1

خبر تبادل نمازی و آزادسازی منابع ایران رسماً به معنای پایان ظرفیت پروژه از نظر آمریکایی‌هاست و به همین دلیل دولت بایدن این‌بار ترجیح داده فرصت معامله از دری غیر از توافق هسته‌ای را از دست ندهند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز دوشنبه یازدهم مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بررسی اغتشاشات در مجلس، آزادسازی دارایی‌های ایران و پاسخ به این سؤال که چرا سلبریتی‌ها یا آتش بیاران معرکه شدند در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود به بررسی تیپولوژی عوامل اغتشاشات پرداخته و به نقل از شهین دخت خوارزمی نوشته است:

این نسل با ابزارهای نوین ارتباطی، جهان ارتباطی و ویدیو کیم بزرگ‌شده است. همین امروز شما به اعتراضات اخیر که نگاه می‌کنید، نشانه‌های این ابزارها را می‌بینید. ببینید جوانان چقدر با راهبردهای جالب عمل می‌کنند. امروز یک ساعت خاص در خیابان حاضر می‌شوند، فردا در یک ساعت دیگر تا متولیان نتوانند رفتار آن‌ها را پیش‌بینی کنند. این استراتژی را از ویدیوگیم‌ها آموخته است و آن‌قدر بازی می‌کند تا به پیروزی برسد. برای او شکست وجود ندارد. من ۴ مقاله درباره بازی‌های ویدیویی و تأثیر آن بر جوانان نوشته‌ام، اما آیا نظام حکمرانی کشور نیز یک چنین درکی دارد؟

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

روزنامه آرمان ملی نیز همین سر خط روزنامه اعتماد را پیش‌گرفته و در گفت‌وگو با تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس به آسیب‌شناسی وقایع اخیر پرداخته و در مطلبی که عکس یک کرده با عنوان «محدود کردن فضای مجازی گستره اعتراضات را بیشتر کرد» نوشته است:

مهم‌ترین تغییر تجمعات اخیر نسبت به گذشته این است که تجمعات و شعارها شکل عام به خود گرفته است. یکی از دلایل عمومی شدن این تجمعات این است که گروه‌های واسط و مرجع اجتماعی همچون مطبوعات، احزاب و چهره‌های موردقبول عموم به دلیل پاره‌ای برخوردها از میانه غایب شده‌اند و امروز هیچ فرد یا گروهی وجود ندارد که بتوان با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

در ادامه این گفتگو آمده است:

هنگامی‌که اینترنت و فضای مجازی را محدود کردند کسانی که در این فضا فعالیت اقتصادی و علمی می‌کردند نیز با مانع مواجه شدند و به همین دلیل سیاسی شدند. به همین دلیل نیز از زمانی که فضای مجازی محدود شد مکان اعتراضات تغییر کرده و گستره بیشتری پیدا کرد. اگرچه در روزهای ابتدایی مراکز شهرها محل اعتراض بود اما پس از مدتی به محله‌ها و مناطق شرق و غرب در تهران کشیده شد.

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

حضور در اغتشاشات با مدل جوکری و گیمری در خیابان محصول عدم حکمرانی در نظام سایبری است. تحلیل وضعیت میدانی تجمعات برگزارشده نشان می‌دهد که میزان «خشونت رفتاری» معترضان و اقداماتی نظیر حمله به اماکن دولتی به‌شدت افزایشی بوده و همچنین افزایش درگیری‌ها میان معترضان محسوس بوده است. مقایسه میان روند اغتشاشات در سراسر کشور نشان‌دهنده این گزاره است که درگیرترین نقاط به ترتیب استان تهران، تهران بزرگ، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بوده است. این مدل بیش از آنکه محصول واقعی آموزشی ایران باشد؛ نشانه‌های از سبک زندگی اینستاگرامی در خود دارد.

روزنامه کیهان درباره اثرات جنگ سایبری و خشونت سازی در جامعه ایرانی نوشته است:

موسسه Graphika و «رصدخانه اینترنتی استانفورد» (Stanford Internet Observatory) اواخر ماه سپتامبر (مهرماه) ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات ارائه‌شده از سوی مدیران متا، اینستاگرام، توئیتر و فیس‌بوک در مورد حساب به ظاهر شخصی یا سایت رسانه‌ای جعلی، نتیجه پژوهشی را منتشر کردند که از عملیات نفوذ ارتش ایالات متحده خبر می‌دهد. نکته مهم اینجاست که این حساب‌ها به صورت مستقیم به فرماندهی مرکزی ایالات متحده (Centcom) و برخی از رسانه‌های خبرپراکنی وابسته به دولت آمریکا ارتباط داشته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است:

متن ترجمه گزارش تحلیلی دو موسسه یادشده با عنوان «صداهای ناشنیده: ارزیابی پنج سال پویش نفوذ مخفی طرفدار غرب» که به صورت بسیار خلاصه از سوی ایرنا منتشر شده، نشان می‌دهد که اندیشکده‌های غربی نیز پذیرفته‌اند کارزار فشار علیه ایران در رسانه‌های اجتماعی از طریق ایجاد حساب‌های جعلی به وسیله ارکان اصلی ایالات متحده دنبال می‌شود تا با ارائه اطلاعات نادرست، فریب و حتی ترویج رویکردهای افراطی و انتساب آن به افراد وابسته به‌نظام، موجب بدبینی افکار عمومی به جمهوری اسلامی شوند.

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

روزنامه وطن امروز در گزارشی قابل توجه عکس یک خود را به تصویر برهنه شدن برخی براندازان در تجمعات خارج از کشور اختصاص داده و با تیتر «از آزادی چه می‌خواهند؟» نوشته است:

سیرک ضد انقلاب در تجمعات اول اکتبر در خارج از کشور تصویر واضحی از ماهیت شعارهای آنان را نشان داد از توحش تا برهنگی؛ از خشونت تا تجزیه‌طلبی.

در این گزارش آمده است: اصل خواسته و هدف‌شان نه براندازی نظام حاکم که اساساً نابودی کشوری به نام ایران است. یک روز کمپ تحریم ورزش ایران را به راه می‌اندازند و روز دیگر به حمایت از فیلمی برمی‌خیزند که چهره‌ای سراسر تاریک از ایران به نمایش گذاشته است. روزی در نامه‌هایی خواستار تحریم مردم ایران می‌شوند و روز دیگر خطاب به قاتلان قهرمان ملی ایران نامه تشکرآمیز صادر می‌کنند. حالا هم به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی به خیابان‌ها آمده و با موج‌سواری روی خون او، اصل خواسته‌شان، یعنی تجزیه‌طلبی را فریاد می‌زنند.

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

بزودی آزادی ۷ میلیارد دلار

روزنامه ایران به تحلیل خبر آزادی موقت باقر نمازی پرداخته و نوشته است:

۷ میلیارد دلار از منابع مالی بلوکه شده ایران در روزهای آینده آزاد می‌شود. این خبر در حالی روز گذشته منتشر شد که همزمان سخنگوی سازمان ملل از آزاد شدن باقر نمازی و مرخصی کوتاه‌مدت سیامک نمازی، زندانیان دوتابعیتی از زندان در ایران خبر داده است. این نتیجه در حالی حاصل آمده که بر اساس خبرهای رسیده، ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است. انتشار اخبار درباره آزادی منابع ارزی ایران موجب شد تا مقامات کاخ سفید در بیانیه‌ای «قریب‌الوقوع بودن» آزادی این منابع را تکذیب کنند. اگرچه اصل خبر تبادل تکذیب نشد.

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

روزنامه سازندگی باقر و سیامک نمازی را عکس روی جلد کرده و با عنوان «توافق غیررسمی» نوشته است:

در سایه مذاکرات ایران و آمریکا باقر و سیامک نمازی آزاد شدند و در قبال آن ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است:

سیامک و باقر نمازی چند سال پیش به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هر کدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند. روز گذشته نورنیوز، رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی نیز خبر داد که در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است و ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

روزنامه جام‌جم نیز در تیتر یک امروز خود با طرح این سؤال که «پیام آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران چیست؟» به بررسی آخرین تحولات در سیاست خارجی پرداخته است، در این گزارش آمده است:

 خبر تبادل نمازی و آزادسازی منابع ایران رسماً به معنای پایان ظرفیت پروژه از نظر آمریکایی‌هاست و به همین دلیل دولت بایدن این‌بار ترجیح داده فرصت معامله از دری غیر از توافق هسته‌ای را از دست ندهند؛ اما یک فرامتن بسیار مهم دیگر این است که آمریکایی‌ها حالا به خوبی متوجه شده‌اند در برابر قدرت جمهوری اسلامی باید از خود نرمش و تعامل نشان دهند و برخوردهایی مثل فشار حداکثری فقط خود آنها را به گوشه رینگ می‌برد.

براندازان از آزادی چه می‌خواهند؟ / روایتی از تبادل جاسوسان دو تابعیتی ۷ میلیارد دلاری

در این گزارش آمده است:

 نکته پایانی و بسیار مهم دیگر هم این است در شرایطی که ایران در چند روز گذشته ناامنی و شلوغی‌های خاصی را پشت سر گذاشته. در این شرایط اما آمریکا حاضر شده برای مبادله نمازی‌ها دلار آزاد کند که این یعنی رسماً اغتشاشگران در خیابان سرکار هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران با رویکردها و سیاست‌ورزی خود پابرجا خواهدماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    16 2
    براندازا از آزادی اینو می‌خوان 😁
    • جوان قدیم IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      6 0
      این نسل در بازی کامپیوتری که سر از زندان در نمیاره که وسط چار دیوار از بازی و گوشی و فست فود محروم بشه.پس این چرندیات اصلاحطلبها انشاهای مضحکیه که در مورد نسل ما هم در دوره اصلاحات می نوشتند
  • IN ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    12 6
    خواسته معترضین از آزادی این است که می خواهند هر روز با یکی باشند و مثل حیوان بچَرند// جواب: در اسلام شما گفته حق الله و حق الناس. مثل حیوان بخوابند و بچرند مربوط به خود و خدایشان هست و کسی جز خودشان مورد مواخذه خدا نیست. اما دزدی (رشوه، رانتف اختلاس و..) شود از بیت المال، مسئولان باید هم در این دنیا و هم آخرت حواب پس بدهید. همین ظلمها و اجحافهایی که توسط مافیای خودرو طی دها سال به مردم شده و مال و جانها و عمرها به ناحق رفته،کافیست شما مسئولان باید مورد مجازات خدایی قرار گرید، ایم فقط یک نمونه اش است.
    • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      وقتی 33 سال به اصلاحطمعکاران رای میدادید فکر اینجاهاش ولی نبودید>؟>؟ یکبار از خودتون پرسیدید چرا اصلاحطمعکاران با خانواده و رفقا و دوستانشون هر روز فربه تر و پولدارتر میشوند لیکن شما که با رای خودتون اینها را حمایت کردید هر روز فقیر تر میشدید؟؟؟ حالا دهها سال خواب رفتگی و خیانت را انتظار دارید دولت یکساله تعمیر کند با وجود اینکه متاسفانه هزاران کارمند و کارکن و مدیر و مسئول اصلاح طمعکار کل ورودی و خروجی کشور وکارها هنوز دستشان است. چند تا کارمند اصلاحطلب انداختید بیرون ؟؟ نیم تا همه سر کارها به خرابکاری مشغول تا بتونند باز ضربه به نظام بزنند و برای غارت باز بیایند راس کار.
    • مختار IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      خب عزیز اونی هم که می چره و می خوابه معلومه که مالش از محل حلال درنیاورده! و از همین راههای رشوه و قاچاق و رانت و غیره انباشت کرده است و دیگه جواب گوی خدا تنها نیست بلکه جوابگوی مردم هم باید باشد
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      مرگ برفحاشین وقاتلین وتخریب گراموال عمومی وعمومی وکسبه ورهگذرورسیدن به بحث جرایم مالی که درخارج بیشترازایران است وتورم ومافیاباشفافیت وعمل به انقلاب خدایی ماکه مجری دستورات پیامبران خداست امکان پذیره وبحث زامبیسم کاملاجداست
    • شادکام IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 0
      دوست عزیز چرا سخن به مغلطه میکنی ، بدون سند و نگرش کافی ، انسان را در ردیف چهارپایان قرار دادی و آن هم از دیدگاه اسلام که نشان از سطحی نگری و عدم بینش کافی از اسلام است ، در حالی که در هیچیک از ادیان الهی و در هیچ مکتبی به مانند دین اسلام به انسان مقام و شخصیت داده نشده و نخواهد شد ، چرا که اوج کلام نیک را به کمال انسان به کار برده و جای خالی در این امتداد نمانده که دیگر ادبیاتی بیش از اسلام به آن بپردازد . و دیکر اینکه تمامی خدمت گزاران این دولت و نظام قریت به اکثر یقین همچون شما ، مطالبه گر برچیده شدن تمامی راههای رانت و فساد که تا به حال در پوشش قدرت اجرایی کشور به انجام رسیده و مردم را به فلاکت اقتصادی مزمن دچار کرده اند و این آشوبهایی که به راه انداخته شده ، نشان از توطئه دشمنان دیرینه خارجی همراه با همان رانت خواران دولتهای قبل هستند که دستشان از اموال مردم کوتاه شده و با عصبانیت تمام با دشمن این ملت و خودش که دشمن به آن نیز رحم نمیکند همراه شده و با استفاده از هیجانات جوانی ، جوانان ما را تبدیل به یک نیروی آشوب و اغتشاش کرده اند که تا یلکه دوباره با فریب مردم به نام آزادی بر سر کار آمده و سفره چپاول را دوباره پهن کنند ... آری دوست عزیز در این آشوبهای اخیر بیشتر جوانانی که بازداشت شده اند دوست دختر و دوست پسر هستند که به واسطه هیجانات روحی و فکری بی آنکه بدانند چرا در خیابان هستند بازیچه دشمن شده و با شعار آزادی دست به آشوب زده اند ، در حالی که همین جوانان و همچون اینها بودند که فریب شعار آزادی همان رانت خواران مدنظر شما شده و رای به حکومتشان دادند که آمدند و به نام آزادی چپاول و فساد کرده و مردم را بدبین این نظام کردند ، دولت و همه کابینه دولت فعلی همان چیزی را میخواهند که شما میخواهید ، به همین است که باید سنگ به جلو پایش انداخته شود .... دوست عزیز لطفاً آزادی را در پوشش خودش معنا کنیم و خیلی خیلی هوشیار باشیم که به چنین دام هایی نیافتیم ... ممنون
  • US ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 1
    این خاصیت قدرت
  • شادکام IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 3
    این روزنامه اعتماد در قالب حزب رقیب نظام اجرائی کشور به عنوان حزب اصلاح طلبان ، کاملا همسو با اهداف دشمن حرکت کرده و در پوشش تحلیلی اخبار ، آدرس به اغتشاش و آشوب میدهد ، گویی آنکه یک شبکه سعودی اینترنشنال دیگری در داخل کشور بر علیه امنیت و نظام کشور در حال فعالیت است ..... آیا نباید که با چنین شبکه ایی برخورد شود ، اینکه از اون آشوبگران مخل امنیت ، بیشتر به این کشور ضربه زده و همچنان هم با تشویق و تشویش اذهان عمومی ، آتش بیار معرکه بوده و هست ....خواهشاً به این قِسم از این صهیونیزم های داخلی ، فکری و چاره ایی شود ، واقعاً خیلی خیلی تاسف بار است که به دشمن های این مرز و بوم ، در داخل کشورمان اینقدر فرصت میدان داری داده شود که علناً بر علیه ملت و نظام ، بدون هیچ ابایی ، با پر رویی تمام آدرس نوع آشوب و اغتشاش داده تا به جان و مال و همچنین به نوامیس مردم تعدی و بی احترامی شود ، پس کی و چطور باید کاری کرد ............... ممنون
    • SE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      اینها خودشان فریاد میزنند که گستره اندیشه شان اندازه تن پوش شان است
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 8
    اینهایی که اسمشان را براندازان میگذاری مردمند مردم و خواهان انتقاد و بیان اندیشه ازاد خودهستند
    • SE ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      4 3
      آزادی اندیشه نمیخواهند بلکه تقلید کورکورانه زندگی کرم گونه هالیودی به قیمت نابودی ایران و فرهنگ چند هزار ساله ایرانی را میخواهند که زهی خیال باطل
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      4 2
      مردم کجا هستند که اینقدر وحشی و داعشی هستند اموال عمومی را آتش میزنند و تخریب می کنند گلوی حافظان امنیت را می برند به بیمار و پرستار حتی در آمبولانس رحم نمی کنند به نوامیس مردم تعرض می کنند اینها مردم نیستند وحوش انسان نما هستند که اگر دستشان به قدرت برسد حمام خون در کشور براه می اندازند
    • صادقی از اسلام آباد غرب IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 2
      چرا در و پیکر مردم را آتش می زنند؟
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 6
    انقلاب شهوتران ها.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 0
      البته آن هم در توهم
  • سعید IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 2
    لعنت بر اون غماز عشوه گر که فرصت توقیف کشتی متخلف کره ای را بر باد داد،این موجودات آزارخواه اعتقادی سیاسی از سوزاندن فرصتها و منافع ملت لذت میبرند،خیلی بدیهیست که بعد از نابودی صنعت هسته ای بدروغ بگویند،برجام اقتصادی نبود! برجام سایه جنگ را دور کرد!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 5
    هیچ جای شک و شبه های نیست که خاندان اکبرِ فتنه عضو فرقه ضاله بهائیت هستند و آنچه لیبرالها تحت عناوین رانتخواری خصوصی سازی و بانک خصوصی و اتاق بازرگانی و حقوقهای نجومی انجام دادند همه در جهت منافع این فرقه ضاله بوده،
  • فرامرز IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 2
    هرزنامه اعتماد انگارهرروزمقالات سایت های خارجی راترجمه کرده ونشرمیدهد
  • حسین منصور حلاج IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 1
    ببینید متاسفانه دشمنان انقلاب خیالات شیطانی دارند با پیروزی انقلاب میگفتند 2 روز عمر میکند من شخصی را مشناختم که در اوایل انقلاب میگفت تا این رژیم عوض نشه خدمت سربازی نمیرم خودش رفت هیچی عوض نشد حتی پسرش رفت خدمت ولی انقلاب عوض نشد زهی خیال باطل . انقلاب حق است میماند . همه تحلیلهای دیگر آبگوشتی و آب در هاون کوبیدن است.بهتره هیچکی خودشو سر کار خیالات باطل نگذارد .
  • سعید DE ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 2
    حجامت در نظام و حذف تفاله های نفوذی آن
  • DE ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    شهیندخت خوارزمی، : اعتراضات عجیب نیست؛ سال‌هاست در خصوص وقوع آن هشدار می دهم.... این نسل در ویدیو گیم‌ها مبارزه و پیروزی را تمرین کرده است...ساختار تا با واقعیت روبه‌رو نشود، درکی از آن پیدا نخواهد کرد. // خب شماها همه تون متوهم هستید چهارتا جوون جغله که میشه با مدادپاک کن 30بیلهاشون را پاک کرد از بچه گی در دنیای مجازی و گیم دارند 7 خوان رستم را با پیروزی رد میکنند و به آخر گیم میرسند و از آهنگ پیروزی آن لذت میبرند ولی اگر مانیتور به یک چماق مجهز بود و به محض اولین اشتباه اون کاراکتر ویدئوی گیم یکی میزد تو سر این جغله برق از سرش میپرید و در میرفت لیکن در دنیای مجازی حتی اگه تکه تکه بشی فوقش با آهنگی میگه گیم اُور .خب باز میری اینقدر کیک قهوه بغل مانیتور میخوری و کلیک کلیک بنگ بنگ میکنی تا بالاخره برای رقیبت بشه گیم اُور نه برای تو . بعد همین جغله ها وقتی چند تا سه نیملیتری از داخل دنیای مجازی اعلام جنگ با حکومت میکنند فکر میکنند با چندتا کلیک کلیک بنگ بنگ اینبار برای نظام میشه گیم اُور خخخخ لیکن با اولین اغتشاش در دنیای حقیقی و گرفتار شدن ,اول ار ترس در خودشان اغتشاش میکنند بعد جلوی دوربین مامان جونم کمک غلط کردم نمیدونستم کوکتل مولوتُف! منفجر میشه فک کردم همون کوکتلی هست که دور همی میکس میکنیم و با هم شام پایین میخوریم فقط حال میکنیم هستش . بله دنیای مجازی دست صهیونیست هاست و این خواسته ها خواسته های جوانان نیست بلکه خواسته صهیونیستها از طریق مجازی به زبان جوانان جاری میشود حالا هی بنشینید و تربیت نسل تون را توسط صهیون بین المملل نظاره گرباشید و سند 2030 امضاء کنید. لعنت خدا بر هرچه غربگدای بیسواد متوهمه که 33 سال فرهنگ و انقلاب و اخلاق جوانان را استحاله کردند تا بتونند رای بیارن و دور همی به غارت بیت المال مشغول باشن /
  • مختار IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    در مورد مافیای خودرو سخنت را قبول دارم اما حتما میدانی که بیش از ۳۵ سال از مدیریت اجرایی کشور دست دغل دزدان اصلاح طلب بوده است و حتما به یاد دارید که در برهه ای از دهه ۱۳۹۰مردم به دلیل گرانی خرید خودرو را تحریم کردند و نزدیک بود ایران خودرو و سایپا ورشکست بشوند که با اقدام کاملا ضد نلتش مردم برای کاهش قیمت خودرو جناب نوبخت رییس وقت سازمان برنامه و بودجه هزاران میلیارد از بیت المال برای این دو خودرو ساز تامین و تخصیص اعتبار داد و برای خرید هر ماشین برای هر مشتری مبلغ ۲۵ میلیون تومان از بودجه تخصیصی نوبخت وام در نظر گرفتند و با این حیله و فریب مردم را به شکستن تحریم خودرو و خرید تشویق کردند و‌متاسفانه مردم ما هم تحریم را شکستند و منافع نامشروع این دو شرکت مجدد استمرار پیدا کرد و مردم بعد از اون باخت دیگه هیچ وقت اقدام به تحریم این دو خودرو ساز نکردند بلکه هر چه قیمت را بردند بالا تقاضای مردم برای خرید بیشتر شد و با کمک دولت ضد مردمی اصلاحات و تدبیر و امید مافیای خودرو در ایران تکمیل شد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 3
    هر شخصی که میخواهد بی حجاب باشد از ایران بیرون برود برود اروپا عریان بچرخد اینجا جای بی حجابی نیست ما هم فرزند داریم نمی‌خواهیم بی حجاب سر مشق شود
  • سید فروزان CH ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    جای حسنک و جهانگیری خالی اکه بودن ۷ میلیارد را سه سوته از صندوق به جیب یاران میریختند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    زن.زندگی ازادی شعارخوبیست نیمی از خلقت انسان زن.وزندگیوازادی همدو موهبت الهی اما انکه دراسلام است به خانواده بهشت زیر پای مادر وتربیت انسان وعاقبت موجودی که هرصفحه والایی را کهدر دل بگشایی نامی بهعظمت مادر نیست اما این شعار در مکتب غرب زن یعنی کالا.ابزار.وسیله شهوت دستمال یک بار مصرف.به فیلمهای غرب وزنان دران که هویت فرهنگی ان کشور است نگاه کنید .اگر حقوق اجتماعی در مورد زنان اسلامی وغرب گراها مطابق شان انها برقرار گردد هیچکس بی حجابی را ترجیح نخواهد داد.درست نیست کسانی که فرهنگ غرب را دنبال کنند اما از حقوق اجتماعی ومنزلت زن مسلمان مومن برخوردار باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس