1

این روزها کارت تبریک‌هایی که از خارج از کشور برای زعمای مسجد مکی امضا می‌شود اعتبار بلند مدتی ندارد و البته فرصت برای جبران این خسارت نیز طولانی نیست!

سرویس سیاست مشرق- پاییز سال ۱۳۸۷ یکی از اعضای گروهک غیرقانونی شورای فعالان ملی – مذهبی به‌صورت مخفیانه به شهر زاهدان سفرکرده و بدون قرار قبلی وارد مسجد مکی می‌شود. او خودش را فرستاده ویژه معرفی کرده و به دیدار عبدالحمید اسماعیل زهی امام‌جمعه اهل سنت منطقه می‌رود. دقایقی از جلسه نگذشته است که مشاور مولوی می‌گوید که مرام مسجد ورود به مسائل سیاسی نیست و شورای اداره‌کننده اهل سنت در زاهدان نیز تمایل ندارد خودش را درگیر چنین مسائلی کند! طرف مقابل اما سررشته سخن را دست گرفته و با معرفی خود به‌عنوان یک روشن‌فکر دینی می‌گوید که او پیشنهاد جدیدی از همکاری برای اهل سنت دارد.

مولوی عبدالحمید نگاهی نافذ به عضو گروهکی کرده و می‌گوید که او از همکاری با اصلاح‌طلبان خیری ندیده و آن‌ها هر بار به او وعده سر خرمن داده‌اند، عبدالحمید ادامه می‌دهد که جناح چپ در بزنگاه انتخابات به سراغ او آمده و پس از به دست آوردن رأی اهل سنت پی کار خود می‌روند؛ نمونه آن همان انتخابات سال ۱۳۸۴ است که مصطفی معین با خرواری از وعده به سراغ مشاوران مسجد مکی آمده و پس از به دست آوردن مقداری رأی دیگر خبری از او نشده است.

جلسه دچار تلاطم می‌شود؛ درحالی‌که مولوی می‌خواهد این دیدار مشکوک را تمام کرده و از اتاق بیرون برود، عضو گروهکی کیف همراه با خود را بازکرده و با دادن سه جزوه به عبدالحمید رو به او می‌گوید که این بار داستان با قبل فرق می‌کند و اگر مسجد مکی بار دیگر به خط چپ اعتماد کند، پروژه فدرالیته کردن استان پیش رفته و به‌زودی زاهدان تصمیم گیر امور خود خواهد بود!

آن روزها استان سیستان و بلوچستان روزگار خوشی نداشت؛ گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی با استخدام اشرار، هفته‌ای چند بار به زاهدان و برخی شهرهای مهم استان حمله تروریستی کرده و مردم را به خاک و خون می‌کشید. اما لیدر مسجد مکی بی‌تفاوت از حوادث به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از احزاب سیاسی در تهران بود؛ در حالی مسجد مکی به ترمینال سیاسی گروه‌های سیاسی از چپ تا برانداز تبدیل‌شده بود که عبدالحمید دادن یک بیانیه علیه گروهک‌های تروریستی را جایز نمی‌دانست، مشاوران مسجد مکی وسط بازی کردن را مدیریت فضای امنیتی در استان می‌خواندند.

جالب آنکه سیاسی بازی در اطراف امام‌جمعه اهل سنت زاهدان تا جایی پیش رفت که مهدی کروبی به دیدار عبدالحمید رفته و به او گوش زد می‌کند که از دفترش در برابر گروه‌های مختلف صیانت کند. کروبی حمایت عبدالحمید از موسوی در انتخابات را نگران‌کننده خوانده بود. در آن زمان به‌دروغ این شایعه به وجود آمده بود که اهل سنت مسجدی برای خواندن نماز در شهرهای مختلف کشور نداشته و اگر مسجد مکی از نامزدی موسوی حمایت کنند او برای آن‌ها مسجد خواهد ساخت! این خبر دروغین توسط تعدادی از اعضای رادیکال دفتر تحکیم وحدت و نیز گروهک نهضت آزادی پخش‌شده بود.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

مسجد مکی ایستاده روی لبه تیغ 

در فتنه سال ۸۸ اگرچه مسجد مکی با زیرکی خاص سیاسی خودش را از غائله سیاسی جدا کرد، اما ضدانقلاب در ارزیابی این محفل را مستعد خوانده و آن را سرمایه اجتماعی در بحران‌های آینده خوانده بودند. تقی رحمانی که سال ۸۷  با شعار سبز کردن مسجد مکی در اغتشاشات مخفیانه به زاهدان سفرکرده بود؛ پس‌ازاین غائله عبدالحمید را فرصت طلایی برای ضدانقلاب دانسته و او را مستعد برای پل ارتباطی در تبادلات اطلاعاتی در منطقه خوانده بود.

این عضو گروهکی به ماهنامه خط صلح متعلق به منافقین گفته بود:

وجود کسانی مثل مولوی عبدالحمید و کاک حسن امینی به‌عنوان یک پل خوب ارتباطی، یک فرصت طلایی است که نباید آن را تبدیل به تهدید کنند. این افراد دستشان را بارها برای دوستی به طرف حکومت مرکزی دراز کردند اما بااین‌حال، جواب‌های مناسبی دریافت نکردند. اصلی‌ترین دلیل هم این است که متأسفانه در حکومت ایران، در مرکز، افراد تصمیم گیر گاه بنا به دعواهایی که باهم دارند، توی سر اقلیت‌ها و توی سر نیروهای مخالف خودشان می‌زنند. مولوی و امثال مولوی‌ها حق‌دارند ضمن این‌که می‌توانند قابل انتقاد باشند، نقش منطقه‌ای خودشان را بازی کنند. این نقش منطقه‌ای اتفاقاً چهره ملی خواهد داشت!

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

تلاش برای استفاده از ظرفیت مسجد مکی به‌عنوان پایگاه ضدانقلاب تا جایی پیش رفت که شیرین عبادی رئیس گروهک غیرقانونی کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۹۳ به عبدالحمید جایزه سال حقوق بشری داد؛ این واقعه درست یک سال پس‌ازآن روی داد که مسجد مکی از نامزد جریان لیبرال در انتخابات حمایت کرده تا مقدمه امضای برجام فراهم شود. این جایزه را نرگس محمدی نائب رئیس گروهک به عبدالحمید اهدا کرده بود.

گروهک مدافعان حقوق بشر تشکیلاتی به‌ظاهر حقوقی بود که از طرف بهاییان حمایت مالی شده و دفاع از تروریست‌های مسلح را در کارنامه خود داشت، یکی از شگردهای این گروهک به‌ظاهر حقوق بشری آن بود که در محافل غربی اشرار مسلح را فعال مدنی یا سیاسی جا زده و علاوه بر رزومه سازی برای آن‌ها هیزم بر آتش تحریم علیه مردم ایران می‌گذاشت.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

وعده با تروریست‌ها در روز جبران

سال ۱۴۰۰ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عبدالحمید با یک چرخش سیاسی خاص از جناح چپ جداشده و اعلام کرد که نامزدی رئیسی حمایت خواهد کرد، این ماجرا باعث شوک سیاسی شدید میان غرب‌گراها شده تا جایی که صادق زیباکلام به مدیر مسجد مکی هشدار داد که از چاله به چاه افتاده است! حتی گروهک شیرین عبادی نیز مولوی را تهدید کرد که جایزه حقوق بشری را از او گرفته و به عبارتی عبدالحمید را بایکوت سیاسی کردند.

این ماجرا باعث شد مشاوران مسجد مکی خیلی سریع به ماجرا واکنش نشان داده و سعی در دلجویی از ضدانقلاب کنند! سفرهای متعدد برخی نزدیکان به عبدالحمید به عربستان سعودی بخشی از پروژه بازسازی روابط سیاسی با جناح لیبرال در داخل ایران بود؛ سطح فشارها به مولوی آنقدر بود که او هیچ‌گاه به‌صورت رسمی و علنی به حمایتش از نامزدی رقیب در انتخابات را تشریح نکرده و به عبارتی موج سنگین روانی مانع از آن شد تا عبدالحمید در مسیر درست ایجاد دار تقریب مذاهب در پرتو انقلاب اسلامی حرکت کند.

جلال جلالی زاده نماینده افراطی اصلاح‌طلبان در مجلس ششم در مصاحبه با رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا با استفاده از کلیدواژه «روز جبران» از عبدالحمید خواست چرخش سیاسی خود را جبران کرده و دوباره به سمت چپ راهنما بزند. سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات نیز تهدید کرد که اگر رقیب نیم‌نگاهی به رأی اهل سنت داشته باشد حرکت‌های مسلحانه به راه خواهد افتاد!

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

وب‌سایت صدای آمریکا نیز در یادداشتی مسیر جبران را به عبدالحمید نشان داده و نوشت:

تا وقتی‌که فشار افکار عمومی برای افزایش جایگاه زنان در ساختار مدیریتی کشور، ورود زنان به ورزشگاه‌ها، برگزاری توأم با امنیت کنسرت‌ها، فعالیت آزاد و امن رسانه‌ها و جمعیت‌های سیاسی و صنفی و مدنی و دیگر مقوله‌های مرتبط، موجود و عینی و پرتوان نباشد، حتی دولت روحانی نیز اراده چندانی برای تعقیب و تحقق این مقوله‌ها نخواهد داشت. از این منظر، انتقاد و مطالبه گری مولوی عبدالحمید، یا فعالان حقوق زنان و دیگر کنشگران جامعه مدنی، معنادار و بااهمیت می‌شود و به‌مثابه مو لف‌های مهم برای جان گرفتن نیروهای اجتماعی حامی دموکراتیزاسیون ـ در دوران نرمالیزاسیون و نیز باوجود تهدیدها و مانع‌تراشی‌های اقتدارگرایان ـ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

سوریه‌ای کردن ایران و آرزوهای بربادرفته

چند هفته پس از شرارت تروریست‌ها پس از برگزاری نماز جماعت در مسجد مکی در شهر زاهدان، روز گذشته بازهم برخی شهرهای این استان شاهد ناآرامی‌هایی بود که سر خط آن به اظهارات تحریک آمیز امام‌جمعه اهل سنت شهر می‌رسد.

عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه چند هفته قبل با بیان برخی ادعاهای غیرواقعی از حادثه تروریستی علاوه بر ریختن آب در آسیاب دشمن باعث بروز برخی اغتشاشات در شهر شده بود. مدیر مسجد مکی بدون نام بردن از شهدای مدافع امنیت در واقعه تروریستی شهر زاهدان در یک سخنرانی به‌شدت طلباکارانه از بار مسئولیت را از روی دوش خود برداشته و برای ضدانقلاب خوراک سیاسی فراهم کرد. اعترافات به‌دست‌آمده از اوباش دستگیرشده در اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که گروهک تروریستی جیش الظلم نقش صحنه‌گردان در حوادث را داشته است؛ اما عبدالحمید بدون نام بردن از این افراد یک شرور شناسنامه‌دار را «شهید» خوانده و زمینه آشوب را فراهم ساخت.

عبدالحمید همچنین روز گذشته نیز در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی مدعی شد زنان و اهل سنت در کشور در تبعیض هستند. امام جماعت مسجد مکی همچنین در اقدامی عجیب خواستار برگزاری رفراندوم با نظارت بین‌المللی شده است.

رفتار غیرمنطقی و سیاست زده از سوی مدیر مسجد مکی نشان از آن داشت که گویی عبدالحمید از طعم دست‌پخت خود در اغتشاشات نهم مهرماه خوشش آمده و با تهییج مردم سعی دارد عملیات تروریستی در شهر را لاپوشانی کند. در بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل آمده است که هدف از ایجاد اغتشاشات نه دفاع از حقوق مردم مظلوم سیستان و بلوچستان که ایجاد یک حکومت خودمختار توسط خلق بلوچ است! خلق بلوچ اسم رمز تجزیه‌طلبی در سال‌های اخیر در جنوب شرق کشور بوده است.

به صحنه آمدن شرورترین تروریست‌های تاریخ با هدایت مسجد مکی به معادلات اغتشاشات محلی چند نکته قابل‌توجه دارد:

۱- عبدالحمید در حالی ادعا می‌کند که از آزادی‌های سیاسی در ایران برخوردار نیست که در نامه‌نویسی به مسئولان کشور ید طولایی داشته و با عنوان «النصیحة لائمة المسلمین» منتشر می‌کند؛ طبیعی است که اگر فردی به دنبال اصلاح یا بیان نکاتی باشد می‌تواند به‌صورت خصوصی نیز آن‌ها را مطرح کرده و جواب درخور توجه بگیرد؛ این دست موارد پشت تریبونی باهدف تهییج مردم ناآگاه چیزی جز یک بازی سیاسی باهدف امتیاز گیری بیشتر نیست؛ عبدالحمید در حالی خودش را متخصص امتیاز گیری سیاسی می‌داند که این روزها در دام ضدانقلاب گرفتارشده است.

۲- عبدالحمید این روزها از روی جزوه‌های دریافتی از ضدانقلاب خوانده و مدافع دموکراسی شده است؛ اما سؤال اساسی آن است که آیا ایشان خود به دموکراسی اعتقاد دارد؟ مگر دموکراسی با مبانی سلفی گری که دیوبندی است و مسلک کلامی نیز از زیرمجموعه آن هست سازگاری دارد!

۳-درحالی‌که عبدالحمید به بهانه رسیدگی به حقوق اهل سنت با برخی مقامات سیاسی در خارج از کشور ارتباط دارد که هیچ‌گاه، محتوای آن جلسات را شفاف‌سازی نکرده‌اند، ازجمله آخرین سفر فرزندش به اقلیم کردستان که دلیل آن هنوز روشن نشده است.

۴- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مذهب رسمی کشور را تشیع اثنیعشری اعلام کرده و به تأیید بیش از 99 درصد مردم ایران رسیده، اما اکثریت قاطع مردم مسلمان و شیعه ایران هرگز پیروان ادیان الهی مصرح در قانون اساسی و مسلمانان اهل سنت را از خود جدا نمیدانند و فرقه‌ای عمل نمی‌کنند و اهل تسنن و خودشان را پیروان یک پیامبر و یک دین و صاحبان مشترک یک قبله و قرآن میدانند و حتی مردمان سنی و شیعه به‌ویژه در مناطق کردنشین که پیروان فقه امام شافعی هستند، مضافاً بر انجام معاملات گسترده با همدیگر از طریق ازدواج دختران و پسران سنی و شیعه، نسبت فامیلی و خویشاوندی با همدیگر برقرار می‌کنند که نمونه‌اش در دیگر کشورهای اسلامی کم‌نظیر است و عمده روحانیون شیعه و سنی نیز مؤید و مشوق آن بوده و هستند، هرچند که اقلیت افراطی انگشت‌شماری آتش‌افروز تفرقه و نفرت پراکنی مذهبی و قومی شده‌اند که می‌توان گفت هردو از خارج از کشور الهام می‌گیرند. عبدالحمید این روزها با کدام مسلک در ارتباط است؛ کلام رحمانی الهی که حبل‌المتین است یا فرقه‌های تروریستی که آرزوی سوریه‌ای کردن ایران از مبدأ زاهدان رادارند.

۵- این روزها تأکید شدید و افراطی عبدالحمید و برخی دیگر از علما و روحانیون منتسب به مسجد مکی بر تمایز روزافزون تسنن و تشیع و غیریّت‌سازی‌های قومی و مذهبی که خواستهٔ اصلی فتنه انگیزان دول استعماری و طماع در جهان اسلام است، نمود بیشتر پیداکرده است؛ موضعی که اتخاذ و تداوم آن جای تأسف و تأثر بسیار دارد.

۶- سیاست امتیاز گیری از جانب مشاوران عبدالحمید تا یک سطح خاص کارایی دارد؛ هم مسیرشدن مسجد مکی با پروژه ضد انقلاب راهی سنگلاخی با آینده‌ای تاریک است!

مدیریت محترم مسجد مکی این روزها در اثر القائات ضدانقلاب در خارج از کشور و نیز گزارش‌های جهت‌دار برخی مشاوران خود در امتداد یک مسیر انحرافی قرارگرفته است که بوی خوشی از آن استشمام نمی‌شود! هدف دشمن در روزهای اغتشاش آن بود که با استفاده از توان تکفیری تروریست‌ها شهر زاهدان را به کانون اغتشاش بدل کرده و آن را شبیه به غوطه شرقی در سوریه کند.

سال ۲۰۱۲ غوطه شرقی شهر دمشق بارانداز سرویس‌های اطلاعاتی غربی شده تا کشور سوریه را به فاضلاب تروریسم بدل کند. در آن زمان برخی از همین سران طوایف در سوریه و عراق با دل سپردن به دلارهای غربی فرش قرمز زیر پای داعش انداخته و خود به اولین قربانیان این ماشین خشونت بدل شدند.  

این روزها کارت تبریک‌هایی که از خارج از کشور برای زعمای مسجد مکی امضا می‌شود اعتبار بلند مدتی ندارد و البته فرصت جبران این خسارت نیز طولانی نیست! خون شهیدان سلیمانی، شوشتری؛ هاشمی و سایر مدافعان امنیت ضامن امنیت مرزهای ما در برابر دسیسه شیطانی دشمن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 147
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    چرا رئیس پلیس زاهدان را برکنار کردید آن هم بدون دلیل خاص؟ خوب گستاخ تر می شود و فکر می کند بیشتر می تواند جولان بدهد
    • هاشمی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      باید همزمان با جمع کردن آشوبگران فساد و رانت به صورت جدی حل بشه
    • سهیل بشردوست DE ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      5 132
      دلیلش سادست برادر
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      شاید هم اتفاقات امروز نتیجه ان هست
    • محمد IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      جالبه بدونید دولت بی کفایت آقای روحانی بدون حمایت آقای عبدالحمید هرگز نمی تونست ، پا بگیره!
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      همه شدن کارشناس!!!
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      پلیس از قوه قضاییه می‌ترسد که پشت پلیس را خالی کند و در دادگاه نظامی محاکمه شان کند. این دلیل طول کشیدن این نمایش اوباش است. لذا قوه قضاییه هم باید بیانیه دهد ‌و از پلیس حمایت کند و الا آشوب پراکنده اوباش جمع نمی‌شود. نمیشود خودت را کنار بکشی تا خیس نشوی!
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      شما عربستان و امارات را با موشک بزنید . همه چیز درست می شود . مرکز اتاق فکر اغتشاشات در دبی است . امارات را به اتش بکشید تا انها بفهمند ایران با کسی شوخی نداره
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      عربستان و امارات سالها است که در استان های جنوبی ایران فعال هستند و در حال جذب نیرو هستند . باید عربستان و امارات را تنبیه شدید بکنیم . پشت تمام این اغتشاشات عربستان و امارات هستن . موقعی که عربستان و امارات را تنبیه نمی کنید انها فکر می کنند ایران ترسیده برای همین پرروتر می شوند .عربستان و امارات را به اتش بکشید تا انها بفهمند ایران سر امنیت خود با کسی شوخی نداره
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      ارباب همه این ها عربستان است . عربستان را بزنید تا این نوچه ها هم اغتشاش را ترک کنند و برگردند
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      سر مار (عربستان و امارات) بزنید . مرکز فتنه عربستان و امارات است . از این دو کشور دستور اغتشاش صادر می شود
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      از مولوی عبدالحمید بپرسید فقه اهل سنت درباره حاکم شرعی چه گفته است ؟ حکم خروج بر علیه حاکم شرعی چیست ؟ علماى اهل سنّت اتفاق دارند که خروج بر ضدّ حاکم جایز نیست. «ابوبکر مروزى» از «احمد بن حنبل» نقل مى کند که او امر به جلوگیرى از خون ریزى و انکار شدید از خروج علیه حاکم مسلمین مى نمود. «امام نووى» در شرح «صحیح مسلم» ادعاى اجماع نموده است و مى گوید: «... و امّا خروج بر حاکم مسلمین و جنگ با آنان به اجماع مسلمین حرام است اگرچه فاسق و ظالم باشند. در فقه اهل سنت امده اگر کسی بر حاکم خروج کنه حکمش مرگ است در فقه اهل سنت امده حاکم اگر فاسق و شراب خوار هم باشد هیچ کسی حق اعتراض و خروج بر علیه حاکم را ندارد در فقه اهل سنت امده هر کسی بر حاکم شرع خروج کند خارجی و جزو خوارج است و حکمش مرگ است
    • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      دقیقا
    • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      هر چی بیشتر اغتشاش کنند فقط به خودشان ضرر می زنند این ها فکر نکردند که با این اغتشاشات باعث تخریب و نا امن نشان دادن این استان می شوند و دیگر هیچ احدی در این استان سرمایه گذاری نمی کنه .و حتی باعث فرار سرمایه در این استان می شود ؟ اینها فکر نمی کنند ضرر و زیان این ناامنی ها اول به ساکنان این استان اسیب می رساند ؟ با نا امن شدن استان دیگر هیچ بخش خصوصی در این استان سرمایه گذاری نمی کنه یکی از علت هایی که بخش خصوصی در استان سیستان سرمایه گذاری نمی کند به علت همین نا امنی ها و تیراندازی هایی است که سالها در این استان وجود داره سابقا ترورهایی که ریگی انجام می داد و تا ترورهایی که تکفیری ها امروز در این استان انجام می دهند بعد همین ها اعتراض دارند که چرا هیچ کسی در این استان سرمایه گذاری نمی کنه . خوب بخش خصوصی مگر دیوانه است سرمایه چند میلیاردی خود در جایی بگذارد که هر روز ناامنی و تیراندازی و بمبگذاری و ... است ؟
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 78
      بخاطراینکه نظام می گوید من حرف شما زا شنیدم ولی شما باز به راه خود میروی
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 95
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • شهرام IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 43
      خدایا بتو پناه میبرم اشرار الناس که هرچه به ذهن دنیا طلبشان میرسد میگویندو تهمت میزنند
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 73
      اینا دیگه چقدر پر رو تشریف دارن. کدوم حکومتی میاد برای خودش رفراندوم بزاره؟! امام خمینی ره اگه رفراندوم گذاشت، رژیم رو عوض کرد بعد رفراندوم برای حکومت اسلامی گذاشت. حالا اگه شما میتونید حکومت اسلامی رو عوض کنید بعد برای رژیم خودتون رفراندوم برگزار کنید.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    رسما حرف شبکه وهابی را تکرار می کند امنیتی ها دقیقا دارید چی کار می کنید؟
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      7 175
      دارن میان پیش شما تا براشون کلاس بگذاری و کار یادشون بدی
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    فرقه جدید جعلی ساخته
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 83
      مگه فرقه واقعی وهابی؟!! منتشر کن مگر دروغ گفتم؟
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 26
      دقیقا
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 25
      دقیقا
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    او داعشی از همه بیشتر باعث خسارت و اغتشاش و کشته شدن تعداد زیادی شده.اگر نمیتوانید ما میتوانیم تنبیهش کنیم.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      8 175
      عبدالمالک خودتی؟ راستی مگه تو را اعدام نکردیم؟ تعداد زیاد کشته هم مربوط به کارهای تروریستی تو بود نه الان پس ببند گاله را ..
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      5 90
      حاجی جان اینا همین نقشه رو برای بقیه شهرها هم دارن. ما از شهرهای خودمون باید دفاع کنیم
  • سوسان IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    مسجد ضرار را پیامبر ویران کرد مسجد ضرار باید ویران شود این مسجد توسط وهابیان ساخته شده و با پول سعودی به مرکز منافقان تبدیل شده
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 29
      من خودم شیعه هستم
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    جناب .....، سیستان و بلوچستان کشور نیست و شما هم پادشاه آن نیستی، ایران کشور است و شما یکی از هزاران پیشنماز آن هستی، اگر میخواهی 85 میلیون نفر حاضرند برای اعدام شما رفراندوم برگزار کنند. ما امنیتمان را از سر راه نیاورده ایم که هر شیخک نادانی با وعده های بن اره، آشوب به پا کند.
    • فرهنگی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      دقیقا برای ماندن یا رفتن عبدالحمید در کل کشور همه پرسی برگزار کنید
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    او به صورت آشکارا با سعودی ها و غربی ها ارتباط داره.متاسفانه این افراد و اصلاح طلبان سال هاست در کشور زمام داری میکنند و با وجود خیانت های بسیار آزادانه میچرخن و برای کشور هزینه سازی میکنن.این جماعت باید خلع بشن تا انقلاب اسلامی بتونه مسیر قدرت رو سریع تر و بدون مانع طی کنه تا توقعات مردم برطرف بشه.طیف غرب گرا و لیبرال با کم کاری و خودتحقیری و امید به آمریکا مشکلات اقتصادی شدیدی به وجود آورد و با لباس دیانت و تقوا و ظاهر اسلامی اما تفکر آمریکایی باعث بدبینی و سلب اعتماد عده ای از مردم به اسلام و انقلاب شد.باید قدرت کشور به دست صاحبان اصلی اون یعنی طیف انقلاب باشه تا ایران رو به جایگاه اصلی برسانند.جایگاهی که مردم بعد از ۴۳ سال انتظارش رو داشتن و دارن.اما لیبرال ها بیشترین سهم ریاست رو داشتن و اجازه ندادن.ما در بحث نظامی در تراز ابرقدرت ها هستیم به طوری که ابرقدرت ها از ما سلاح میخرن اما در بحث اقتصادی با وجود منابع عظیم عقب هستیم.چون تفکر غرب زدگی بر مدیریت ما حاکم بوده.
  • روح الله IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    او خائن به اسلام است و عامل تحریک و خون هایی که ریخته شده میباشد. او فاسق است و پشت او نباید نماز خواند.
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      همه شدند کارشناس و عالم دین و البته طلبکار
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      نیازی به کارشناس بودن نیست.کافیه چشم و گوشت بسته نباشه.از اعمال و سخنان و رفتار میتوان فهمید.البته به لطف رسانه های بن سلمان و ملکه شما غرب زده ها نمی فهمید.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    او پیشرفت و ابادانی و بیداری مردم و بالا رفتن بصیرت مردم را مخالف فتنه گری های خود می داند و می ترسد مردم از اطرافش پراکنده شوند لذا ببا به هم زدن بازی و ایجاد ویرانی بر ارتجاع مردم منطقه پا فشاری میکند چون از مردم عقب افتاده بهتر میتواند سواری بگیرد
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    هموطنان غیور و آگاه و مبارز با استکبار جهانی بیش از چهل سال است که با انواع دشمنی ها با درک اهمیت استقلال و نظام خود مقابله نمودند انتظار است با حفظ آرامش و شناخت از جنگ ترکیبی دشمنان وطن اجازه ندهند دشمن ما نفس تازه کند بخوبی شاهد هستیم اردوگاه غرب در لبه سقوط در مشکلات عدیده خود هستند و بهمین منظور قصد دارند اساس موجودیت تغییرات بر ضد خود را تضعیف سازند تا نتواند بدرستی پیگیر امور مهم خود همچنان برای رفع مشکلات و اشکالات مانده از کم کاری های گذشته باشد همیگونه مانند امروز حاضر در صحنه با وحدت و هشیاری مثال زدنی خود طرح های خبیثانه دشمنان را با شکست روبرو سازیم ما اکنون در موقعیت بسیار با اهمیتی قرار داریم که حسادت ها را برانگیخته چون آنچه در چنته داشتند و بدان عمل نمودند تا خمودگی در قامت ملت ایران ایجاد کنند بلکه بهره ای ببرند نشد همین ایستادگی شما عزیزان هموطن بعد از شکست طرح های دشمنان عصبانی آنها را به مرحله جنون و درنده خوئی علیه مردم ایران کشانده و قصد کثیف خود را در آشوب داخلی و بر هم زدن نظم و امنیت میبینند همگام با مسئولان کشور و با همکاری کامل همراه با دقت خود با نیروهای امنیتی و انتظامی و دوری جستن از بدخواهان داخلی انشاءالله این آرزوی دشمنان میهن ابا اجدادی با مردم با فرهنگ اصیل ایرانی جای جای وطن مان را با تبدیل به داغی بر قلوب سیاه شان مینشانیم و مرحله دیگری از مقاومت مورد مثال دیگر کشورها را بسلامتی و اقتدار و افتخار بمنصه ظهور جهانی رسانده و پشت سر گذاریم و برای آبادانی و قدرت بیشتر میهن خویش کوشا باشیم ما بدنیا نشان میدهیم فرهنگ و تمدن ایرانی که قدمتی هزاران ساله دارد و صاحبان این مملکت چگونه با وحدت خویش این کشور زیبا و پر افتخار را پاس داشتند و از نظام و کیان خود با غرور هر چه تمام تر پاسداری میکنند و صدا و ندای حق ما بسیار قویتر و رساتر از تمامی دشمنی های علیه ما هی هست
  • BE ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 139
    گرفتم حرف شما درست باشد و نود ونه درصد مردم در سال ۵۸ به این قانون اساسی رای داده است
    • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 106
      دقیقا
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      5 163
      عزیزم، ابتدای جمله باید از «گیرم» استفاده می کردی. کم کم فارسی یاد می گیری
    • ح IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 85
      قانون استفاده از سلاح قاونو اساسی نیست کودن
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 45
      حکومت آمریکا، انگلیس، عربستان، اسرائیل و ... چه زمانی رفراندم گذاشتند؟ جواب را اگه پیدا کردی !!!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    یه خائن به دین و مملکت یک ادم کاملا بی ثبات که هر روز یک حرف بلغور میکند متناسب با نسخه ای که اربابانش براش میپیچند تو ذهن پوکش رویای ایالت شدن می پرورونه
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    کسی که حتی برای درمان بیماریش میره خارج از کشور و مملکتشو قبول نداره غلط میکنه راجب وطن حرف اضافه بزنه
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 283
    این نمی‌بینه افراد قبل از خود را که چه به زورشان امده
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 231
    اف بر خائنان بر انقلاب عزیز اسلامی
  • یک جانباز IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    8 288
    مولوی عبدالحمید مرد بزرگی است و بسیار مورد تکریم در سیستان و بلوچستان میباشد من بعنوان یک شیعه از ایشان خواهش میکنم با ولایت همراه باشد تا این گروه های چپ و راست استفاده ابزاری از ایشان نکنند تا فردی بی آبرو مثل شیرین عبادی یکروز جایزه بدهد و روز دیگر آنرا پس بگیرد پس بزرگی خودتان را خود حفظ کنید چون دشمن دشمن است جز این انتظاری از آن نیست
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      6 196
      اتفاقا طبق اخبار موثق ایشان فرد بی سوادی است که فقط 7 سال در مکه به تحصیل علوم دینی پرداخته و در آنجا متاسفانه تحت تاثیر افکار وهابیت قرار گرفته ، ضمنا اکثر اهل سنت ایشان را قبول ندارند، اما متاسفانه سیاست بازی آقای روحانی ایشان را گنده کرد !
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      6 168
      بزرگی با پخش کردن دلارهای نفتی عربستان در سیستان وبلوچستان؟!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    والله قسم اگر این گستاخ کمتر اراجیف میگفت قائله فتنه خاموش شده بوده
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    در طول یک هفته چند پلیس و امام جماعت شیعه یک استان را ترور کنند و یک امامزاده را ب رگبار ببندند و کلی ادم قتل عام کنند در طول هفته سوار بر خودروهای شخصی شهر و مراکز دولتی را به رگبار ببندند و جمعه صبح بیایی با کمال پررووی و وقاحت برای یک جمعیت 85 میلیونی شرط و شروط بزاری که رفراندوم برگزار کنید برای من اونم با دخالت دادن خارجی ها! لابد ناظرش هم بن سلمان باشه؟!! یادآوری: شیخ نمر روحانی شیعی یک بار بالای منبر بدون هیچ حادثه ای و تحریکی و بدون اتش گرفتن یک تکه کاغذ حتی انتقاد کرد از سعودی. وحشیانه با کور کردن چشمش دستگیرش کردند و بعد از شکنجه های فراوان اعدامش کرد سعودی!
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    این مردک اولین نفری بود که تو ایران طالبانو به رسمیت شناخت سلفیگری از چهره نامبارکش کاملا هویداست آخه ادم دوزاری تو حتی کلمه رفراندمو نمیتونی درس ادا کنی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    هرگز ایران سوریه نخواهد شد.کور خوندن
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    چرا اورا دستگیر و محاکمه نمیکنید؟
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 143
    تجربه مدافعان حرم را دارند اینجا ایران و کشور خودمان هست فرصت سر بلند کردن را نخواهیم داد همان مردم استان برای برخورد با این تعداد قلیل اجانب پرست مزدور کافیست اشتباه نگیرید باز میگوئیم اینجا ایران و از آن تک تک ما مردم است برای امنیت و سربلندی شهدای بسیاری جان خود را تقدیم کردند و الحمدالله مردم ما آگاه هستند و قدر خدمات نظام و امنیت خویش را بخوبی میدانند بی انصاف هائی که میخواهند مردم ما را بازیچه اهداف شوم دشمنان ایران کنند و از سادگی و احساسات تعدادی سوءاستفاده نمایند
  • DE ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    9 115
    سیستان و بلوچستان یکی از استانهای ایرانه غلط میکنه کسی وحدت بین ایرانیها رو بهم بزنه
  • تورج IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 97
    چین تک حزبیه. اما نباید اصلاح طلبها باشن تا پز بدیم ما تک حزبی نیستیم هر گردی گردو نیست
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 57
      چین حزب غرب گرا و غرب زده نداره.افراد وطن پرست رییس جمهور میشن و همین باعث شده پیشرفت کنه و الان با پشت سر گذاشن آمریکا اقتصاد اول دنیاس.اگه یه مشت غرب زده داشتن الان مردمش خاکستر نشین بودن.یه قطره نفت نداره و ۱ میلیارد و خورده ای جمعیت.سیرکردن شکم این جمعیت خیلی سخته.تو کشور ما با ۸۰ میلیون نفر و کلی نفت و گاز حکومت لیبرالی میره بتن ریزی میکنه انرژی اتمی رو و یه روز به دنبال خلع سلاح موشکیه یه روز رفراندوم و تجزیه یه روز سازش.این جماعت غرب زده رو باید حذف کرد تا کشور آرامش بگیره.
  • محمد علی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 92
    این روزا هر نادانی نمی‌تواند نقش اپوزیسیون بازی کنه شما که اصلا در این حدواندازه نیستی
  • ایرانی US ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 96
    این وهابی دست پرورده آل سوسمار بگ دوروی فرصت طلب است. سالها نان و نمک خورد و منتظر فرصت نشست واکنون طبل تجزیه باوحستان را مزند. تا دیر نشده دم این افعی را قیچی کنید.
  • احمدی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 102
    در مورد عبدالحمید ایا ارزش نوشتن دارد ؟
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 112
    این هم جزئی از جنگ ادراکی هست با کارهای نظیر خاش و کرج و شاهچراغ و غیره قصد دارند بمردم اینگونه جلوه دهند که شیرازه امنیت ایران از دست رفته
  • CA ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    وهابی تکفیری مفسدفی‌الارض است.
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 63
    شبیه کرامت سریال بی همگانه!
  • US ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 65
    این چرندیات چیه ؟غوطه شرقی کدومه؟بلوچ ها یکی از اصیل ترین اقوام ایرانند چرا سعی میکنید هر اعتراضی رابه خارجی ها نسبت بدید؟عاقلانه فکرکنید
  • عمو IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 35
    قسمت قربانیان ماشین خشونت توصیف جالبی بود.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 81
    چرا سوریه نمیشیم؟ چون دم همه کسانی گرم که توی این سالها بانی امنیت بودن مایی که توی نقطه نا امن خاور میانه قرار داریم خیلی ارزشمنده که امنیت داریم و روزی متوجه میشیم که از دستش بدیم که انشالله خدا اون روز نیاره
  • GB ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 78
    مفید بود
  • CA ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 94
    ریشه مشکل رسانه های تروریست هستند و شستشوی مغزی افراد نادان و بی اطلاع. از ماهواره ای و نرم افزار های تروریست اینترنتی. این ریشه اصلی مشکل باید به سرعت و به درستی و با راه حل پایدار حل شود. باقیش رو میشه درست کرد.
  • DE ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 48
    در این همه سالها خیلی کارها باید میشد تا این انحرافات بوجود نمیآمد. بعد از این نیاز به کار شبانه‌روزی و سرمایه‌گذاری گسترده میباشیم تا سیستان و بلوچستان در مدار انقلاب تحکیم شود.
  • DE ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 40
    در این همه سالها خیلی کارها باید میشد تا این انحرافات بوجود نمیآمد. بعد از این نیاز به کار شبانه‌روزی و سرمایه‌گذاری گسترده میباشیم تا سیستان و بلوچستان در مدار انقلاب تحکیم شود.
  • JP ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 80
    تروریست های وحشی حمله کردن به شهر خاش و کلی شلوغ بازی درآوردن
  • JP ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 50
    تروریست های وحشی حمله کردن به شهر خاش و کلی شلوغ بازی درآوردن
  • ح ر IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 90
    چرا با امثال این عبدالحمید برخورد قاطع نمی شود. چرا این مسجد مضر ریشه کن نمی شود.
  • ایرانی DE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 48
    مطلب بسیار درست و پرباری بود و در عین صداقت و درستی و دقیق نوشته شده.
  • Ali DE ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 68
    به این جماعت پررو همان اندازه باید حق داد که طالبان در افغانستان و رژیم های وحابی مانندی عربستات به شیعیان میدهند.
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 145
    نتیجه آشوب و اغتشاش عقب ماندگی و فرار سرمایه گذار است! چرا بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز برخی از سرانِ طوایف تفکرات قرون وسطائی دارند؟!
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 140
    این مسجد ضرار و کفر را برچینید یکبار برای همیشه زیرا وحدت امت خط قرمز است و تفزقه افکنان و تابعین شیاطین کفر موعدشان جهنم است این درگاه ححیم را مسدود کنید تا سلامت و امتیت به جامعه برگردد
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 86
    از همان مدتها قبل دستشان ب خون الوده هست
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 73
    او شیخ فتنه است
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 34
    خب از زنان بلوچ هم یک رفراندوم برگزار کنن که ظلمی در حق آنها می شود . به بهانه تکثیر نسل و تغییر وزنه آرا اهل سنت . چند همسری بین آنان رواج داره . این آقا به ظاهر صلح طلبه . اوضاع مملکت متشنج بشه ذات خودش رو نشون میده.
    • مسی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      منفی هاتو ببین جوابتو گرفتی یا بازم نفهم تشریف داری
  • عباسعلی FR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 45
    مماشات بس است سر مار را بزنید فشار متقابل به عربستان.
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 32
    از 15سال پیش اکثریت مردم به موشک های سپاه افتخار میکردند
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 38
    اینها که به دموکراسی اعتقاد ندارند چرا دم از رفراندوم میزنند ؟؟
  • CN ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 105
    سرتاپایتان دروغ و حقه بازیست، کل مردم ایران را به خودی و غیر خودی تقسیم بندی کردید
    • عبدالله IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 41
      شما مثل اينكه از قافله خيلي عقبي عزيز. اون سال 86 و 88 بود كه تو انتخابات مجلس و رياست جمهوري، آقاياني كه شما دنباله‌روي اونايي، با شيطنت، موضوع «خودي و غير خودي» رو زير سؤال مي‌بردند. الان دنباله‌روان اونها تو خيابون چادر از سر زن مسلمان مي‌كشند. يعني نه تنها مردم رو به دو دسته «با ما و بر ما» تقسيم كرده‌اند، بلكه كار را از تقسيم نظري فراتر برده‌اند و در ميدان هم اونايي را كه باهاشون نيستند، مي‌كشند و مي‌كوبند و ...
  • سلام IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 30
    این فتنه حساب شده وبرنامه ریزی شده است، پشتیبانی آن از کجا وچگونه است هم مشخص است، فقط مشکل اصلی کشور ،بروز نبودن سیستم های اطلاعاتی و امنیتی کشور ودست کم گرفتن این فتنه است ،!!!!
  • رحیم IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    مسجد مکی همان مسجد ضرار منافقان است
  • عبدالله IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    8 101
    یک کلام . مولوی یا خودش را اصلاح میکند ،یا اصلاحش میکنیم.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    8 180
    از این وهابی نترسید
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 162
    اون وقتی که بهتون دربازه عبدالحمیر هشدار میدادیم و ژست روشنفکری میگرفتید باید فکر اینجا رو میکردید.
  • حسام IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 47
    ادم سادلوحیه، باید بیشتر از این افراد ترسید، هرچه زودتر باید یه فکری به حالش کرد. بسیار بی بصیرت هست و نمیداند چی بگوید و چی نگوید در این حد ساده و خطرناک.
  • بهمن IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 31
    حقیقتا این مدت اخبار را رصد می کنم آتش بیار معرکه همین شخص مولوی عبدالحمید است حدودا سه چهر هفته پیش هم هر روز می گفت در فلان کلانتری به دخت 16 ساله تجاوز شده تا بلاخره موفق شد افکار عمومی را به سمت آن کلانتری سوق دهد و در نهایت اغتشاشگران به آن کلانتری حمله کردند و تعدادی ماموران نیرو ی انتظامی را به شهادت رساندند دیروز هم خواستار برگزاری رفراندوم شده بود و چنانچه این شخص مدیریت نشه فردا ادعای خودمختاری هم خواهد نمود.
  • قاسم IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 31
    مسجد مکی زاهدان شده مسجد ضرار! سر فتنه آنجاست.
  • CA ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 65
    از حامیان جدی این مردک اصلاحطلبها هستند. خطر اصلاحطلب رو دست کم نگیرید. اصلاحطلبها نه تنها به جمهوری اسلامی وفادار نیستد بلکه در عمق وجودشون برانداز هستن.
  • محسن IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 42
    یکی نیست به ما بگه دلار چند؟
  • مهدی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 29
    در این مورد باید به ایشان یادآور شد که شما در مورد. امنیت کشور بزرگ ایران دچار توهم شده ای. هیچ کشوری اجازه نمی دهد دربخشی از سرزمینش با تحریک تشویق ديگران امنیت ملی خود را دچار آسیب کند شما تاکنون بیش از مسئولیت خود در بخش بسیا ر کوچکی ازایران اظهار نطر می فرمایید. به ایشان یادآور. خود را زیاد بزرگ نگیرید را تو نمی توانی ولایتی در سیستان بوحود بیاوری واز بیاوری وخود را والی سیستان بدانی وان را جایگاه. دفاع از طالبان وسعودی وهابی کنی وامنیت مرزهای شرقی را تضعيف نمایی
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 33
    مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه خواهان برگزاری رفراندوم با حضور ناظران بین المللی در مورد جمهوری اسلامی شد
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 50
    باید برید به سمت ساخت بمب اتمی .تا خیالتون از حرکات بیرونی راحت بشه و بعد ب حساب فتنه گران برسید
    • مسی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      حرامه!
    • رحمانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      موافقم
  • ساس IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 48
    عبدالحمید و انصار و اعوان و اصحاب و اصدقا و حرس و حشم و خدم و خیل و ایل و طایفه دربرابر حکم ذبیح الله مجاهد و ملابرادر و برادر حقانی باید سجده گذار باشند که نباشند عاقبت مولوی هرات را میتوانند بخوانند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 49
    جایزه بنزین هر هفته تعلق می‌گیرد به جناب عبدالحمید
  • هادی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 79
    اینکه عبدالحمید نگران حقوق زنا شده از خنده دارترین چیزهای عالمه. یه عمره با زندگی میکنم. تنها چیزی که واسه این جماعت معنی و مفهومی نداره حق زنه. هر چنتا که بخوان زن میگیرن، هر مدل که بخوان باهاش رفتار میکنن، ارث که تعطیله، شما یه آمار بگیر ببین چند درصد دختراشون دانشگاه میرن، اصلا اجازه میدن که دانشگاه برن؟ یه آمار بگیر متوسط سن ازدواج دختراشون چند ساله؟ متوسط بچه هاشون چند تاست؟ دختره ۱۷ سالشه ۶ تا بچه داره. یکی از این معترضا بلند شه بره زیر دست همین عبدالحمید بفهمه حقوق زن معنیش چیه؟
  • حسین IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 78
    سلام ایران سوریه نشده ولی لبنان شده بی حجابی بیداد می کند
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 42
      خنثی شدن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 54
    چون تجزیه ایران به ضرر غرب است
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 59
    مگه از روی جنازه ی ما رد شوند که بخواهند یک وجب از خاک مملکت اسلامی رو جدا کنند. خدا لعنت کنه خائنین به کشور رو در هر پست ومقامی که هستند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 75
    این آقا بهتره بره عربستان رفراندوم بگیره. در همان میدان شهر ریاض دارش میزنن. این هم حقه جدید اصلاطلبهاست که این بابا را تحریک کردن حرف رفراندوم بزنه. با اینها باید بر اساس فقه خوشون رفتار بشه. خروج بر حاکمیت حرام است.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 42
    شماها که انقد میگید عربستان بزنید نمیدونید ارزو اسرئیل وامریکا که روسیه را به جنگ کشیدن جنگ ایران با عربستان و جنگ چین با تایوان است ایران اگر قرار اقدامی هم کنه باید بی سروصدا باشه
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 33
    این یارو هزار چهره است مگر از طالبان حمایت نکرد؟این آدم ذاتش طالبانی است برای اینکه چند نفر براش کف و سوت بزنند هر کاری میکنه این رو به عنوان کسی میگم که از شما هم خوشم نمیاد ولی از براندازی حمایت نمیکنم چون میدونم کفتارهای خارج نشین ایران را تکه تکه می کنند.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 55
    دقیقا به فتوای اهل تسنن باهاش برخورد بشه
  • جواد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 54
    اینجا جا داره از مشرق و نگارنده این متن تشکر ویژه کرد چون متن کامل و با استناد و مدارک تاریخ و اسم افراد به کار برده برای روشن شدن خیلی از مجهولات که خیلی از مردم و حتی مردم عزیز اهل سنت سیستان که به هر حال امام جماعتشون هست ایشون و نمیدونن برات شناخت بهتر رفتار و حرکات اشخاص امید وارم روزی این تخم نفاق و کینه هیچ وقت جوانه نزنه بین مردم کشورم چه شیعه و چه سنی و چه مسیحی و چه دیگر ادیان که همه براداران و خواهر هم هستیم و مردم با هوشیاری به مسائل نگاه کنن مخصوصا جوانان عزیز . و روزی برسه که توی صدا وسیما هم اینجور اتفاقات بدون نگاه دیپلماتیک توسط کارشناسان دلسوز و مومن و انقلابی و کاربلد تشریح بشه برای مردم و مردم بدونن که هیچ فرد عادی یا مسئول نمیتونه راحت پشت مقام و رابطه گروهی و جناییش سنگر بگیره.
  • اسماعیل IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 23
    مرگ بر وهابیت خبیث و ملعون
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 56
    پول ساخت مسجد مکی رو کی داده؟ میگن عربستان
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 93
    مگر مولوی عبدالحمید از مرحوم آیت الله العظمی شریعتمداری که مرجع شیعیان و بویژه ترک های ایران بود که جمعیتشان اگر از فارس ها بیشتر نباشه کمتر نیست، بزرگتر و مهمتر و محترم تر است؟ مگر از مرحوم آیت الله العظمی منتظری که مرجع تقلید میلیون ها شیعه بود و نایب امام خمینی ره بزرگتر و مهمتر و محترم تر است؟! نظام اسلامی در برابر این دو بزرگوار به دلیل انحراف چگونه برخورد کرد؟! حالا چی شده که مولوی عبدالحمید وهابی هوا برش داشته و خیال واهی کرده می تونه برای این کشور و ملت و نظام که با خون صدها هزار شهید استقرار یافته ایجاد مزاحمت و مفسده کند؟!! قاطعانه با ایشون و تمام کسانی که فکر و خیالات وهابیون سعودی رو در کله بی مغز خود دارند برخورد کنید. این حد از مماشات تعبیر به ترس می شود که شده است. چرا نمی فهمید مسؤلان انقلابی!!! این بود دولت انقلابی؟!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 47
      چی بگم
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 59
      تو دیگه نمیخوادازآب گل آلودماهی بگیری! برو پی کارت بیکاره!
  • DE ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 65
    چرا دستگیر نمیشه؟
  • رضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 27
    عبدالحمید این رو بدان مردم باشعور و بافهم و ایرانی سیستان و بلوچستان تاریخ رو خوب میدانند اینجا ایران هست ایران مستقل اینجا حکومت دست نشانده نیست که سیستان و بلوچستان رو مثل بحرین به شما واگذار کند اینجا سوریه نیست که با حرف امثالی مثل شما به نابودی کشیده شود مردم ما میدانند این فتنه ها ازکجا آب میخورد این سرابی بیش نیست که با حقه و با پول سعودی جنایت کار از شیعیان و وزنان وبرادران اهل تسنن ما حمایت دروغین میکنی تمام حرفهایت حرفهای اینترنشنالی هست اما با زیرکی خواص و هرچی دلت میخواد میگویی و بعد ریاکارانه از مردم میخوای خشونت نکنند این حقه ها قدیمی شد مردم دشمنانشان رو خوب میشناسن این سرابی بیش نیست به خیال خودت بشی پادشاه این منطقه و مثل حکومت آل زبیر و آل سعود و آل خلیفه وقتی به هدفت رسیدی همه رو گردن بزنی کور خوندی اینجا ایران قوی هست
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 64
    بلایی که عربستان بر سر شیخ نمر آورد رو از یاد نبرید. در عربستان باید رفراندوم برگزار بشه
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 70
    اگه عدالت برقرارشود هیچکس اعتراضی نخواهدداشت حتی اگه شب سرگرسنه روی بالش بذارن! درزمان جنگ تحمیلی مردم درفقر بسرمیبردن ولی چون مسؤلین درکنارمردم بودن کسی اعتراضی نداشت وسختی ها را تحمل میکردن
  • . IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 41
    اینا دیگه چقدر پر رو تشریف دارن. کدوم حکومتی میاد برای خودش رفراندوم بزاره؟! امام خمینی ره اگه رفراندوم گذاشت، رژیم رو عوض کرد بعد رفراندوم برای حکومت اسلامی گذاشت. حالا اگه شما میتونید حکومت اسلامی رو عوض کنید بعد برای رژیم خودتون رفراندوم برگزار کنید.
  • . IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 61
    کدوم حکومتی میاد برای خودش رفراندوم بزاره؟! امام خمینی ره اگه رفراندوم گذاشت، رژیم رو عوض کرد بعد رفراندوم برای حکومت اسلامی گذاشت. حالا اگه شما میتونید حکومت اسلامی رو عوض کنید بعد برای رژیم خودتون رفراندوم برگزار کنید.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 57
    سلام ، صحبت من شاید هیچ ارتباطی به حوادث سیستان و .. نداشته باشه .بنده مسلمان شیعه هستم و یک شهروند معمولی نه تریبونی دارم نه پست و مقامی . چرا به جای بهره مندی از اسلام ناب محمدی باید درگیر اختلاف شیعه و سنی باشیم ؟ روحانیون و علمای ما کجان؟ و این همه سال برای وحدت شیعه و سنی چه کردن ؟
  • پیمان IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 41
    عربستان تا حالا انتخابات نداشته. یه انتخابات آزاد بدون ایجاد ترس از "اره" ایجاد کنه و حکومت پادشاهی خودشو به رفراندوم بزاره
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 56
    برنامه هر هفته جمعه های زاهدان اینجوری است که عبدالحمید نیروها و وفادارانش را در این روز آماده می کند و منتظرن نماز جمعه برگزار و خطابه اش تمام بشه و عملیات را بلافاصله شروع کنن. فقط مکان عملیات غیرقابل پیش بینی و نامشخصه یه روز زهدان یه روز خاش یه روز جای دیگه.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 35
    دقیقا
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 39
    بدلیل عدم توجه به مناطق سیستان و بلوچستان مدل سازی عقب ماندگی در آن مناطق بسیار آسان است چرا به آن منطقه توجه نمیشود؟ مگر آنجا انسان زندگی نمیکند؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 41
    عبدالحمید پدر معنوی ریگی و چند الشیطان و داعش منطقه و مزدور عربستان در سیستان و است . اوامر آنها را مو به مو اجرا می کند.
  • یک هموطن IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 55
    باسلام به نظرمن بهترین کاراین است که عبدالحمید رابرکنارویک عالم اهل سنت میانه رو وباعقل به جای اومنصوب کنند واورامثل میرحسین موسوی خانه نشین کنند اینچنین افرادی حتی ارزش این راندارند که نظام بخواهد وقت خودرابرای آنان بگذارد دیگر سکوت جایزنیست لطفاچشم فتنه راکورکنید تاکی صبر ومسامحه ومیدان دادن بخدا قسم سکوت وبرکنارنکردن این فرد خیانت به اسلام وقرآن است
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 29
    دقیقا
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 70
    عجله نکنید ایران سوریه نخواهد شد
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 41
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • عادل IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 42
    خواهشاً هرکس دسترسی به مولوی عبدالحمید دارد حرف بنده رو بهش برسوند.اینکه مولوی عبدالحمید بزرگوار یعنی شما با این سطح علمی که در کشور مقتدرایران که دنیا ازش حساب می برد زندگی میکنی شدی بازیچه دست آل سعود و امارات که سیاستی جز کشتار کودکان بی گناه یمن وبحرین وقطعه قطعه کردن جمال خاشقچی و اعدام و گردن زدن افراد بی گناه بلد نیست کسانیکه در بیابان با ملخ وسوسمار تغذیه کردندو از الفبای سیاست چیزی نمی فهمند و خودشان بازیچه دست آمریکا وانگلیس و اسرائیل هستند که در مقابل ایران اسلامی خوار و ذلیل شده اند از اونها اطاعت می کنی اگر اینطوری هست که به زمان جاهلیت و قهقرا برگشتی برادراندکی منطقی فکر کن مگر این حدیث را از پیامبر نور و رحمت(ص) ندیده ای که می فرمایند: یک ساعت فکرکردن برابر با هفتاد سال عبادت است. چراکاری میکنی که خدا و رسولش پیامبراکرم(ص) راازخود ناراضی کنی
  • عشق مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 57
    در مورد این جناب عبدالحمید که مدعی زعامت اهل سنت است گفتن چند موضوع خالی از لطف نیست: ۱- کسی که خود را در جایگاه زعامت مردم میداند که نباید فریب امثال معین و فرستادگان دستگاه استکبار بخورد. اگر ایشان حواسش جمع بود از این آقایانی که بعدا به وعده هایشان عمل نکردند همان اول تضمین میگرفت تا نشان دهد رهبر قابلی است. نه اینکه بعد گله کند . کسی که به اقرار خودش براحتی فریب این و آن را می خورد نمی تواند مدعی رهبری جمعی را داشته باشد و دراین باره باید برای ساده لوحی خود در اینهمه سال به پیروان خود توضیح دهد. ۲- به یقین برخی از کسانی که پشت سر ایشان نماز خواندند اموالشان یا اموال بستگانشان توسط آشوبگران به آتش کشیده شده و اقتصاد زندگی شان نابود شده است. گیرم که از نظر ایشان حق اغتشاش برای آشوبگران محفوظ باشد. آیا ایشان کسی را پیدا می‌کند که خسارات مامومین خودش را جبران کند؟ اغتشاش گران که از نظر ایشان گناهی ندارند.فقط اعتراض کرده اند! ۳- جمهوری قدرتمند اسلامی داعش ساخته ی امریکا و سعودی را در صدها هزار کیلومتر دور تر از مرز خود و فقط توسط معدود نیروهایی نابود کرد و دو کشور عراق و سوریه را آزاد کرد. شما تصور میکنی برای جمهوری اسلامی سرکوب داعشی که دم دست باشد کار سختی است؟ ۴- این آقا حتی عقیده ای به فرامین امیرالمومنین علی ابن ابیطالب بعنوان خلیفه چهارم خودش هم ندارد . اسدالله الغالب در خصوص چگونگی برخورد با فتنه ها میفرماید در فتنه ها همچون شتر سه ساله باش که نه شیری برای دوشیدن دارد و نه سواری میدهد. مردم سیستان و بلوچستان بدانند یکی علل عقب ماندنی استان همین افراد هستند که بجای تلاش جهت عمران و آبادانی منطقه از آنان برای مقابله نظام و تجزیه کشور سوء استفاده یا بی تدبیری می‌کنند. مسوولان هم حواسشان باشد، ظاهرا به مردم شریف بلوچ نگفته اند جمهوری اسلامی چه خدماتی برای آنان عرضه داشته است.
  • محمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 25
    آقای عبدالخبیث هر که هست و هر عقیده ای دارد برا خودش و طرفدارانش محترم اما اگر واقعا مدافع عدالت و رفع تبعیض و رعایت حقوق زنان است شایسته است این اصلاحات را از سیستان و حوزه سخنرانی خود شروع کنند تا سایر مناطق از ایشان الگو بگیرند .
  • حسن IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 33
    این امام جماعت متاسفانه ازاغتتشاشات سواستفاده کرده ودارد هرهفته بلوچهاراتحریک میکندوحمله به کلانتری وخاش وغیره زیرسر این آدم است
  • امیر IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 60
    اسرائیل و سعودی و امارات باید موشک باران بشن تا این غائله آشوبگران ختم بشه ولاغیر
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 28
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 35
    مشکل داخلیه وقتی با نفوذ تفکر وهابیت در داخل کشور بوسیله افراد و رسانه ها مقابله نشه همین وضعیت پیش میاد .
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    دقیقا
  • مسی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    یه روزی میرسه که یاران مشرق نیوز از این خواب جهالت بیدار میشن . ولی دیگه اونموقع دیره براشون
  • عبدالله IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    باعث وبانی اتفاقات خاش مولوی عبدالحمید می باشد در سفر به خاش مولوی محمد علی شهنوازی از علمای محترم اهل سنت را زیر فشار قرار می دهد واز او انتقاد می کند که چرا مردم را دعوت به آشوب نکردی وبعد هم درروز جمعه به جای مولوی شهنوازی محمد عثمان قلندرزهی که همسو وهم فکر جناب عبدالحمید است خطبه می خواند واتفاقات خاش را رقم می زند مردم راتحریک می کند وسخن دیگر با عبدالحمید در باره اعدام‌ها آقای عبدالحمید چرا از اعدام‌ها در عربستان اعتراض نمی کنید که ۱۰۵ نفر از شیعیان در عربستان آماده گردن زدن هستند که سیزده نفر آنها نوجوان زیر شانزده سال هستند و جرم این نوجوانان کمک وغذا دادن به مامور استخبارات که علیه حکام عربستان موضع گرفته است
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    نباید بیش از این بهشون فرصت جولان دادن بدین ... حتما باید یه فکری برای هر جمعه و مشکلات بعد از نماز پر از دشمنی بکنن
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دیسلایک های این پست چقدر وحشتناک بالاست .. تازه اگر نظرات منفی رو منتشر کنید میبینید چقد تنفر و کینه کشور رو گرفته ... سریعا به وضعیت زاهدان باید رسیدگی بشه .... مثل مهاباد و بقیه باید جمع بشن این ارازل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس