کد خبر 1422989
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
خطر ورشکستگی بیش از 15 هزار فروشگاه در آلمان

اتحادیه خرده فروشان آلمان هشدار داد که در پی انفجار قیمت حامل‌های انرژی در این کشور، بیش از ۱۵ هزار کسب و کار با خطر ورشکستی در این کشور مواجه هستند.

به گزارش مشرق، در پی افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی، بیش از ۱۵ هزار فروشگاه در آلمان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارشی که نشریه اشپیگل منتشر کرده، اتحادیه خرده فروشان آلمان در نامه‌ای به «رابرت هابک» معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان هشدار داده‌اند که «انفجار قیمت‌های انرژی» باعث شده تا تعداد روز افزونی از خرده فروشان نتوانند هزینه‌های زندگی خودرا تامین کنند.

این اتحادیه اعلام کرده که اوضاع به شدت تهدید کننده بوده و ممکن است که حدود ۱۶ هزار کسب و کار طی سال جاری ورشکسته شوند حال آنکه وضعیت منفی احتمالا طی سال ۲۰۲۳ نیز ادامه یابد.

آلمان به شدت با مشکل کمبود گاز مواجه بوده و در تلاش است واردات گاز از روسیه را با خرید گاز از دیگر کشورها جایگزین کند.

اخیرا اعتراضاتی نیز در آلمان شکل گرفته و مردم این کشور خواستار بهره‌برداری از خط لوله نورداستریم۲ شده‌اند، این خط لوله چند ماهی است که تکمیل شده و قرار بود صادرات گاز روسیه به اروپا را دو برابر کند اما مقامات آلمانی پس از تغییر دولت و بالا گرفتن اختلافات با روسیه روند صدور مجوز بهره‌ّبرداری از این خط لوله را متوقف کردند.

پیش از این در خبرها آمده بود که صدراعظم آلمان در تکاپو برای فصل زمستان پیش رو است. خود او پیش‌تر طی یک سخنرانی در برلین گفته بود که به‌منظور کاهش فشار بر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در فصل زمستان، خواهان تعجیل در انجام اصلاحات در بازار برق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 0
    غربگدا : دیدین پرچم آلمان چقدر قشنگه؟!! 🤪🤪
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    بیشترهم ورشکسته میشن اینا هم الان که نشریه المانی گفته بااویزون به بودجه دولت شدن شاغلینش روبیکارنکرده
  • CA ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    چوب خدا صدا نداره
  • سعید IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    انشالله ، تا چند وقت دیگه فروپاشی اتحادیه اروپا رو شاهد باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس