انهدام اتاق عملیات گروه تروریستی جبهه النصره توسط ارتش سوریه

ارتش سوریه در واکنش به نقض توافقنامه آتش بس در منطقه، مواضع گروهک تروریستی جبهه النصره در منطقه "کاهش تنش" واقع در شمال غرب این کشور ار منهدم کرد .

به گزارش مشرق، یک مقام نظامی میدانی در گفت وگو با روزنامه سوری الوطن ضمن اعلام این مطلب افزود : ارتش محور حلوز و کفریدین در حومه جسر الشغور ادلب به عنوان خط تدارکات تروریست ها به محور کبانه در حومه لاذقیه را منهدم کرد. همچنین یگان هایی از ارتش سوریه بسیاری از عناصر گروهک تروریستی داعش در شرق منطقه البادیه را به هلاکت رساند.

مقام مزبور گفت: این در حالی است که ارتش اشغالگر ترکیه اقدامات تجاوزکارانه خود علیه حومه السکه را از سرگرفت و با موشک باران حومه شمالی حلب یکی از نظامیان ترکیه کشته شد.

وی توضیح داد : توپخانه یگان های ارتش مستقر در حومه شمالی حماه صبح دیروز مواقع تروریست ها در قلیدین ، عنکاوی و شیخ سندیان واقع در شمال غرب دشت الغاب را زیر آتش گرفتند و یگان های نظامی مستقر در حومه ادلب نیز مقرهای مسلح جبهه النصره در الفطیره و فلیفل و سفوهن و سان و بینین و حرش بینین در منطقه جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب را با توپخانه زیر آتش قرار دادند.

وی تاکید کرد: حملات ارتش توانست به اهداف خود مبنی بر انهدام مواضع هدف قرار گرفته و از میان برداشتن تروریست های مستقر در آنها تحقق ببخشد.

مقام مزبور در ادامه مصاحبه خود با روزنامه الوطن افزود : یگان های ارتش مستقر در شرق منطقه البادیه دیروز با ادامه دادن به عملیات زمینی خود بسیاری از داعشی ها را به هلاکت رساندند و بخش هایی از بادیه تدمر را از لوث عناصر داعشی پاکسازی کردند تا بتوانند امنیت را در آن تحقق ببخشند.

منابع رسانه ای مخالف سوریه نیز به نوبه خود خاطرنشان کردند که یگان های ارتش سوریه با موشک اتاق عملیات جبهه النصره واقع در جاده میان حومه غربی ادلب و حومه لاذقیه را هدف قرار دادند .

در همین راستا گروهی از نظامیان سوری دریکی از ایست بازرسی ها، راه کاروان نظامی آمریکا در حومه شمال شرقی شهر الحسکه را بستند.

این کاروان که متشکل از خودروهای زرهی بود، تلاش داشت تا از طریق روستای السیباط به منطقه تل براک برود که با مقاومت نیروهای سوری، مجبور به عقب نشینی شد.

هفته گذشته نیز یک کاروان نظامی آمریکا در تلاش برای عبور از روستای الغراجنه در حومه تل تمر در حومه شمال غرب الحسکه بود که با مقاومت نیروهای سوری روبرو شد و ارتش سوریه آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

منابع محلی سوریه گزارش دادند، نیروهای آمریکایی مستقر در شرق این کشور محموله‌های نفتی و غلات سوریه را به کشورهای مجاور قاچاق می‌کنند.

براساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است، نیروهای آمریکا و نیروهای وابسته به آنان در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت کشور ندارند و باید از این منطقه خارج شوند.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است.

نیروهای تروریست آمریکایی با همدستی نیروهای دموکراتیک کرد"قسد" در طول ماه های گذشته صدها تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از منطقه الجزیره خارج کرده و فروخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    اسلح هخانه ی این رذلهای انتحاری وجنایتکارروهم زده یعنی نه مدیردارن نه سلاح
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    سربازهای علیف و عثمانی دستشون برسه همین کشتار رو با مردم تبریز هم میکنند. قبلا کردن
  • محمد IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    الله اکبر... زنده باد مقاومت اسلامی. ترکیه تروریست پرور از این اقدام به شدت عصبانی است..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس