هزاران نفر در اسپانیا برای افزایش دستمزد تظاهرات کردند

هزاران نفر امروز در پایتخت اسپانیا به دعوت اتحادیه‌های کارگری با مطالبه افزایش دستمزد به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری فرانسه، هزاران اسپانیایی در پاسخ به فراخوان کمیسیون‌های کارگری و اتحادیه عمومی کارکنان (UGT) امروز به خیابان‌های مادرید آمدند.

این تظاهرات با مطالبه افزایش دستمزد برای مقابله با تورم برگزار شد ممکن است در صورت عدم توافق در مذاکراتی که با کارفرمایان در جریان است، ادامه یابد.

تظاهرات کنندگان به کاهش قدرت خرید و تورم ۷.۳ درصدی معترض هستند. هرچند که نرخ تورم در اسپانیا نسبت به ماه ژوئیه (۱۰.۸درصد) کاهش یافته است اما همچنان به دلیل افزایش بهای مواد غذایی و انرژی بالا محسوب می‌شود.

این تظاهرات که منابع رسمی، شمار شرکت‌کنندگان آن را ۲۵ هزار نفر اعلام می‌کنند در حالی برگزار شد که دولت در حال مذاکره با اتحادیه‌های کارگری و نهادهای کارفرمایی برای افزایش حداقل حقوق‌ها است.

برپایه این گزارش، حزب چپ افراطی پودموس که با حزب سوسیالیست پدرو سانچز در ائتلاف حاکم متحد شده است، موافق افزایش ۱۰ درصدی حداقل دستمزد با نظر گرفتن تورم است اما کارفرمایان با این پیشنهاد به دلیل نگرانی در مورد سرمایه شرکت‌ها به ویژه کسب‌وکارهای کوچک، مخالف هستند.

دولت سانچز متعهد شده است تا پایان دوره پارلمانی خود (دسامبر ۲۰۲۳) حداقل دستمزد را به ۶۰ درصد دستمزد متوسط برساند و حداقل دستمزد در اسپانیا را به کشورهای اروپایی همسایه خود نزدیک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس