کد خبر 1423028
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
اوکراین

وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته نیروهای روسیه به مواضع نیروهای اوکراین در مناطق مختلف درگیری کشته و مقادیر زیادی انواع تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراینی و زخمی شدن حدود ۳۲۰ نفر دیگر در محور کراسنی لیمان خبر داد. وزارت دفاع روسیه همچنین شکست حمله نیروهای اوکراینی را به محور خرسون تأیید و اعلام کرد بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای کی یف کشته شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه به عملیات نظامی ویژه با حملات موشکی به مناطق استقرار تیپ‌های مکانیزه ۹۲ و ۱۴ وابسته به نیروهای مسلح اوکراینی در محور درگیری در استان خارکیف ادامه می‌دهند که به کشته شدن بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی و انهدام ۱۲ واحد از تجهیزات نظامی در محور کراسنی لیمان منجر شد. نیروهای هوافضای روسیه به یگان‌هایی از نیروهای اوکراینی در جمهوری خلق دونتسک حمله کردند که خسارات دشمن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ کشته و ۳۲۰ زخمی بود و ۱۰ دستگاه تانک و ۲۵ دستگاه نفربر زرهی منهدم شد.

نظام کی یف کوشید در سه محور حملات تاکتیکی انجام دهد که حملاتش دفع شد و ۳۱ دستگاه تانک و ۷۸ واحد از تجهیزات ویژه منهدم شد و بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

در محور دیگری نیروهای روس ۴۳ دستگاه تانک اوکراینی و ۸۹ واحد تجهیزات دیگر را منهدم کردند و بیش از ۴۰۰ سرباز اوکراینی را نیز کشتند. در نتیجه حملات دقیق موشکی نیروهای هوافضای روسیه در روز بیست و نهم سپتامبر گذشته بیش از ۳۵ عنصر از نیروهای امنیت ملی اوکراین از جمله شماری از مستشاران نظامی کشته شدند و حدود ۴۰ نفر نیز مفقود شدند.

در بیست و چهار ساعت گذشته در نتیجه حملات هوایی و تاکیتکی و هواپیماها و یگان‌های موشکی و توپخانه ای، یگان توپخانه ۵۱ متعلق به اوکراین منهدم شد و شماری از افراد نظامی و تجهیزات نظامی در ۱۷۴ موضع هدف قرار گرفتند.

مرکز فرماندهی و نظارت گردان وابسته به تیپ ۴۶ هوابرد وابسته به نیروهای اوکراینی در خرسون و مواضع استقرار نیروهای اوکراینی در چند منطقه دیگر در خرسون و تیپ ۱۴ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراینی در خارکیف و پایگاه آموزشی هنگ نهم نیروهای گارد مرزی اوکراین زاپاروژیا هدف قرار گرفتند. هفت انبار سلاح متشکل از موشک و توپخانه و مهمات در استان خارکیف و استان نیکلایف منهدم شد. همچنین یک یگان راداری سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ منهدم شد.

در بیست و چهار ساعت گذشته سامانه دفاع هوایی روسیه، هشت فروند پهپاد اوکراینی را در دونتسک و خرسون منهدم کردند. همچنین ۲۲ موشک آمریکایی هیمارس رهگیری و منهدم شدند. همچنین یک فروند موشک بالستیک توچکا در خرسون رهگیری و منهدم شد.

از ابتدای عملیات نظامی در اوکراین ۳۱۰ فروند جنگنده, ۱۵۵ فروند بالگرد, ۲۱۳۴ پهپاد, ۳۷۸ سامانه دفاع هوایی, ۵۲۸۱ تانک و خودروی زرهی, ۸۵۸ پرتابگر موشک,۳۴۴۵ توپ و خمپاره انداز و ۶۱۲۶ خودروی نظامی منهدم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نیما IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    مرگ بر هوای نفس
  • مصطفی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    8 14
    اولش امید داشتم فکر می کردم که روسیه جنگ رو برده ولی انگار اشتباه می کردم . روسیه اونقدر ها هم که نشون میداد قوی نیست. توی بازی شطرنج اصل بر غافل گیر کردن حریفه نه به قد و هیکل و ... . روسیه هم از این چیزا بی بهره است یک بمب اتم داره فکر کرده اون براش چکار می کنه. شرط می بندم اگر روسیه اتم بزنه اکراین هم اتم میزنه.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 5
    مشرق تو چرا خوشحالی؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    11 11
    يه جوري از روسيه دفاع ميکنيد، اين شائبه به وجود مياد که شماها نوکر روسيه هستين
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      12 4
      نوکران آمریکا و انگلیس همه شون یه نوعند: هرکس با اونا نباشه و نوکری اربابانشون رو قبول نکنه انگ نوکری چین یا روسیه میزنند. بیچاره ها تقصیری ندارند چون نوکر زاده شده اند و غیر از نوکری بلد نیستند
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      خب هستن داداش.
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 2
    ارتش قوی روسیه
  • JP ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    6 0
    روسیه نباید گدا بازی دربیاره باید با موشک های خیلی بیشتر وارد بشه و زمین زمان برای اوکراین نازی شده جهنم کنه از اول جنگ دوهزار تا موشک بالستیک شلیک نکردن
  • کامران IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    5 4
    با این آمار مضحک که روزانه روس ها میدن باید تا الان جمعیت اوکراین و تمام تسلیحات سنگین کل ناتو هم تمام شده باشه!!! نمیدونم پس اینهمه پیشروی اوکراین چطور ممکنه، ظاهرا مسئولین وزارت دفاع روسیه از ترس پوتین آمار دروغ میدن و سرش شیره می مالن
  • محمد حسین IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 5
    روسیه هنر کرده !! باید سه هفته ای جنگ رو تموم میکرد . الان مثل کشورهای کوچک ، فقط شمار تلفات اوکراین رو میگه . خب معلومه اوکراین در حالت تهاجم رفته و تلفاتش بیشتر خست ،چیز عجیبی نیست . عجیب اینه که چیطور شد روسیه در لاک دفاعی رفته .
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 2
    با این همه انهدام نفرات و ادوات و ‌ایگاه و انبار پس چطوری اوکراین در حدود ۲۰ روز است که مدام در حال پیشروی و آزادسازی هزاران کیلومتر از مناطق اشغالی و شهرها و شهرک ها و روستاهای فراوان است ؟
  • شیردل IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    12 7
    خاک بر سر روسیه چرا چاخن میکنی اگر روزی ۵۰۰ تا میکشی تا الان باید ۱۰۰ تا لشکر رو نابود کرده باشی ! پس چرا داری مناطقی رو که قبلا گرفتی از دست میدی! اینجور که معلومه ابرقدرت فقط ایران هست وبس که در۱۰۰ تا جبهه هم زمان میجنگه از جمله الدنگ های ارازل داخلی!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    خخخخ. یاد سعید الصحاف افتادم.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    مشرق نیوز همینا که اینجا از گزارش تلفات اربابشون اوکراین دارن می سوزن و بهت فحش میدن تا دیروز بخاطر گزارش تلفات ارتش روسیه برات هورا می کشیدن، براشون فقط از تلفات روسیه بگو ولو دروغ چون خیلی حال می کنن 😄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس