تخلیه ساکنین منطقه خرسون در آستانه حمله اوکراینی‌ها

در آستانه حمله نیروهای اوکراینی به یکی از مناطق الحاق شده به روسیه، مقامات منصوب خواستار تخلیه هرچه سریع‌تر غیرنظامیان شدند.

به گزارش مشرق، در آستانه حمله اوکراینی‌ها به خرسون، نیروهای روس در حال تخلیه این منطقه هستند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، هم‌زمان با پیشروی نیروهای اوکراینی در خرسون که به‌تازگی از طریق همه‌پرسی به روسیه الحاق شده است، مقامات محلی از شهروندان خواسته‌اند «هرچه سریع‌تر» این منطقه را ترک کنند.

«ولادیمیر سالدو» فرماندار منصوب روسیه در خرسون امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مقامات در حال انتقال غیرنظامیان به کرانه غربی رود دنیپرو هستند تا امنیت آن‌ها حفظ شده و ارتش بتواند به شکل قاطع عمل کند.

معاون سالدو نیز در بیانیه‌ای با اعلام لزوم خارج شدن هرچه سریع‌تر غیرنظامیان از این منطقه گفت: «در آینده بسیار نزدیک، جنگ خرسون آغاز خواهد شد».

پیش‌تر فرمانده نیروهای روس در اوکراین اعلام کرده بود وضعیت در مناطق الحاق شده «متشنج» است و دشمن عامدانه به اهداف غیرنظامی شلیک می‌کند.

از سوی دیگر، نیروهای روس از هفته گذشته حملات هوایی علیه مواضع اوکراین را پس از انفجار پل کریمه تشدید کرده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو دیروز (سه‌شنبه) بار دیگر مدعی شد که طی روزهای آینده، سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت تا این کشور بتواند از خودش در برابر حملات پهپادی روسیه محافظت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    24 6
    خرسون هم داره آزاد میشه. ارتش کاغذی روسیه به گل نشسته. خخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    20 6
    چی شد پس قرار بود پهپاد شاطر ۱۳۶ ورق جنگ رو به نفع روسبه برگردونه ؟ روسیه که داره خرسون رو خالی میکنه و فرار رو بر قرار ترجیح میده! بدبختا دارید برای طرف بازنده بازی میکنید.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 8
    خالی کردن شهر به معنی تحویل دادنش نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس