کد خبر 1427717
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
‌تورم اتحادیه اروپا یک ساله سه برابر شد

اداره آمار اتحادیه اروپا گزارش داد: نرخ تورم در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر نسبت به سپتامبر سال ۲۰۲۱ سه برابر شده و رکورد تاریخی خود را شکسته است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، اداره آمار اتحادیه اروپا، یورو استات، امروز گزارش داد که نرخ تورم این اتحادیه در ماه سپتامبر رکورد تاریخی خود را شکسته است.

آمارهای منتشرشده از سوی یورو استات نشان می دهد که در ماه سپتامبر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نرخ تورم در کل ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که تورم اتحادیه اروپا در ماه آگوست ۱۰.۱ درصد بوده است که در ماه سپتامبر باز هم بالا رفته است.

نکته حائز اهمیت آنکه نرخ تورم ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا ۳.۶ درصد بود که حالا بیش از سه برابر شده است. درواقع ماه سپتامبر پنجمین ماه متوالی بود که اتحادیه اروپا شاهد بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

نرخ تورم در حوزه یورو که شامل ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا است نیز در ماه سپتامبر به ۹.۹ درصد رسید که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مواد غذایی بیشترین تأثیر را در بالا رفتن تورم در اتحادیه اروپا داشته و در عین حال این آمار باعث خواهد شد تا علیرغم اقدامات اضطراری صورت‌گرفته از سوی بانک مرکزی اتحادیه اروپا، این بانک مجبور شود دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

کمیسیون اروپایی روز گذشته پیشنهاد اجرای یک بسته کمک اقتصادی ۴۰ میلیارد یورویی برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین خانوارهای آسیب‌پذیر در برابر افزایش قیمت انرژی را مطرح کرده است که قرار است سران اروپایی روز پنجشنبه در این باره تصمیم‌گیری کنند.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران انرژی و سر به فلک کشیدن هزینه‌های زندگی برای مردم تصمیم گرفته یک بسته کمک اقتصادی ۲۰۰ میلیارد یورویی را اجرا کند که شامل محدود کردن قیمت گاز و اعمال مالیات بر درآمد شرکت‌های انرژی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    تازه ده درصد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس