کد خبر 1423094
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
سردار رحیمی

تلاش ناجوانمردانه رسانه‌های برون‌مرزی و برخی رسانه‌های داخلی به‌خصوص در فضای سایبری باعث شده که با اطلاع‌رسانی مغرضانه و هدفمند حقایق و واقعیت‌ها را وارونه به مردم نشان دهند.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ حسین رحیمی ، فرمانده انتظامی تهران بزرگ طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

از ابتدای تاریخ تاکنون مهم‌ترین موضوع برای انسان تامین امنیت و آرامش بوده است؛ چرا که امنیت و آرامش مهم‌ترین مولفه و اساس زندگی انسان‌هاست و در سایه امنیت و آرامش است که انسان می‌تواند به سایر مسائل و موضوعات زندگی خود بپردازد؛ درحقیقت امنیت پایه و اساس پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی و... انسان‌هاست.

در این بین رسانه‌ها در تبیین وجود ماهوی امنیت در جامعه و شناساندن منابع، مراکز و مسائل ناامنی به مردم و همچنین با بیان و تشریح عواقب ناامنی می‌توانند سهم بسیار زیادی در حفظ، ارتقا و بسط امنیت و بیش از آن در گسترش احساس امنیت در جامعه داشته باشند. رسانه‌ها از یک‌سو پلی ارتباطی بین مردم و مسئولان و از سوی دیگر منبع مطمئن و مورد وثوقی هستند که مردم از طریق آنها اخبار لازم را درخصوص اتفاقات مختلف به‌دست می‌آورند؛ از این‌رو می‌توان گفت که رسانه‌ها از جایگاه و موقعیت بالا و والایی برخوردار هستند؛ جایگاه و موقعیتی که به مرور زمان به‌دست آمده و رسانه‌ها توانسته‌اند در طول روزگاری حدودا ۱۰۰ساله این وثوق و اطمینان را کسب کنند؛ لذا با توجه به جایگاه ویژه‌ای که رسانه‌ها نزد افکار عمومی از آن برخوردار هستند باید گفت که نقش بسیار زیادی را در ارتقا و حتی کاهش احساس امنیت جامعه می‌توانند ایفا کنند.

همواره در حوادث مختلف شاهد اهمیت بالای موضع‌گیری رسانه‌ها بوده‌ایم که چگونه برخی رسانه‌ها رسالت خود را به‌خوبی انجام می‌دهند و با مدیریت صحیح به ارائه مستندات و گزارش‌های به دست آمده از حوادث می‌پردازند و متأسفانه هستند رسانه‌هایی که صرفا به‌دنبال بزرگ‌نمایی و آگراندیسمان حوادث و اتفاقات هستند؛ رسانه‌های معدودی که خواسته یا ناخواسته با ارائه گزارش‌های خلاف واقع به حوادث دامن می‌زنند و بر آتش فتنه‌ای که معاندان و دشمنان روشن کرده‌اند بنزین می‌ریزند و آن را شعله‌ورتر می‌کنند. اینگونه اقدامات در حقیقت آب به آسیاب دشمن ریختن است و رسانه‌ها باید به‌دور از هرگونه جانبداری و به دور از احساسات و هیجانات در بستر حقایق با حفظ مصالح کشور به تشریح مسائل بپردازند.

در حوادث اخیر شاهد بودیم که برخی رسانه‌ها متأسفانه به‌گونه‌ای بر آتش فتنه‌ای که دشمنان افروخته بودند، دمیدند. حادثه‌ای که در یکی از مقرهای پلیس پیش آمد، حادثه‌ای متاثرکننده بود که سریعا توسط پلیس پیگیری شد و برای اطلاع عموم مردم، مستندات این حادثه اعلام شد. متأسفانه در این حادثه برخی رسانه‌ها نتوانستند رسالت خود را به‌درستی به انجام برسانند و با دامن زدن به برخی مسائل و تولید برخی ابهامات شرایط را به‌گونه‌ای رقم زدند که برخی فرصت‌طلب‌ها با شعار مهسا امینی به خیابان‌ها آمدند و برای شهروندان مزاحمت‌هایی ایجاد کردند و چادر از سر شهروندی برداشتند و به اموال عمومی و بیت‌المال آسیب‌ها رساندند و بسیاری حوادث ناگوار دیگر که بهتر است بگذاریم و بگذریم.

بدون شک تلاش ناجوانمردانه رسانه‌های برون‌مرزی و برخی رسانه‌های داخلی به‌خصوص در فضای سایبری باعث شده که با اطلاع‌رسانی مغرضانه و هدفمند حقایق و واقعیت‌ها را وارونه به مردم نشان دهند و عرصه را برای سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان که صف آنها از مردم جدا بوده فراهم سازند.

هجمه وارد کردن به امنیت روانی جامعه و آسایش خاطر شهروندان به‌طورحتم لطمات و مشکلات بسیاری را به همراه دارد؛ از این‌رو نباید اجازه داد که عرصه خبری و اطلاع‌رسانی، عرصه جولان هنجارشکنان، معاندان  و دشمنان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    7 2
    بیا از عملکرد خودت بگو
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    8 1
    بجای این حرفها یک عذز خواهی ساده می کردید وتمام از برای چه اینقدر مغرور هستید مگر بجز نوکر مردم بودن چیز دیگری اهمیت دارد شما ومشاوران شما گزک دست رسانه های دشمن می دهید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 4
      مرگ برزامبی های فحاش فحشا قاتل وتخریب گرپلیس ایران اروپا وکسبه ورهگذرایران تابوده مرکزعفت وحجاب وخداپرستی بوده این اماربالای جرایم وبیماری وتیراندازی وزندانی درجوامع باشعارکلمات زن وزندگی وازادی که حتی پرچم امریکاراباان بایکوت وانحراف رسانه درتولیدبرنامه های تبلیغ فساد ومخدروالکل وسلاح مخصوص کستارخیابانیوگنگستریسم رااتش میزنند
    • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      بابت چی باید ایشان عذر خواهی کند؟ بابت اینکه یک نفر سکته کرده؟! یا بابت اینکه همکاران ایشان برای تامین امنیت جامعه بدست اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعضا شهید شده اند؟! یا بابت خوش آمد رژیم های جنایتکار غربی؟!!
  • محمد قزل IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    درود بر ماموران نیروی انتظامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس