کد خبر 1423679
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸
علت درد شدید پس از خوردن غذا

اگر غذا خوردن باعث ایجاد درد در شما میشود باید آن را جدی بگیرید زیرا درد هر قسمت از بدن هنگام بعل یا جویدن غذا میتواند علائم مشکلی خطرناک در شما باشد.

به گزارش مشرق، درد و ناراحتی در هنگام خوردن غذا می ‌تواند یک علامت و سیگنال از اتفاق و بیماری ای جدی باشد که باید هرچه سریع تر آن را پیگیری کنید. در این قسمت چندین مورد و علامت وجود دارد که نشان دهنده بیماری های مرتبط با درد یا ناراحتی بعد از غذا خوردن هستند؛ پس با ما همراه باشید.

درد شدید پس از خوردن غذا:سنگ کیسه صفرا

درد شدید پس از خوردن غذا می تواند از علائم داشتن سنگ در کیسه صفرا باشد. این سنگ های صفراوی معمولاً تا زمانی که علائم ایجاد نکند؛ مشکلی نخواهند داشت؛ اما حمله آنها به قدری دردناک است که در نهایت به اورژانس ختم می شود. در بسیاری از مواقع این سنگ ‌ها به خودی خود دفع نمی ‌شوند و منجر به عوارضی مانند عفونت در کیسه صفرا یا التهاب پانکراس خواهند شد.

درد شدید گوش هنگام بلعیدن غذا:عفونت گوش

به گفته متخصصان؛ درد شدید گوش هنگام بلعیدن غذا می تواند نشان دهنده عفونت گوش باشد. در واقع گوش میانی فضای پشت پرده گوش است که به پشت گلو متصل می شود. عفونت گوش میانی وقتی رخ می دهد که پس از سرماخوردگی مایعات تجمع می ‌کنند، باکتری ها و ویروس هایی که به داخل گوش میانی رفته اند؛ تکثیر شده و در نهایت عفونت گوش را ایجاد خواهند کرد.

درد دندان و لثه هنگام جویدن غذا:التهاب لثه (پریودنتیت)

درد دندان و لثه هنگام جویدن می تواند از علائم التهاب باشد. در واقع پریودنتیت درد شدیدی است که تورم و خونریزی لثه را به همراه دارد که اگر درمان نشود؛ منجر به از دست دادن دندان ها خواهد شد؛ بنابراین اگر درد و حساسیت زیادی در دهان تان دارید؛ حتما با پزشک مشورت کنید. از طرفی با رعایت بهداشت دهان و دندان می ‌توانید از این بیماری پیشگیری کنید.

درد شدید معده بعد از خوردن غذا:بیماری سلیاک

درد شدید معده بعد از خوردن گلوتن می تواند از نشانه های بیماری سلیاک باشد؛ که درنتیجه این بیماری، روده کوچک آسیب دیده و بدن نمی تواند مواد غذایی را به درستی جذب کند.

دل درد و اسهال بعد از خوردن غذا:مسمومیت غذایی

دل درد و اسهال بعد از خوردن غذا می تواند نشان دهنده مسمومیت غذایی باشد. بیشتر مسمومیت های غذایی چند ساعت بعد از مصرف غذای آلوده ایجاد می شوند که شدت علائم و مدت زمان آن به نوع میکروبی که مصرف کرده اید، اینکه سیستم ایمنی شما چقدر قوی است که با مبارزه کند هم بستگی خواهد داشت.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس