کد خبر 1423503
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس قوه قضاییه با تشریح جزئیات ماجرای فوت مرحومه مهسا امینی گفت: کل این ماجرا در حدود یک ساعت بوده است و همه این ماجرا در انظار مردم رخ می‌دهد.

به گزارش مشرق،

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره حوادث اخیر در کشور، گفت: این حادثه هم مانند همه حوادث دیگر مختصات و مولفه‌هایی دارد که برخی با حوادث گذشته مشترک و برخی هم متفاوت است.

رئیس قوه قضائیه افزود: در اینکه دشمن کینه توز، ضربت خورده، بیش از گذشته شیطنت و تلاش می‌کند و عصبانی است، جای تردیدی نیست و هرچه که در توان دارد به میدان آورده است، از اقدامات نرم و سخت و مسائل تلفیقی، تا مقابل نظامی بایستد که نتوانسته بود از رشد و اقتدار آن جلوگیری کند.

حجت الاسلام اژه ای این تلاش‌ها را نقطه مشترک حوادث اخیر با حوادث پیشین دانست و گفت: تفاوت حوادث اخیر در این است که دشمن با تجربه شکست‌های قبلی، همه توان خود را تلفیق کرده تا آشوب به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه این رویدادها تنها زحمتی برای کشور به وجود آورده و قطعا دشمن کاری از پیش نمی‌برد؛ تصریح کرد: برخی مانند دفعات پیش، زود فراموش و درباره موضوعاتی که هنوز ابعاد آن روشن نیست، قضاوت کرده و تحلیل می‌کنند و ناخواسته و شاید هم برخی خواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

روایت اژه‌ای از ماجرای فوت مهسا امینی

رئیس قوه قضائیه درباره رویدادهای منجر به درگذشت مهسا امینی، خاطرنشان کرد: مرحومه امینی حدود ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه، در خیابان و روز روشن و در معرض دید همه و حضور برادر و دو نفر از همراهانش، به ماشین نیروی انتظامی هدایت می‌شود. در آن مکان غیر از او، ماموران و راننده، چند نفر دیگر هم حضور داشتند که در معرض دید قرار داشتند.  

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: ماشین ون به سالن منتقل می‌شود و در آن سالن بر اساس تصاویر منتشر شده، در حضور عده کثیر، با چند نفر صحبت می‌کند و پس از زمین خوردن بلافاصله بهیار و اورژانس موتوری حاضر می‌شود و بلافاصله به آمبولانس منتقل و به بیمارستان و اورژانس اعزام می‌شود، همه اینها در یک ساعت در انظار مردم اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ یکی از افراد براساس اطلاعیه ای جعلی اعلام کرد که خانمی که تنها فرزند یک خانواده که پدر و چهارنفر از اعضای خانواده اش شهید شده بودند؛ از سوی بسیج دستگیر شده و کشته شده، بر بدن او اسید ریختند که آثاری از او باقی نمانده و در قطعه ای به دور از بستگانش دفن شده است.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: بر اساس این خبر صد در صد کذب، اعلام شد که در مسجد قهلک مراسم ختمی برگزار خواهد شد و تعدادی از افراد هم شرکت کردند. پس از آن افرادی مامور بررسی این اتفاق شدند و به فردی که چنین ادعایی کرده بود اعلام شد که آیا پس از بررسی این اتفاق با حضور و مشورت شما، اگر دروغ بودن این ادعا و اتفاق ثابت شد و شما اشتباه کردید؛ آیا آن را اعلام می‌کنید؛ که آن فرد پاسخ مثبت داد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این خانم پیدا شد مصاحبه کرد و مشخص شد که فرزند شهید و تنها فرزند خانواده نبوده است. به آن فرد اعلام کردیم که کذب بودن ادعا مشخص شد و شما به هر نحوی که مناسب می‌دانید، اعلام کنید که اشتباه شده، اما وی اعلام نکرد.

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه گاهی از روی غفلت برخی، مطالبی از این دست از سوی دشمن ساخته می‌شود؛ گفت: این حوادث در عین حال که بسیار تلخ بود؛ آموزنده هم بود. باید این حوادث را درست تجزیه و تحلیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا کار، کار دشمن است، تصریح کرد: با این وجود اما دشمن از نقطه ضعف‌ها، کسری‌ها و کمبودها و سوء استفاده می‌کند. بنابراین باید این نقاط ضعف را درست تجزیه و تحلیل کرد تا دشمن از این ضعف‌های ما استفاده نکند و بر نقاط ضعف خود مسلط و بر نقاط قوت خود بیافزاییم.

رئیس قوه قضائیه همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، گفت: قرین شدن آغاز این دوره را با آغاز ولایت امام زمان (عج) را به فال نیک می‌گیرم و شکرگذار این نعمت خدمت برای یکایک ما از جایگاه‌های حقوقی مختلف نظام فراهم، هستم. این مسئولیت بسیار سنگینی است که به دوش ماست و باید از هرجایگاه حقوقی این نظام باید ببینیم مردم و شهدا از ما چه انتظاری دارند و چگونه عمل کنیم.

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه مجمع تشخیص در هر دوره ای به خوبی انجام وظیفه کرده است؛ گفت: با تجربیات آموخته گذشته، این نهاد می تواند قدم های بزرگتری بردارد.

وی با قدردانی از همه اعضای گذشته و کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای اعضا درگذشته مجمع طلب از جمله آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، طلب مغفرت و علو درجات کرد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مجمع با شخصیت‌های عضو آن، که هرکدام مسئولیت‌های بسیار مهمی در طول دهه‌ها گذشته تا امروز عهده دار بوده اند؛ از روسای جمهور تا نیروهای نخبه و دلسوز حوزه و دانشگاه با گرایش های مختلف، با دلسوزی و نگاه تخصصی، بر غنای مجموعه افزودند.

وی افزود: همانطور که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هم فرمودند مصلحت نظام اهم امور و حفظ آن از اوجب واجبات و رعایت مصالح آن، از مسائل مهم در کشور است.

حجت الاسلام با بیان اینکه مجمع تشخیص، بخشی از مصلحت نظام را در حوزه مسئولیت خود، تشخیص می‌دهد، گفت: باید در چارچوبی که ولی امر مقرر فرموده تلاش کرده و با آمادگی بیشتر در جلسه حضور پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 3
    .. اینا رو گفتی
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 2
    چرا
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 5
    اینترنت بین المللی را وصل کن
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 4
    باشه شما راست میفرمایید
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 3
    حاج آقای اژه ای ما از شنیدن حقیقت ناراحت نمیشیم
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 3
    مراقب باشید خانواده امینی فرار نکنند. خود مهسا هم پیشمرگه کومله بوده. بقیه قضایا هم قصه ست.تمام./
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      0 0
      چرا حرف بیخود میزنی بی انصاف
  • محمد IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    فرض کنیم کل فیلم دو یا سه ساعت باشد فیلم را از چند زاویه که دوربین های مداربسته گرفته اند بدون ذره ای برش و بطور کامل پخش کنید تا دهان ضد انقلاب بسته شود
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 2
    این حانواده کلا مشکل داره
  • ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 3
    تحریم داخلی اینترنت رو بردارید ، چرا با مردم اینجوری می کنید ،
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 1
    یعنی که چی اعلام نکرده؟
  • SE ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 4
    از کی تابحال پنج شیش خط میشه«جزئیات»؟!!
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 2
    حسین ماهینی آزاد شد، الان دوباره کلی اراجیف میبافه،خاک عالم برسرتون
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 2
    شما باید با این خانواده دروغ گو برخورد کنید نه اینکه خواهش کنید!!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 2
    مردم وسربازان ومدافعان امنیت کنار هم هستند
  • واقعیت IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 4
    کسی فهمید چی گفت.اصلا چرا گفت
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    آقای اژه ای چرا با آن فرد دروغگو که گفته بود دختره خواهر چهار شهید وتوسط بسیج سوزانده شده بود وختم برایش گرفتند بعد معلوم شد زنده بوده چرا محاکمه نشد این است که کرباسچی وپزشکیان می آیند در تلویزیون می گویند مهسا را نیروی انتظامی کشته چون میدونن خبری از پاسخ دادن نیست
  • US ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 6
    هدایت ؟! بلافاصله اورژانس! چی بگم والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس