کد خبر 1422962
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
ادامه نمایش قدرت جنگنده‌های چین اطراف تایوان

نیروی هوایی چین در ادامه قدرت نمایی در منطقه، شماری جنگنده‌های خود را اطراف جزیره تایوان اعزام کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه چالش نیروی هوایی و دریایی چین برای تایوان، شماری جنگنده و کشتی جنگی چین اطراف این جزیره رویت شدند.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که بعد از ظهر یکشنبه ۲۲ فروند جنگنده و چهار فروند کشتی جنگی ارتش چین اطراف تایوان شناسایی شدند.

وزارت دفاع تایوان مدعی آمادگی جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی برای تقابل با جنگنده‌ها و کشتی‌ها چین شد.جنگنده‌های چینی حاضر در این ماموریت «جی-۱۶» بودند.

تحلیلگران نظامی براین باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد.

وبگاه «وان ایندیا» نوشت، تایوان به چند سامانه‌ دفاعی مجهز شده که می‌تواند برابر هرگونه تجاوز احتمالی چین از خود دفاع کند. نیروی هوایی تایوان حدود ۷۰۰۰۰ نیرو و بیش از ۴۰۰ هواپیمای جنگی دارد. اینها شامل  ۱۸ جنگنده «اف-5» ۶۰ فروند جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» ساخت فرانسه و بیش از ۱۰۰ جنگنده بومی است.

تایوان ۱۴۱ جنگنده اف-۱۶ ای  را به نوع اف-۱۶ وی تبدیل کرده است. تایوان البته ۶۶ فروند اف-۱۶ وی جدید سفارش داده که دارای سامانه‌های اویونیک، تسلیحات و راداری جدید هستند. با این حال، نیروی هوایی تایوان به سختی با همتای چینی خود قادر به مقابله است. نیروی هوا دریای چین ناوگانی متشکل از ۱۷۰۰ فروند هواپیمای جنگی است.

از اینها گذشته، نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح  مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است.

از سویی دیگر، نیروی دریایی این جزیره اخیرا از زمین گیر شدن ناوگان بالگردهای «سیکورسکی اس-۷۰» ساخت آمریکا بعد از یک سانحه هوایی خبر داد. پیشتر نیز  یک فروند جنگنده «اف-۱۶»، یک فروند «میراژ-۲۰۰۰» و یک فروند جت آموزشی «ای تی-۳»  تایوان دچار سانحه شدند .
این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی  چین به طور میانگین ۱۰۰ تا۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

بعد از سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه آگوست به تایوان ، وضعیت پیرامون این جزیره ملتهب شد. چین این سفر پلوسی را نشانه‌ای از حمایت از جدایی‌طلبی در تایوان دانسته و آن را محکوم کرد.

چین در واکنش به این سفر دست به برپایی رزمایش‌های گسترده در اطراف تایوان زد. از آن زمان تا کنون چند کشور شامل فرانسه، لیتوانی، آمریکا و ژاپن، هیات‌هایی از برخی چهره‌ها و مقامات خود را به این جزیره اعزام کرده‌اند که این سفرها به نوبه خود تنشها در تنگه تایوان را افزایش داده‌اند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تا کنون به صورت خودمختار از چین اداره شده است. پکن این جزیره را یکی از استان‌های خودش می‌داند و با هر گونه ارتباطات رسمی کشورهای دیگر با تایپه مخالف است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 1
    چین یک ترسوی بدبخته که جرئت حمله به یک جزیره کوچک رو هم نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس