حمایت تازه کانادا از اغتشاشگران؛ تحریم‌ علیه ایران

کانادا از متحدان اصلی آمریکا از اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه مرگ «مهسا امینی» خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه کانادا بعد از ظهر دوشنبه از تحریم علیه ایران در حمایت از اغتشاشگران و با سوء استفاده از ماجرای مرگ «مهسا امینی» خبر داد.

به گزارش وبگاه کانادایی «گلوبال نیوز» «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا با سوء استفاده از مرگ مهسا امینی اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

جولی در توییتی در این زمینه نوشت که  ۹ نهاد و ۲۵ فرد از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف تحریم‌های کانادا قرار گرفته‌اند.

منابع خبری پیشتر گزارش دادند که دولت کانادا قصد دارد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود: «خطاب به زنان ایرانی که در حال اعتراض هستید و کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند می‌گویم که ما در کنار شما هستیم.»

پیش از این نیز، وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در آن بیانیه، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ  «مهسا امینی» مسئول دانسته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این، ۷ نفر از مقام‌های ارشد سازمان‌های امنیتی ایران- شامل پلیس امنیت اخلاق، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی زمینی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایران- را نیز در فهرست سیاه مربوط به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه قرار داده بود.

تحلیلگران دست‌کم بخشی از انگیزه‌های آمریکا را به مذاکرات وین مربوط می‌دانند. مطابق این تحلیل، واشنگتن در شرایطی که در برابر دست برتر ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین چاره‌ای پیش رو نمی‌بینند قصد دارند از طریق تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران یک اهرم فشار برای خودشان دست و پا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    25 4
    «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود: «خطاب به زنان ایرانی که در حال اعتراض هستید و کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند می‌گویم که ما در کنار شما هستیم.» ما نیازی به تو نداریم حرومی آه اون دانش آموزای بومی رو که دسته جمعی کشتید دامنتون و بگیره مکارهای حیله گر
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      3 0
      ترودوخودش پرونده فساداخلاقی دارد اونوقت این سبک حکومت میخوادبرای زنان مادلسوزی کند مرگ برسازندگان بزرگترین تهاجمات فرهنگی وبالاترین امارهمسرکشی سرانه که درفرانسه است وبیماریهای مقاربتی وخودکشی وسوءمصرف مخدر والکلیسم زنان مادرهمه مشاغل صحیح ازاساتیدوهیئت علمی تادانش بنیان ومشاغل تاخودپلیس وورزش فعالیت ومقامات درسطح بین المللی دارند
  • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    22 6
    کشوری به نام کانادا نداریم این منطقه غلام حلقه به گوش آمریکاست والسلام..............................................................................................................
  • واقعی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    28 0
    اگه راست میگه آقا زاده هارو بندازه بیرون
  • مریم IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    22 5
    عجب عوضی هایی هستن ، به شما چه مسائل داخلی ما، مگر ما در مسائل داخلی شما دخالت میکنیم. از خود راضی های بی انصاف
  • ایرانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    23 5
    سلام کانادا مارا تحریم حقوق بشر کرده!!!کشوری که در آن کودکان معصوم دسته جمعی زنده بگور شده اند به راستی که دنیا زیر و زبر شده
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      3 0
      و کشوری که هر ساله بیش از صد دختر از بومیان سرخپوست کانادایی گم می شوند و هیچوقت اثری از آنها پیدا نمی شود.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    تیرشون به سنگ خورده حالا از سر درماندگی دست به تحریم و از اینجور مسخره بازی ها می زنند.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    ۱.فرماندار ملکه ۲. یکی از ایالت آمریکا ۳.با این منطق کانادا پس با اون قتل عامی که کانادا با اون گورهای دسته جمعی کرد پس کانادا تحریم که هیچی باید نابود شود. ۴.خاوری رو هم در کشورت تحریم کردی که نگه داشتی!!!!! ۵.بهشت فراری ها دزد واختلاسگر ۶.حقوق بشر کانادایی
  • CA ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    فکر میکنید خاوری دزد چطور میلیاردها دلار از ایران دزدید؟ قبل از انجام کار به کانادا مسافرت کرد تابعیت گرفت و با همکاری دولت کانادا پولهای مردم ایران رو به بانکهای کانادا ترانسفر کرد. سیاستمداران کانادا با پولهای دزدی مردم ایران که بعنوان باج از خاوری دریافت کردن شکمشون کنده شد و هار شدن.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    دیگه این نظم سنتی که آمریکا وانگلیس برای خودشون وعمله هاشون ترتیب داده بودند در حال انقراضه مثل ملکه شون. کلمه ی استعمار رو عوض کردن اسمش رو گذاشتن مشترک المنافع،اونها رو زیر بلیط خودشون نگه می دارن بعد اسم خودشون وعمله هاشون رو میزارن جهان،دنیا!!!!!! بعد میگن دنیا باماست!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    یه نمونه از حقوق بشر غربی در کانادا لو رفت شد گور دسته جمعی کودکان در کانادا. ای کاش امپراطوری رسانه هاشون میزاشتن از این حقوق بشر غربی بیشتر مستفیذ بشیم. حتی با این هزینه های تیلیارد دلاری هم به اذن خدا در حال سقوط هستند.انشالله.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    میخوام بگم شعار مرگ بر سیاست کانادایی هم به شعار استکبار ستیزیمون اضافه کنیم میبینم خب کشورش که ایالتی از آمریکاس،نخست وزیرش هم که فرماندار پادشاه انگلیسه خب کانادا کو پیدا کنید پرتقال فروش را. اسم خودشون رو میذارن جهان!!!!!!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    کانادا کانادا کانادا مرگ به نیرنگ تو پول تیلیارد اختلاس شده از کشور ما میچکد از چنگ تو
  • FR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    اگر راست میگه صرافی ها را تحریم کنه تنها کشور غربی که براحتی ایرانیها با کارت بانکی ایران ارز تبدیل میکنند !
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    تا الان جنسی کانادایی از نزدیک ندیدم تحریم کانادا نمادین هست وگرنه رابطه تجاری با این کشور به چه دردی میاد
  • FR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    جوجه ترودو برو فکری برای عکس روی اسکناس هات بکن که از اعتبار افتاده .....اصلا اقتصاد کانادا با پولهای غارت شده دزدهای ما میچرخه اگه راست میگی صرافی های ایرانی را تحریم کن ..... البته وقتی مثلا ایرانیها بجای مخالفت با امثال خاوری به بهانه مهسا تظاهرات کنند اینها پررو میشن !
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    خوب ما هم واردات حبوبات و صادرات آقازاده ها دوزاری با حسابهای دلاری و زایمان سلبریتی ها رو تحریم کنیم...خخخ
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    از اصلاح طلبان اغتشاش از دشمنان تحریم از سال 88 این روند ادامه دارد
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    طرف خاوری رو تحویل نمیده حالا طرفدار ملت ايران شده
  • حامد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    چندتا کشتی نفتشونو توقیف کنید به غلط کردم می افتن
  • محمد حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    دو سه روزه ۵۰ هزار نفر ایرانی توی تورنتو راهپیمایی کردن ،برای اونجا خیلی زیاد هست ، خب دولتش مجبور میشه کاری انجام بده ،مگرنه خزبش ، دور بعد رای نمیاره . اونجا اینشکلیه .
  • محمد حسین IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    وقتی میگید هر کی دوست نداره بزاره بره ،اینجوری میشه ، ثروت و سواد ایر انیهای خارج از ایران اونقدر میشه که خود خارجیها نمیتونن جلوی خواسته های مهاجرهای ایرانی مقاومت کنن . اکثر مهاجرین هم شدن وزیر و وکیل و ریس احزاب در اونجا . نتیجش مشخصه ‌
  • ناشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    وای خدا ترسیدیم توروخدا تحریم نکنید از قدیم گفتن سگ پارس می‌کنه شتر نمیشنوه پارس کن آمریکا ! واق واق کن کانادا ! ، ایران اهمیت نمیده روایت هست که در مسجد اموی شام ، مشاوران یزید گفتن که این اسیران را بکش ! امام باقر علیه السلام که ۴ سال داشتند خطاب به یزید فرمودند : ای یزید! ، مشاوران فرعون به او گفتند که موسی و هارون را نکش! به آنها مهلت بده! میدانی چرا ؟ چون که مشاوران فرعون حلال زاده بودند ولی مشاوران تو حرام زاده هستند و تنها حرام زاده گان هستند که پیامبران و امامان را می کشند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس