تمدید آتش‌بس در یمن، محور گفت وگوی امیرعبداللهیان و گوترش

در تماس تلفنی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آخرین تحولات درخصوص تمدید آتش بس در یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تلاش های سازنده دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت لغو محاصره انسانی یمن و تداوم آتش بس تاکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

این کشورها پس از هفت سال تجاوز به یمن و کشتارها هزاران نفر و تخریب زیرساخت های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

این آتش بس که تاکنون ۶ ماه به طول انجامیده، هزاران بار توسط متجاوزان نقض شده و از اجرای برخی از بندهای آن خودداری کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    به امید آنکه جناب امیر عبداللهیان ناخواسته به عنوان نماینده سعودی در مذاکرات با سازمان ملل عمل نکنند و تنها به شرط آتش بس واقعی و برخورداری یمن از واردات سوخت و دارو و منابع یمن به برقراری آتش بس نظر مساعد داشته باشند.
  • بلال خان IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 1
    هر وقت پای منافع غرب در میان باشد اینها همه به خط میشن تا منافع غرب به خطر نیفته آقایان مسئول که فکر میکنید شما خیلی مهم هستید که اونها به شما زنگ میزنن اشتباه فکر میکنید اونها فقط بخاطر استفاده از شما جهت منافع کثیف خودشون با شما در ارتباط هستن اگه شما تونستی در این گفتگو حصر یمن رو برداری اونوقت آتش بس معنی داره وگرنه تو یه بازیچه بیشتر نیستی در اختیار غرب و عربستان و امارات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس