اگر عدالت در کشتی فرنگی بود حسرت مدال المپیک را نداشتم

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان معتقد است در زمان اوج آمادگی و انگیزه به دلیل بی‌عدالتی نتوانست به المپیک برود و در این آوردگاه بزرگ، صاحب مدال شود.

به گزارش مشرق، مهدی علیاری یکی از فرنگی‌کاران تحصیلکرده و ملی‌پوش کشورمان محسوب می‌شود که در اوج آمادگی و انگیزه، اسیر تصمیمات شخصی متولی وقت تیم ملی کشتی فرنگی شد و نتوانست در المپیک ۲۰۱۶ به میدان برود. او که مدرک دکترای مدیریت ورزشی را دریافت کرده، معتقد است با اجرای عدالت و چرخه انتخابی می‌توان شایسته‌ترین نفرات را در ترکیب تیم ملی قرار داد و بهترین نتایج را کسب کرد.

فرنگی کار اسبق وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی و دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی با توجه به حضور حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: امیدوارم او که سختی کشیده کشتی است و حالا به عنوان سرمربی، سکان هدایت تیم ملی را در دست دارد، چرخه انتخابی را همچون کشتی آزاد به درستی و با رعایت دقیق عدالت، اجرایی کند.

وی افزود: اگر چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به طور شفاف و عادلانه اجرا شود خیلی از پشت خط مانده‌ها و مدعیان باانگیزه به راحتی وارد گود می‌شوند و با اثبات لیاقت و شایستگی خود به دوبنده تیم ملی می رسند. اتفاقی که متأسفانه من بارها به دلیل نبود این شرایط از آن ضربه خوردم و در بهترین روزهای آمادگی خودم نتوانستم به مدال در المپیک برسم.

بیشتر بخوانید:

روند کسب سهمیه المپیک در کشتی تصویب شد

علیاری اظهار داشت: اگر در آن زمان رفتار متولیان کشتی فرنگی بهتر بود و انتخاب‌ها بر حسب عدالت انجام می‌شد، شاید من هم مدال المپیک داشتم. همواره با حسرت به سکوی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو نگاه می‌کنم چون از جمع چهار نفر برتر، من در فاصله زمانی شش ماهه، سه نفر از آنها را شکست داده بودم. مطمئناً اگر چرخه انتخابی وجود داشته باشد و هم چیز شفاف انجام شود، بسیاری از مدعیان جوان و باانگیزه مثل من نمی‌شوند و با پشتکار و تمرین و عدالت محوری به حقشان می رسند.

اگر عدالت در کشتی فرنگی بود حسرت مدال المپیک را نداشتم

فرنگی کار اسبق تیم ملی ادامه داد: امیدوارم حسن رنگرز که خودش دوره قهرمانی را طی کرده، چرخه کشتی فرنگی را هم به نحو احسن مثل چرخه آزاد اجرا کند. بدین ترتیب همه می‌بینند فرد منتخب از چه فیلتری رد شده و در نهایت همه برای او آرزوی موفقیت و افتخار می‌کنند.

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت تمرینی و جسمانی اش و بازگشت دوباره به میدان نیز گفت: از این پس باید در ۱۳۰ کیلو کشتی بگیرم چون وزنم بالا رفته و شرایط خوبی برای سنگین وزن دارم. با چند تیم هم برای حضور در لیگ صحبت کردم تا بتوانم دوباره در این مسابقات شرکت کنم.. فرقی نمی‌کند کجا کشتی بگیرم، فقط برایم مهم این است که کشتی بگیرم. آخرین مسابقه من در لیگ دو سال قبل بود و سپس به دلیل درگذشت مادر و پدرم در یک فاصله زمانی کوتاه به هیچ عنوان روحیه و شرایط خوبی برای کشتی نداشتم. به هر حال با کمک برخی دوستان و مربیان توانستم دوباره خودم را پیدا کنم و تمریناتم را دوباره آغاز کرده‌ام.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سام ذالی GB ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    سلام دوستان فکر کنم استفاده از این مقاله جوانمردانه نباشد و اگر محمد بنا تصمیم به گفتن داشت در مورد هر دانشمندی با مدرک دکترا و بالا تر در روی تشک کشتی حرفی داشت. کلاً ما وقتی در یک مبارزه بازنده می شویم تلاش می کنیم تا توجیح کنیم، نه اصلاح و به این فاجعه فکر کنید فردی در وزن ۹۷ کیلو نتوانسته هیچ مقام خاصی بیاورد و امروز با وزن ۱۳۰ کیلو از شایستگی صحبت می کند در حالی که خودش خوب می داند سی کیلو اضافه وزن در کشتی فرنگی یعنی کشتی رو در منزل از تلویزیون پیگیری کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس