اتحادیه عرب: بیش از یک چهارم جهان عرب در فقر به سر می‌برند

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که بحران کرونا و بحران‌های بعد از آن امنیت غذایی در کشورهای عربی را به شدت به خطر انداخته است.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) در بیست و هفتمین «مجمع تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد» در «شرم الشیخ» مصر، گفت که امنیت غذایی مهم‌ترین تهدید حال حاضر جهان عرب است.

به نوشته وبگاه زمان، ابوالغیط که در کارگروه امنیت غذایی نشست تغییرات آب و هوایی سخن می‌گفت به نشست هفته پیش اتحادیه عرب در الجزائر اشاره کرد و گفت که بحران غذایی به شکل مفصل در این نشست بررسی شد و شرکت کنندگان در خصوص اجرای برخی طرح‌های ارائه شده از جمله افزایش تولید، استفاده صحیح از منابع و تغییر الگوی مصرف توافق کردند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و بحران‌های بعد از آن تعداد فقرا در کشورهای عربی  افزایش یافته است، به طوریکه بیش از یک چهارم جوامع عرب‌نشین در فقر به سر می‌برند.

ابوالغیط در سخنان خود با اشاره به موضوع تامین مالی به عنوان یک مشکل بزرگ که مانع از اجرای برنامه‌هایی می شود که شکاف غذایی اعراب را کاهش می‌دهد، گفت: «در همین زمینه کشورها تلاش خواهند کرد تا منابع موجود در اختیار موسسات مالی عربی را بسیج کنند، اما آنها همچنین به کمک جامعه بین المللی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار نیاز دارند».

بیست و هفتمین «مجمع تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد» در شرم الشیخ مصر از روز گذشته (دوشنبه) کار خود را با حضور سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگان برخی کشورها آغاز کرد. نشستی که با افزایش شدید قیمت دلار در مصر و افزایش قیمت مواد غذایی همراه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    گرسنه هستن و آزادن که هر غلطی دوس داشتن بکنن و از نعمت آزادی برخوردارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس