کد خبر 1423539
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
خلاقیت بی‌نظیر چینی‌ها در ساخت یک کشتی

کشتی جدید New Aden چین با کمک چهار بادبان پیشرفته می‌تواند در هر سفر از نشر ۲۹۰۰ تن آلودگی کربن دی‌اکسید جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، دیجیاتو نوشت: کشتی جدید New Aden چین با کمک چهار بادبان پیشرفته می‌تواند در هر سفر از نشر ۲۹۰۰ تن آلودگی کربن دی‌اکسید جلوگیری کند.

کشتی‌های دارای بادبان مدت‌هاست که جای خود را به کشتی‌های بخار و دیزلی داده‌اند. اما به نظر می‌رسد که با حرکت به سمت دنیای عاری از کربن، شاید یک بار دیگر شاهد بازگشت این کشتی‌ها باشیم.

یک شرکت حمل و نقل چینی کشتی غول‌پیکری ساخته که مصرف سوخت آن حدود ۱۰ درصد کمتر از کشتی‌های معمولی است.

بر اساس بیانیه شرکت China's Dalian Shipbuilding Industry Co، کشتی جدیدی که New Aden نام دارد، از چهار بادبان بزرگ استفاده می‌کند. طول این کشتی ۳۳۳ متر است و به‌طور کلی عملکرد بسیار درخشانی از جمله در زمینه مصرف سوخت و حرکت در برابر باد و امواج دارد که ایمنی استفاده از آن را افزایش می‌دهد.

کشتی New Aden چهار بادبان قابل جمع‌آوری دارد که هر کدام تا ارتفاع ۴۰ متری از عرشه بالا می‌روند و سطحی به اندازه ۱۲۰۰ متر مربع را به وجود می‌آورند. تیغه‌های سبک و مستحکم این بادبان‌ها که در برابر خوردگی هم مقاوم‌اند، می‌توانند به لطف سیستمی موسوم به «سیستم کنترل هوشمند بادبان‌های هوابرد» با لمس یک دکمه برافراشته شده یا پایین بیایند.

کشتی جدیدی که مانند گذشته‌های دور بادبان دارد

این سیستم شرایط غالب بر دریا، داده‌های ناوبری و بهینگی عملیات‌های دریایی را رصد کرده و میزان انطباق بادبان‌ها با شرایط پیچیده حرکت در آب‌ها را بهبود می‌دهد تا بیشترین استفاده را از بادهای موجود بکند. سیستم مذکور همچنین قادر است وضعیت تامین انرژی، ارتباطات، برخاست‌های هیدرولیک و چرخش‌های الکتریکی را تحت نظر قرار دهد تا به سرعت منبع خطاها را شناسایی کند.

خلاقیت بی‌نظیر چینی‌ها در ساخت یک کشتی

با تمام این‌ها، کشتی New Aden همچنان مقدار زیادی سوخت دیزلی می‌سوزاند و صرفا نمایانگر پیاده‌سازی کوچکی برای ایده کشتی‌های بادبانی است. در بیانیه این شرکت گفته شده که کشتی آن‌ها می‌تواند مسیر خاورمیانه و خاور دور را با ۹.۸ درصد سوخت کمتر طی کند و در هر سفر حدود ۲۹۰۰ تن کمتر کربن دی‌اکسید به هوا بفرستند.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا بقیه شرکت‌ها هم در این مسیر قدم می‌گذارند و از فناوری‌های سبزتر استفاده خواهند کرد یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس