تبادل زندانی

یک دیپلمات آگاه به روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز گفت که توافق صدور مرخصی و خروج «نمازی‌ها» می‌تواند نشانه حُسن‌نیت ایران و زمینه‌ساز آزادی دارایی‌های این کشور در کره‌جنوبی باشد.

به گزارش مشرق، در پی اقدام بشردوستانه  شنبه شب  (۹ مهر) ایران در اعطای مرخصی هفت روزه برای سیامک نمازی و رفع ممنوع الخروجی باقر، پدر وی، روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز به نقل از یک دیپلمات نوشت: اقدام ایران را می توان حرکتی بشردوستانه پیش از یک توافق گسترده تر برای تبادل زندانیان قلمداد کرد.

این دیپلمات که فایننشیال تایمز نام وی را فاش نساخت، افزود: چنین توافقی می تواند به رفع انسداد از دارایی های ایران در بانک مرکزی کره جنوبی منجر شود.

این منبع آگاه ادامه داد: قطر، سازمان ملل و سوییس در مذاکرات مربوطه دخیل بوده اند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر امروز گفت: بنابر ملاحظات انسان‌دوستانه از «باقر نمازی» رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

کاظم غریب آبادی درباره «باقر و سیامک نمازی» اظهار داشت: «باقر نمازی» به دلیل مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مطرح برای ادامه معالجه در خارج از کشور، بنابر ملاحظات انسان دوستانه، چهارشنبه گذشته (ششم مهر) از «باقر نمازی» رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

غریب آبادی افزود: در همین چارچوب، یک هفته مرخصی نیز به سیامک، فرزند وی داده شده تا بتواند با والدینش دیدار کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس