صدور قرار مجرمیت برای ۳۱۵ آشوب‌گر در تهران/ ۴ اغتشاشگر با اتهام محاربه محاکمه می‌شوند

کیست که نداند اگر فضای "جهاد تبیین" توسط صداوسیما، خواص و سایر مراجع اجتماعی به درستی شکل گرفته بود؛ بسا که امروز خوانش‌گر خاطرات تلخی همچون اغتشاشات شهریور و مهر 1401 نبودیم.

سرویس سیاست مشرق «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"نظارت کارا"؛ راهی برای ارزان شدن اجاره‌های گران

وزیر شهرسازی با مشکل گرانی اجاره‌ها چه می‌کند؟

راهی برای ارزان شدن اجاره‌های گران/ غسل "بانیان آشوب" در خونابه‌های خیابان

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره افزایش نرخ اجاره‌بها و ودیعه در سال ۱۴۰۱ گفت: گرانی نرخ اجاره‌بها و ودیعه مسکن به دلیل مشکلات عرضه و تقاضاست که کمبود جدی در این حوزه باعث به وجود آمدن این اختلاف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تقریباً در همه سال‌ها این رشد گرانی اجاره‌بها را داشته‌ایم و این مساله تنها به سال ۱۴۰۱ بازنمی‌گردد، بیان کرد: در هیئت دولت این موضوع بررسی کردیم و تاکید شد که باید مشکلات عرضه را کاهش دهیم.

وی در خصوص واحدهای گران قیمت هم گفت: قانونی در مجلس در حال تصویب است که برای واحدهای گران‌قیمت مالیات‌های بیشتری گذاشته شود تا عرضه‌ آنها بیشتر صورت گیرد.[1]

*ما قضاوت درباره گفته های وزیر راه را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم اما در عین حال باید به این نکته اشاره کرد که مشکل مردم در بحث قیمت مسکن و خاصّه اجاره بها بسیار شدید شده است و به نظر می رسد که راه حل مسئله صرفا با "تأکید" مرتفع نشود!

چه اینکه مسئولان مکلف هستند در قبال مشکلات مردم؛ "کارنامه" خود را نیز در کنار "برنامه‌ها و تأکیدها" ارائه کنند.

از طرفی به نظر می رسد مشکل گرانی در بازار قیمتها نه به دلیل رخدادهایی مثل عرضه و تقاضا که به دلیل نبود نظارت است.

ما پیش از این و در انتقاد از یک طرح مجلس یازدهم پیرامون در نظر گرفتن تشویق برای موجران به منظور کاستن از نرخ اجاره های سنگین؛ تأکید کرده بودیم که نرخ اجاره با این طرح های ضعیف و غیر نخبگانی تغییری نمی کند و کار جهادی و نظارت کارا لازم است.

گفتنیست بحث نظارت در مقاطعی بصورت غیر کارا از سوی دولتها صورت پذیرفت که البته واضح بود نتیجه ای در بر نخواهد داشت. نظارت بر قیمتها و جلوگیری از گران نکردن کالاها و خدمات بایستی قانونی، مقتدرانه، حاوی عزم اجرایی و دارای الزامات بازدارنده و حتی تقویت شده با مجازات های سنگین باشد. مولفه هایی که باید بصورت همزمان توسط 3 قوه و چند ارگان اجرایی، نظارتی و قضایی پیگیری شود.

مثلا در جریان تعیین سقف افزایش 25 درصدی برای اجاره ها عملا هیچ تضمین یا الزام قانونی برای این قضیه در نظر گرفته نشد. ضمن اینکه مشخص نشد هریک از 3 قوه چه وظایفی در این قبال دارند و چه کارنامه ای ارائه کرده اند؟! فلذا بخشنامه مذکور به جای اجرایی شدن با مضحکه مواجه شد.

مسئله اخذ مالیات از خانه های خالی نیز که میتوانست بخشی از گرانی مسکن را بکاهد عملا تاکنون بلااجرا مانده است و گزارش های دلگرم کننده ای از کارنامه اجراکنندگان آن در دست نیست...

*** 

مرثیه‌ای برای "قصور در جهاد تبیین"

راهی برای ارزان شدن اجاره‌های گران/ غسل "بانیان آشوب" در خونابه‌های خیابان

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی با تأکید بر اینکه ما دست خائنین را قطع کردیم و آنها نمی توانند پیشرفت ایران را ببینند، یادآور شد: -برخی- جوانان ما که در این مسیر -اغتشاش- حرکت می کنند نتیجه ای همچون سوریه را که به کشوری مخروبه تبدیل شد، شاهد خواهند بود. سالها به طول انجامید خرمشهر و شهرهایی از این قبیل دوباره ساخته شوند و هنوز به آنجا که باید نرسیده اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مهدی چمران ادامه داد: اگر رزمندگان و فرماندهی سردارانی همچون شهید سلیمانی، شهید همدانی و... نبودند، مشخص نبود که حالا سوریه وجود داشت یا خیر؟ ملت شجاع و رشید ایران در سراسر کشور در راهپیمایی های بزرگی به صحنه آمدند و نشان دادند که ایران اسلامی متشکل از چه کسانی و چه مردمی است و تجزیه طلبان و نوکران اجنبی از ملت ایران نیستند.

او با تاکید بر اینکه آرامش آنها را خواهیم گرفت، افزود: ما در جهاد تبیین قصور کردیم و -برخی از- مردم و جوانان ما فریب خوردند. اگر به درستی این جهاد را در پیش می گرفتیم شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.[2]

*اگرچه تلخ اما همچنانکه مهندس چمران نیز تصریح کرده است؛ فضای "جهاد تبیین" و "ترویج تحلیل صحیح" آنچنانکه مورد تأکید مقام معظم رهبری بود و هست؛ طی سال های اخیر در کشور شکل نگرفت و از همین رو بود که شاهد رخدادهایی مثل آبان 98، کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات و ایضا اغتشاشات اخیر بودیم.

همانطور که نبود همین فضای تبیینی موجب شد مثبتات اقتصادی کشور انکار شود، فضای سیاه نمایی در ابعادی از افکار عمومی شکل بگیرد و برخی امتیازات بزرگ نظام همچون ضد فساد بودن با طعنه احمقانه "فساد سیستماتیک" مواجه شود.

اگرچه بایستی با خوشوقتی و افتخار تأکید کرد که اکثریت مردم و جوانان عزیز ایران بر مدار بصیرت قرار دارند و با هیچیک از این رفتارها و تفکرات غلط همراهی نکرده اند اما کیست که نداند اگر فضای تبیینی توسط صداوسیما، خواص و سایر مراجع اجتماعی به درستی شکل گرفته بود؛ بسا که امروز خوانش گر خاطرات تلخی همچون حوادث اخیر نبودیم.

راه جز از مسیر "تحلیل صحیح و جهاد تبیین" نمی گذرد و هر آینه هرکس که میتواند بایستی با "مطالعه و دلیل و سند و عقلانیت اثباتی" به این عرصه وارد شود.

*** 

غسل "بانیان آشوب" در خونابه‌های خیابان

راهی برای ارزان شدن اجاره‌های گران/ غسل "بانیان آشوب" در خونابه‌های خیابان

احمد مازنی، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی به چرایی وقوع اغتشاشات اخیر به زعم خود پرداخته است.

او در این باره می گوید:

"اگر به صورت ریشه‌ای به ماجرا نگاه کنیم باید به دنبال این باشیم که چه عواملی باعث شده که با یک اتفاق زمینه اعتراضات اخیر در کشور شکل بگیرد. در واقع درگذشت خانم امینی تنها زمینه بروز این اعتراضات را به وجود آورده و مسائل دیگری نقش تعیین کننده داشته است.نشانه این موضوع نیز این است که در جریان اعتراضات اخیر در کشور مطالبات مختلفی مطرح شد که بسیاری از آنها ارتباطی به درگذشت خانم امینی نداشت و بلکه مطالبات دیگری بود...برای پیدا کردن دلایل اصلی اعتراضات اخیر باید گذشته را واکاوی کنیم. نزدیک ترین اتفاقی که از جمله دلایل اتفاقات اخیر بود برگزاری انتخابات بدون رقیب ریاست جمهوری در سال1400 بود. در این انتخابات بسیاری از دیدگاه‌ها و طیف‌های فکری نماینده‌ای در انتخابات نداشتند. این وضعیت در انتخابات مجلس در سال 1398 نیز رخ داده بوده. در چنین شرایطی بود که میزان مشارکت در انتخابات نسبت به انتخابات گذشته  کاهش یافت."[3]

*از نتایج فتنه و بلوا همینست که زمینه گناه شستن برخی افراد و جریانات مغرض نیز فراهم می شود و فی المثل می بینیم رجال جریانی که دست به رفتار خیانت بار "تحریم انتخابات" 98 و 1400 زده اند و ذهن مردم و جوانان را علیه نظام اسلامی تخریب کرده اند؛ به صحنه می آیند و تقلا می کنند تا جرم خود را محو کنند!

در باب فضای ذهنی مازنی هم لازم به اشاره است که شهروند عقلانی و سیاسی اولا به انتخابات و صندوق رأی بعنوان بزرگترین دستاورد دموکراسی پشت پا نمی زند و اصلاح را لزوما از مسیر صندوق رأی می جوید. لو فُرِض هم اگر کسی نامزد مطلوب خود را در میان کاندیداهای انتخابات نیافت باید به نزدیک ترین نامزد رأی بدهد نه اینکه دست به رفتار غیر متمدنانه تحریم انتخابات بزند.

زیرا تحریم انتخابات صرفا خواسته دشمن مردمسالاری و جمهوریت است.

و اما انگیزه اغتشاش...

محافل تحلیلی دلسوز از مدت ها قبل پیش بینی کرده بودند که کشور در خطر "فتنه اقتصادی" قرار دارد و پیش لرزه های این فتنه احتمالی را هشدار داده بودند. مقام معظم رهبری نیز در قبال اغتشاشات اخیر تصریح کردند که دشمن نقشه خود را از قبل چیده بود و حتی اگر با درگذشت تصادفی خانم مهسا امینی هم مواجه نبودیم؛ آنها به بهانه دیگری بلوای خود را به راه می انداختند. در این میان البته "سیاه نمایی"، مشکلات اقتصادی (که البته صرفا در فرایند رأی خوب حل می شوند) و تخریب ذهن کسانی از جوانان فریب خورده هم مزید علت است.

مع الوصف در اشاره به صحبت های مازنی بیان این نکته ضروریست که آنکس که طبق خواسته دشمن دست به تحریم انتخابات می زند علی القاعده برای اقدامات تندتر هم آمادگی دارد و اغتشاش او نه یک امر متمدنانه و از روی نارضایتی بلکه یک رفتار بهانه جویانه، وحشیانه و از روی آلت دست بودن است. زیرا فردی که بفرموده "بانیان آشوب"، صندوق رأی را بر زمین می گذارد طبعا اسلحه را برمیدارد. فلذا اغتشاش گری این جماعت نیز از اصالت عقلانی برخوردار نیست و نمیتوان منشأ آن را نارضایتی دموکراتیک دانست!

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1291343

2_https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-580193

3_https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/344657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 3
    به جناب کازنی باید یادآور شد آیا هیچ فتنه ای در این چهار دهه بلکه از مشروطیت تاکنون سراغ دارید که اصلاح طلبان تهوع آور امروزی و یا اسلاف بی خردشان در آن به نحوی نقش نداشته اند؟! یا بانی و باعثش بوده اند و یا مشوق و محرکش و یا مجری و مزدورش!!!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      4 3
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      5 1
      خب از ما که طرفدار نظام هستیم گوش کنید، گوش کنید، گوش کنید. فقط تعارض منافع مسئولین را رفع کنید، خیلی از مسائل حل می شود. کسی که خودش ده ها ملک و آپارتمان دارد و چند سال است در مسئولیت سامانه املاک حکم رانی می کند، نمی خواهد این وضع درست شود. بفهمید. کسی که بچه اش خارج است نمی تواند برای بچه مردم تصمیم بگیرد. جوان ها برای همین چیزها ناراحتن نه حجاب.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 2
      پروژه «روزنامه نگاران بازداشتی» حلقه جدید رسانه‌های معاند برای اغتشاش با همکاری رسانه های اصلاح طلب است. چرا کسی با کرباسچی و هم میهن وی که به راحتی گزارش مهم و مستند دو نهاد امنیتی را زیر سوال میبرند برخورد نیمکند و محاکمه نمی کند؟ رفیق بازی هم حدی دارد
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 2
      اصلاح طلبان در انتخابات 98 مجلس دوتا دوتا لیست دادند و در انتخابات ریاست جمهوری تمام قد از همتی حمایت کردند اما با دست رد مردم مواجه شدند حالا میگن ما نماینده نداشتیم !!!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 1
      افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند مازنی نماینده سلفی بگیر با موگرینی فقط بهتره ساکت باشد.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 1
      ایران هیچ وقت ستون نویس رابخاطرروزنامه نگاری نمیگیردتبع حمایت ازفحاشی وتخریب وقتل است که گرفته شده
  • سید IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 3
    به جناب مازنی باید یادآور شد آیا هیچ فتنه ای در این چهار دهه بلکه از مشروطیت تاکنون سراغ دارید که اصلاح طلبان تهوع آور امروزی و یا اسلاف بی خردشان در آن به نحوی نقش نداشته اند؟! یا بانی و باعثش بوده اند و یا مشوق و محرکش و یا مجری و مزدورش!!!!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 0
    فقط باید کمیسیون ثایت در نظر گرفت برای اجاره مثلا هر قولنامه 500هزار تومان نه اینکه درصدی بشود.بعد هم به همه اطلاع رسانی کنند بگویند.هار مبلغ اجاره برای خانه هزینه کمیسون ان 500هزار تومان هست بعددیگه بنگاه دارها نمیتونند بگویند این طرف برود من خونه شما را به اینقدر اجاره میدهم .تا 10روز اجاره از هر طرف بگیرد.امتحان کنید .حتما 40درصد جواب میدهد شک نکین
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 0
      جدیدا املاکی ها و بنگاهی های مسکن خیلی قوی شده اند و دختران زیادی را دارند در املاکی خود استخدام میکنند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      جدیدا املاکی ها و بنگاهی های مسکن خیلی قوی شده اند و اففراد زیادی را دارند در املاکی خود استخدام میکنند
  • پِدی نوستراداموس IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    6 9
    بعد عید فصل جابجایی واجاره هاست و بعدشم بوی گرونی بنزین وگاز و... میاد و بعدشم اعلام شکست رسمی برجام هست.دوست ندارم بگم ولی یه فاجعه اقتصادی و اجتماعی دیگه درپیش داریم
    • SE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 4
      هر چه میکشیم از یرجام و برجامیان است
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 3
      نتیجه برجام 100 برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و پوشاک و غیره بود پس از شکست قطعی برجام نگران نباش و خوشحال باش.
  • US ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 0
    متاسفانه عملکرد دولت من باب قضیه مسکن اصلا قابل دفاع نیست ، این که اجازه بدیم بنگاه دارها بیان نرخ خونه و زمین و اجاره رو تعیین کنن و تو دیوار هرکی هر قیمتی دلش خواست بپرونه نتیجش میشه همین افتضاح امروز بازار مسکن ، اینایی که تو خیابونن و لیدرهای تظاهراتن بچه های لوث و ننر همین دلال های ماشین و الیگارشی مسکن و مدیران میانی رانت خور و رشوه بگیر و پزشکهای مالیات نده هستن که انقدر دولت‌ها پررو شون کردن و هواشون رو داشته و پول مفت تو جیبشون ریخته که انقدر وقیح شدن که فکر‌میکنن حقشونه هرکاری دلشون خواست سر بقیه دربیارن اگر جلوی اینها گرفته نشه منتظر بدتر از اینها هم باید باشیم و این اغتشاشات و بی نظمی ها دیگه داره بیش از حد داره اعصاب خورد کن میشه ، لطفی کنید وزیر بی عرضه علوم هم مجلس استیضاح کنه و دانشگاه هایی که هیچ نفعی نه برای اقتصاد کشور دارند و نه برای مردم و فقط مایه ضرر هستند ، را مثل اتقلاب فرهنگی مدتی تعطیل کنن ، این سوپر من هایی هم که جلو چهار تا دختر جو میگیرتشون بفرستید برن خونه هاشون ‌و شهرشون و تو این مدت سیستم آموزشی دانشگاه ها و نحوه پذیرش و .،، هم عوض کنید
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 3
    خطاب به آقای مازنی:شما که میفرمایید انتخابات بدون رقیب،لطفا یک نیروی اصلاح طلب نرمال و واجد شرایط با معیارهای جمهوری اسلامی معرفی کنید،نکنه منظورتون اینه که یکی مثل آقای جهانگیری یا رحمانی فضلی بیان کاندید بشن،ما مردم عادی از اصلاح طلبا تهوع میگیریم،خانم پروانه سلحشوری نماینده ی اصلاح طلب یه مصاحبه با یکی از شبکه های خارجی کرد و گفت حتی اگه اغتشاشات تموم بشه مردم از خواسته شون دست نمیکشند،رسما داره مردم رو تحریک میکنه،شما چی داری میگی؟چقدر خودتون رو موجه نشون میدین،شما مشخصه که دارین در جهت تخریب کشور حرکت میکنید،روحانی تیشه زد به ریشه ی اقتصاد ایران،چرا مردم صبور و باشرف ایران رو نفهم فرض میکنید؟ ضمنا انتخابات ۱۴۰۰ بدون رقیب نبود،نکنه آقای همتی رو انقلابی یا اصولگرا فرض میکنید!بسیاری از مردم شما اصلاح طلبا رو نمیخوان،اگه میخواستن حداقل به آقای همتی رای میدادن،اینو خودتون هم متوجه شدید،از اونور هم شبکه های ماهواره ای مردم رو به عدم شرکت در انتخابات تشویق کردن،محض اطلاع همون شبکه هایی که خانم سلحشوری میرن و مصاحبه میکنن، اگه قراره این اغتشاشات رو به مسئله ای در داخل ربط بدین بیشتر از همه به گند اقتصادی آقای روحانی در طی ۸ سال و سوءاستفاده از اعتماد مردم ربط پیدا میکنه،بلایی که تو بورس سر مردم آوردید چه زود یادتون رفت،گره زدن اقتصاد مردم با برجام باعث شد که مردم خیلی متضرر بشن،خودتون هم بهتر میدونید چه گندی به مملکت زدید.اصلاح طلبان موظف به عذرخواهی از مردم و جبران خسارات وارد شده هستند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 0
    جلوگیری ازفساد وارزان کردن قیمت انواع مصالح و....راه کم کردن گرانی اجاره هست
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 1
    گرانی ریشه مشکلات است .تا تورم مهار نشود مشکلات به هر بهانه ای سر باز می کند.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 1
    مردم هم خرابکارند .من خونه ام را کرایه می دادم پول پیش هم نمی گرفتم .سر برج کرایه نمی داد که هیچ باید پول آب و برق و گازش را هم می دادم سر آخر هرچی از او گرفته بودم خرج خانه می کردم .
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 0
    کرایه دادن برای صاحب خانه هم سود اقتصادی ندارد مستاجر خانه را خراب می کند .
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 0
    مایه تاسفِ که باز هم به یه عده بی عرضه رای دادیم. بزرگوار شما که غیرت کافی و جربزه درگیری با مافیای اقتصادی رو نداشتی چرا مردم رو با وعده های توو خالی گمراه کردی و امیدشون رو ناامید کردی.توو دوره ملعون روباه انگلیسی وعده میدادید اگر ما بودیم چنین میکردیم و چنان میکردیم پس بی وجودها چی شد؟!!!خدا ریشه همه خائنین رو بخوشکونه در راسش فریدون و آخوندی رو
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 0
    بجای این کارها وبه جان هم انداختن مستاجر وموجر-1-(مصالح و...ساختمانی وهزینه های صدروپروانه ساخت...شهرداریها) را ارزان کنید-2-مسئولین وخودیهای مثل ......که چندین آپارتمان وخانه دارندرا مالیات ببندید-3-زمینهای گروهی وزمینهای تعاونی مسکنهارا که سالها بدون تکلیف ماندنند،پیگیری ومجوز ساخت بدهید(والادولت به تنهایی نمیتوانند مسکن همه را درمدت کوتاه تامین کند-4-بانکها را بگویید بجای فساد غارت ودلالی وام مسکن به مردم بدهند..............
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 0
    بجای این کارها وبه جان هم انداختن مستاجر وموجر-1-(مصالح و...ساختمانی وهزینه های صدروپروانه ساخت...شهرداریها) را ارزان کنید-2-مسئولین که چندین آپارتمان وخانه دارندرا مالیات ببندید-3-زمینهای گروهی وزمینهای تعاونی مسکنهارا که سالها بدون تکلیف ماندنند،پیگیری ومجوز ساخت بدهید(والادولت به تنهایی نمیتوانند مسکن همه را درمدت کوتاه تامین کند-4-بانکها را بگویید بجای فساد غارت ودلالی وام مسکن به مردم بدهند..............
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 1
    آقای مازنی،اگه از نظر شما ا علل" اصلی" اعتراضات اخیر از قول شما و اغتشاشات اخیر از قول مردم، انتخابات بدون رقیب ۱۴۰۰ بوده،خودتون دارید اعتراف میکنید که اصلاح طلبان از عاملان اغتشاشات بودن و به نوعی تلافی کردند،و به شکل غیرمستقیم تهدید کردید که اگر در دوره ی بعد هم کاندید اصلاح طلب باب میل شما وجود نداشته باشه، بازهم جامعه رو بهم میریزید، که البته زهی خیال باطل،ضمنا" جناب آقای" همتی رو هم کلا آدم به حساب نیاوردید،فکرکنم خیلی ناراحت بشن چون تا جاییکه یادمه روی خطاب کردن اسمشون خیلی حساس بودن تا چه برسه به اینکه کلا عددی در نظر نگیریدشون. مشرق عزیز این مدرک خیلی خوبیه تا همین الان که جریان رسیدگی به عاملان اغتشاشات گرمه،به این وضعیت نابسامان اصلاح طلبان هم رسیدگی بشه
  • بهی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 1
    اگه حق کمیسیون ثابت بشه گرانی مسکن حل میشه خیلی راحت . املاکی ها هستند که اجاره بها رو زیاد کردن چون در صد میگیرن . ممنون
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      حداکثرکمیسیونها را سه نرخ کنید وبرای قیمتهای لاکچری نرخ آزاد توافقی بذارید
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      حداکثرکمیسیونها را سه نرخ کنید وبرای قیمتهای لاکچری نرخ آزاد توافقی بذارید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    اختلاس بچسب بقیه را ول کن
  • احمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    یکطرفه قضاوت نکنیدبنگاه دار کاره ای نیست
  • DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    این شمائید
  • مجتبی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    مشرق جان تنها راه حل تامین مشکل ودیعه مسکن اینه
  • وحید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    مردم در قبال تامین ودیعه و اجاره مسکن به مرحله دیوانگی رسیده اند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    امیدوارم یه فکری به حال مستاجران بی نوا بکنید...
  • کاوه IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    طرح مسکن ملی با مشکلاتی مواجه است برای افرادی که بیمه ندارند و نمیتوانند ثابت کنند که 5 سال در شهر مورد نظرشان سکونت دارن. همچنین مبلغ واریزی های اولیه برای خیلیا ممکن نیست.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    شما را به خدا به گوش مسئولان برسانید که مشکل مسکن مردم عادی را خیلی اذیت می کند،پیر شدیم با سه بچه که دوتا از بچه ها وقت ازدواجشانه ولی هنوز خانه به دوشیم چرا مسکن را از حالت سرمایه ای خارج نمی کنید ؟؟؟ چرا دلالان مسکن را شناسایی و مجازات نمی کنید؟؟؟در شهر ۱۵ هزار نفری ما دست کم سه دلال مشهور هست که بازار املاک را بدست گرفته اندو بدون هیچ رحمی جولان می دهند و... . آیا برای دولت اینقدر سخت است که با وضع قوانین کاربردی و نظارتی ، بازار مسکن‌ را سامان دهد؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    عامل اصلی دلال مسکن و بنگاهداره بعدش دیوار
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    بعضی کارهای این دولت قابل دفاع است مثل اخذ مالیات از خانه های خالی از سلبریتی ها از پزشکان ولی در انتخابات وعده‌های داده شد که هیچ قابل دفاع نیست قرار بود قدم دوم دولت حفظ ارزش پول ملی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس