کد خبر 1423228
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
احضار سفر روسیه به مقر اتحادیه اروپا

رسانه‌ها از احضار سفیر روسیه به مقر اتحادیه اروپا در «بروکسل» به دلیل برگزاری همه پرسی اخیر در مناطقی از خاک روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا روز دوشنبه دیپلمات ارشد روسیه در «بروکسل» مقر این اتحادیه  را به عنوان بخشی از اقدام هماهنگ با کشورهای عضو برای محکوم کردن الحاق اراضی اوکراین  به روسیه احضار کرد.

 به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: «این یک کار هماهنگ شده در سراسر اتحادیه اروپاست.»

بر اساس این گزارش، پس از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به طور رسمی مناطقی از اوکراین را به عنوان قلمروی روسیه معرفی کرد، کشورهای اتحادیه اروپا از جمعه گذشته شروع به احضار مقام‌های  روسیه کردند. بلژیک روز جمعه سفیر روسیه را احضار کرد و ایتالیا و اتریش از جمله کشورهایی بودند که اقدام مشابه انجام دادند.

سران اتحادیه اروپا مدعی هستند که هرگز این الحاق را به رسمیت نمی‌شناسند و این اتحادیه در حال آماده سازی تحریم های جدید است.

اتحادیه اروپا تاکنون هفت تحریم بی‌سابقه را علیه روسیه اعمال و میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است. کشورهای غربی به رهبری آمریکا بعد از آغاز حمله روسیه به اوکراین، به طورت هماهنگ در حال اعمال فشار علیه مسکو و ارائه انواع حمایت‌های اقتصادی، سیاسی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به کی‌یف هستند.

چند روز پیش همه‌پرسی‌هایی در چهار منطقه روسیه شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شد. در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. میزان  مشارکت در این همه‌پرسی ۹۷.۵۱ درصدگزارش شد. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲ درصد به نفع پیوستن به روسیه رای دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵ درصد و در زاپروژیا، ۹۰.۱ درصد بود.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

درحالیکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پس از تصمیم روسیه به الحاق این مناطق خواستار عضویت سریع اوکراین در پیمان ناتو شده، اما مقامات این سازمان مثل قبل پاسخ سردی به این درخواست کی‌یف داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس