پیشنهاد به ساپینتو برای خلق موقعیت‌های بیشتر/ چرا حواشی و اتفاقات، مهاجم استقلال را نابود نکرد؟

بازیکن اسبق استقلال به تحلیل وضعیت این تیم پس از ۱۲ مسابقه رسمی پرداخت.

به گزارش مشرق، سبو شهبازیان در گفت‌وگویی در خصوص برد استقلال مقابل نساجی و کسب سوپرجام اظهار داشت: یک جام دیگر به ویترین پرافتخار استقلال اضافه شد. از این بابت خیلی خوشحالم. ساپینتو قول داده بود که چند جام بیاورد که اولی به دست آمد.

وی افزود: استقلال روند خوبی دارد. نباید فراموش کنیم که نساجی هم یکی از تیم‌های خوب لیگ امسال است و بازی‌های با برنامه‌ای را ارائه می‌دهد. کادرفنی آن‌ها آنالیز خیلی خوبی از تیم‌ها دارند و این را در بازی با استقلال هم دیدیم. بازی خوبی برگزار شد و استقلال توانست برنده بازی شود و سوپرجام را به دست بیاورد. البته الان آنالیز همه تیم‌ها خیلی پیشرفت کرده و به راحتی گل نمی‌خورند. به همین خاطر بازی‌ها سخت تر شده است.

بازیکن اسبق استقلال در مورد شرایط و کیفیت فنی این تیم پس از انجام ۱۲ مسابقه، عنوان کرد: فوتبال استقلال نسبت به اول فصل خیلی فرق کرده است. سرمربی تیم شناخت بیشتری از نفرات پیدا کرده است. سیستمی که تیم ساپینتو بازی می‌کند، به عنوان مثال استفاده از یامگا در سمت راست، نشان می‌دهد او به گل نخوردن هم توجه دارد اما به هرحال مهره‌های استقلال باید در جای خودشان بازی کنند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: صالح حردانی یا جلالی مدافعین خوبی هستند و اگر بیشتر از آن‌ها استفاده شود، میل هجومی استقلال هم بیشتر می‌شود. به این ترتیب با حضور نفراتی مانند مهدی قائدی در خط حمله، تیم خیلی بیشتر می‌تواند حریفانش را تحت فشار قرار دهد. موقعیت گل‌های بیشتری خلق و بازی زیباتری ارائه می‌شود. در کل ساپینتو شناخت بهتری پیدا کرده و شرایط رفته رفته بهتر می‌شود. حضور در رده دوم جدول و همچنین کسب سوپرجام شرایط روحی روانی بهتری را ایجاد می‌کند. در زمان تعطیلات هم جام جهانی می‌توانند با تمرین و شناسایی نقاط ضعف و قوت خودشان و حریفان، با قدرت لیگ را ادامه بدهند.

پیشنهاد به ساپینتو برای خلق موقعیت‌های بیشتر/ چرا حواشی و اتفاقات، مهاجم استقلال را نابود نکرد؟

شهبازیان در مورد گلزنی ارسلان مطهری در این بازی و در حالیکه کمتر فرصت حضور در ترکیب تیم را داشته، گفت: من فقط او را از دور می‌شناسم اما مطهری بازیکنی است که خیلی حرفه‌ای زندگی می‌کند. هر موقع بازی کرده یا بازی نکرده به یک شکل بوده، این نشان می‌دهد فقط به فکر فوتبال و پیشرفت کردن است.

وی افزود: هرموقع به زمین آمده چه یک دقیقه چه ۵ دقیقه و چه در ترکیب اصلی قرار داشته، برای استقلال مثمر ثمر بوده است. اینطور بازیکنان همیشه عصای دست سرمربی هستند. اتفاقاتی که برای ارسلان افتاد، برای هر بازیکن دیگری می‌افتاد شاید خیلی دیر به فوتبال بر می‌گشت اما این بازیکن آنقدر حرفه‌ای فکر می‌کند که از شرایط خوبش دور نشد. او واقعا بازیکن قابلی است. حتی اگر یک دقیقه به او وقت بدهند تاثیر خودش را می‌گذارد و وظایفی که کادرفنی مشخص کرده را انجام می‌دهد.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص شرایط مهدی قائدی و اینکه از روزهای خوب خودش فاصله دارد، عنوان کرد: او قابلیت‌های زیاد و توانایی بالایی دارد. رفتن او به فوتبال حاشیه خلیج فارس روی فوتبالش تاثیر گذاشته اما رفته رفته شرایط او درست می‌شود چون یک مربی اروپایی با او کار می‌کند. ساپینتو قطعا حرفه‌ای زندگی کردن را به قائدی گوشزد می‌کند و در آینده به نحو احسن از او استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس