! "

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی «واگنر» و از نزدیکان پوتین،  در واکنش به بیانیه رمضان قدیروف نوشت:

"البته بیانیه‌ی رسای قدیروف به هیچ وجه سبک من نیست. اما می توانم بگویم: «رمضان، پسر سرسخت، بسوز! همه این حرامزاده ها باید با پای برهنه و با تفنگ به جلو بروند»."

انتقادات رمضان قدیروف نسبت به عقب‌نشینی روسیه از کراسنی لیمان/ هر اشتباه، نام و نام خانوادگی خود را دارد!
یوگنی پریگوژین

لازم به ذکر است که حداقل ۳ نفر در رهبری وزارت دفاع روسیه هستند که به موجب سمت خود مسئولیت کامل شخصی حوادث منطقه خارکیف و اطراف کراسنی لیمان را بر عهده دارند. اینها سرهنگ ژنرال لاپین، رئیس ستاد کل ارتش ژنرال والری گراسیموف، وزیر دفاع ژنرال سرگئی شویگو هستند.

اما جمع‌بندی نظرات مرتبطین با ژنرال لاپین به این قرار است:

"تمام نتیجه گیری های متن احساسی رئیس چچن بر اساس اطلاعات نادرست است: ژنرال لاپین فرماندهی دفاع از این منطقه را نداشت و عقب ننشست.

اشتباه است که عقب نشینی در منطقه خارکف را به گردن ژنرالی بیاندازیم که رهبری دفاع از این بخش را بر عهده نداشته است. او در آخرین تلاش برای اصلاح سخت‌ترین وضعیت جبهه، با بخش کوچکی از نیروهایش به عنوان نیروی کمکی در آنجا مستقر شد.

الکساندر لاپین هرگز تنها در عقب باقی نمانده است. هر کسی که تا به حال با او برخورد داشته، می تواند این را تایید کند. در سوریه یا اوکراین، جایی که تقریباً همه مبارزان گروه "O" این را می دانند. این احتمالا تنها فرمانده گروهی است که از ابتدای عملیات در ترکیبات رزمی نیروهای خود حضور داشته است. بنابراین، این گفته که لاپین در لوگانسک نشسته است، درست نیست.

البته باید به دنبال مقصر بود. با این حال، این یک اشتباه فاحش است که برای همه چیز سرزنش شود، فرماندهی که منطقه مسئولیت او بخش کاملاً متفاوتی از جبهه بود. در نهایت، این اجازه نمی دهد که نتیجه گیری درستی انجام شود. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نیما IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    21 18
    شاید روسیه لیمان را از دست داده باشد اما جنگ ادامه دارد بازی هنوز تمام نشده است
    • DE ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 2
      خوبی پوتین و دلقک اوکراین یه چیزه هردو شون وظیفه شون را خوب انجام دادند .پوتین با گرفتن ۱۵ درصد یعنی چندین هزار کیلومتر مربع از خاک شوروی سابق از بهترین جای اوکراین والحاق به روسیه موفق شد و دلقک در گند زدن به اوکراین و بدهکاری هزارن میلیار دلاری و نابود کردن زیر ساخت های کل اوکراین ..تنها خود دلقک ازترسش ۴۲۵ پل از جدیدترین تا تاریخی ترین آنها راگفت منفجر کنید حالا یک خرابه ای بنام اوکراین مونده روی دست ملت اوکراین تا متنبه شوند و دیگه نگذارند دلقک سرکار بیاد. ولی بی انصافی نکنیم دوتا جایگاه سوخت مرزی روسیه هم توسط بیرمقدارها آتیش گرفت .تازه دلقک کلی طرفدار دلقک مثل خودش داره نظیر بهایی ها منافقین غربگداهای جاسوس وطنفروش اغتشاشیون که در خیلی خیابونها اغتشاشیدند گروهک تروریستی کوتوله و دُمکُرات اقلیم داعشی ها تغذیه طلبان رفرمیست ها صهیون یانکی ها .....دلقک تنها نیست کلی دلقک رفیقش هستند.برای روحیه دادن به دلقک بناست مریم قجر رجوی ابریشمچی خیابانی چند شب بره پیشش باهاش صحبت کنه.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    20 12
    مزدور
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      14 3
      مزدور خودتی و اربابت بایدن کودک کش است
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 2
      کی دقیقا مزدوره؟؟
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    هر جنگی روش خود را دارد
  • آرش IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    20 1
    شیوه جنگی روسیه از پایه اشتباه است .از عدم تدارکات وپشتیبانی لجستیک کافی . روحیه بد سربازان .استفاده از تسلیحات قدیمی. بمباران های فرشی وسقوط آزاد بالای سر نیروهای دشمن وساقط شدن آنها به دلیل نداشتن سلاحهای هوشمند از راه دور ماهواره ای وهدایت شونده لیزری . عدم پشتیبانی هوایی هواپیماهای هشدار زود هنگام آواکس و شنود.ودر کل نداشتن فرماندهی واستراتژی جنگی قوی.روسیه به سبک دهه ۷۰ میلادی می‌جنگد.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    30 17
    سر رمضان چاقالوف رو واسم بیارید
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      23 11
      منتظر سر ترامپ و بایدن هستیم. افتاااااااااااد؟
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      13 8
      هنوز یه چچن رو از تزدیک دیدی که اینحوری لاف میزنی ؟
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      4 5
      اره چچنی ها رو تو باغ وحش دیدم مطمین باش سر این رمضون رو سر نیزه میکنن تا شما دق کنید
  • US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    10 4
    کی بود کی بود من نبودم! پوتین باید به حساب این ژنرال های فرسوده و خاین برسد.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      5 4
      ظاهرا پوتین خودشم فرسوده اس. این چه وضع جنگیدنه. آبروی نظامی روسیه رفته. طبل میان تهی.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    14 4
    دیروز یک رژه در ایزیوم، امروز یک پرچم در لیمان
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    16 6
    دیروز یک رژه در ایزیوم، امروز یک پرچم در لیمان فردا سرزمین مان را آزاد میکنیم
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 3
      آلبانی چه خبر ؟؟
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 3
    دیروز یک رژه در ایزیوم، امروز یک پرچم در لیمان، فردا سرزمین مان را آزاد میکنیم
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    13 3
    ببینید شکست های ارتش روسیه چقدر شدید بوده که بین متحدان اصلی روسها اختلاف ایجاد شده
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 2
    بنظرم جنگ روسیه و اوکراین یک تیاتر هست ، هر دو کشور بازیگر گلوبالیسم و.‌. هستن.. این جنگ زرگری اهداف دیگری را دنبال می کند، یکیش گرانی های جهانی .. که از کنارش دهها مشکل دیگر ایجاد میشه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 4
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر موئد آن است چرا ارتش روسیه با 50 درصد نیروی رزمی وارد خاک اوکراین نشده است و چرا بسیج سراسری در روسیه اعلام نمی شود و چرا با وجود بسیج عمومی همچنان ارتش روسیه اصرار دارد عقب نشینی کند و پوتین اگر ارتش های چین و کره و وارد عرصه نبرد نکند شاید خود کشور روسیه نیز تجزیه شود به مقامات برسانید
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 4
    همه حتی در کوچه وبازار فقط از خیانت سران ارتش روسیه حرف می زنند پوتین باید انها را که شکست خورده اند برکنار یا اعدام نماید به مقامات نیز برسانید
  • BE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 3
    چه مزدور جان بر کفی!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 2
    خوب چرا روسیه فقط ده درصد نیروهایش را به اوکراین وارد کرده و هنوز این سوال مهم وجود دارد چرا ارتش اوکراین که 1 میلیون نیروی زمینی را با اجبار وارد نبرد کرده است اما روسیه همچنان می خواهد با 160 هزار نیرو در خاک اوکراین بجنگد آیا این نوعی خودکشی و یا خیانت از سوی سران ارتش روسیه نیست
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    «نه این که با آن لاس بزنید!».این چه کلمه ایه
    • مجید IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 1
      جااان؟ واقعا توی مغز شماها چی می گذره
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 0
      حرف قدیروفه. حتما تو فرهنگ اونا بد نیست
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 1
    چرا اطلاعات بروز و دقیق در اختیار قدیروف نمی گذارید
  • GB ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 5
    اوکراینیها برای محاصرهٔ مسکو منتظر یک شب مهتابی هستند!
  • GB ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 5
    داش رمضون بنشین سر جات! حالا کی نظر تو را خواست،
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      1 2
      یه تیپ رزمی چچن برای کل ارتش اون پرچمی (انگلیس) که باهاش متن ات رو ارسال کردی بسه .
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 2
    ارتش روسیه از لجستیک و فساد بهمین مناسبت از ابتدا در رنج هست. صحبت از فروش ارزان انواع سلاح و تسلیحات بگوش رسیده
  • KR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 2
    آقا مردم این کشورهای شوروی سابق چقدر سر سخت طرفدار روسیه اند.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 2
    خدایا به وسیله روسیه، آمریکا و اسراییل را نابود بفرما
  • نادری IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 0
    چی بگم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    4 2
    بهتر است پوتین قدیرف رو مامور جنگ در جبهه اکراین با اختیارات تام کند تا قدیراف کار ایو متجاوزین را یکسر کند اکراین باید انچه شوروی سابق به زور گرفت را پس بدهد گالیسا لهستان .زاکاپارتیه مجارستان سرزمین درختان راش رومانی این ۴ ایالت واودسا ومیکولایف ودنیپر هم به روسیه تعلق دارند کربمه هم هرگز اکراینی نبود ‌نیست ونخواهد بود لیز تراس حق مرزبندی کشورها ندارد بحرین ایرانی نه مال خاندان مکی ال خلیفه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 2
      کریمه جزو خاک اوکراین بوده و هست وهر چه زودتر باید به اوکراین برگردد مزدور روسی
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 1
    اینم قسمتی از نمایش عقب نشینی تاکتیکی روسهاست. میخوان واقعی جلوه بکنه تله ای که برای اوکراینی ها کار گذاشتن. از بیانات یه عشق پوتین هپروتی. خخخخخت
  • کارشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 2
    هرچی تروریسته در جناح روسیه قرار گرفته
  • الدار IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 3
    آبروی چچنی ها را بردی و به ارزش های چچنی که همیشه طرفدار حق بودند خیانت کردی !
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 1
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس