محمدرضا تاجیک

وقتی تئوریسین‌های یک جریان خاص سیاسی بین انسان و حیوان تمایزی قائل نباشند و البته تمایل به خشونت خیابانی هم داشته باشند؛ طبعا باید منتظر حمله گرگ‌های تنها در بحبوحه "فتنه" باشیم.

سرویس سیاست مشرق _ "محمدرضا تاجیک"، تئوریسین چپ، از حامیان تحرک خیابانی علیه نظام و فردی که چندی قبل گفته بود هرکس حوادث اخیر را اغتشاش می‌خواند "کلبی مسلک" است![1] اخیرا در یادداشتی که روزنامه شرق آنرا منتشر کرد، به مقوله‌ای تحت عنوان "حق کنش" پرداخته است.

تاجیک در این یادداشت ضمن القای اینکه "انسان، صاحب حق آزادی کنش است" می‌نویسد: خیزش فراگیر و خستگی‌ناپذیری که این روزها در جامعه خود تجربه می‌کنیم، در واقع، بازگشت خشونت‌آمیز این «حق کنش» سرکوب‌شده است. به بیان دیگر، گویی با شورش حق کنش‌ تحت انقیاد مواجه‌ایم که از آن‌رو که دیریست در زنجیر شده ‌است، ظهور و بروزی صاعقه‌گون و نامتعارف دارد. از این منظر، شاید ابتنای این خیزش بر این «حق» انسانی است که کنشگران آن را مهیای گذشتن از جان و تن کرده است. به گونه‌ای دیگر بگویم: کنشگر این خیزش، از آن رو که دیرزمانی است زندگی فردی و اجتماعی خود را مجموعه‌ای از نمادهای سلطه‌ای فراگیر تجربه کرده که از طریق سازوکارهایی خشن حفظ و تحمیل می‌شوند، دیگر جایی و مجالی برای احقاق حق کنشگری به طریقی مدنی نیافته. لذا اراده کرده است، به قواعد نظم اجتماعی و مدنی پشت ‌کند و هرچه بیشتر در پی تحقق مقتدرانه و زورمندانه حق خود باشد.

او می‌افزاید: چنین خیزش‌هایی شاید یک رگ آنان را هوشیار کند و بدانند فرد یعنی کنش، جمع یعنی کنش و جامعه یعنی کنش و اگر می‌خواهند این کنش اغتشاشی نباشد، باید حق کنش اعتراضی را برای همه شهروندان عملا (نه صرفا در بیان و زبان) پذیرا باشند و بپذیرند حق کنش همچون «حق به شهر» (در بیان لوفور وهاروی) همان حق کنشـی است برای گسـترش حقوق زیسـت و چگونه زیستن، دستیابی بـه حقوق شهروندی در عین تفاوت و تکثر و تخالف، و انتخاب سبک زندگی.[2]

پرورش گرگ‌های تنها برای روز "فتنه اقتصادی"/ وقتی "بانیان آشوب" عقل و منطقی برای انسان قائل نیستند!

*محتوای ابراز شده از سوی تاجیک که فی‌الواقع قصد راهبری اغتشاشات به سمت خشونت بیشتر را دارد (مثلا آنجا که می‌گوید کنشگران مهیای گذشتن از جان و تن شده‌اند!) یک پیش‌فرض ساده دارد که اگر مخاطب، آن پیش‌فرض را کشف کند و درباره‌اش قضاوت درستی داشته باشد؛ قطعا می‌تواند به درکی عقلانی نسبت به اقاریر تاجیک نیز برسد.

در واقع، حق کنشی که تاجیک از آن حرف می‌زند؛ کنش بر اثر اعتراض غیر عقلانی است. یعنی به زعم تاجیک، "اعتراض بی‌دلیل" حق است. و باز هم یعنی یک انسان حق دارد در لحظه از جا برخیزد، شعار بدهد و بدرّاند و بسوزاند و هیچ عقلانیتی را هم برای این کارهای خود ارائه نکند!

صورت دیگر این گزاره‌های فلسفی آنست که انسان اجتماعی و مدنی‌الطبع وقتی با قراردادهای اجتماعی می‌پذیرد که در صحنه اجتماع حضور یابد و حاکمی را نیز برای حراست این نظم بگمارد؛ بصورت خودکار می‌پذیرد که دیگر مثل وحوش زیست نمی‌کند و مجاز به هر رفتار دلبخواهی نیست.

انسان اجتماعی هرگز نمی‌تواند از عقل جمعی بری باشد. او نمی‌تواند برهنه در میان دیگر انسان‌ها حاضر شود و یا مثلا آدم بکشد. همچنانکه نمی‌تواند بی‌دلیل معترض باشد. پس اثبات می‌شود آن حق کنشی که تاجیک از آن سخن می‌راند و هیچ اشاره‌ای به پیوست عقلانیتش ندارد؛ در واقع هیچ نسبتی با انسانیت ندارد.

در اقتفای این معنی بیان این نکته هم ضروری است که انسان مدنی‌الطبع که قرارداد اجتماعی اسلام یا جان لاک و هابز و... را پذیرفته اگر در جامعه مرتکب کنش غیر عقلانی شود؛ صد البته بایستی مجازات شود. زیرا اگر چنین نباشد؛ اساس جامعه بر قرار نمی‌ماند و عقلانیت هم به مذبح می‌رود. همچنانکه تاجیک آنرا به مسلخ کشانده است و شأنیتی برای آن قائل نیست.

پرورش گرگ‌های تنها برای روز "فتنه اقتصادی"/ وقتی "بانیان آشوب" عقل و منطقی برای انسان قائل نیستند!

در بحث اغتشاشات اخیر نیز با اینکه اثبات شد خانم مهسا امنیتی بر اثر سابقه بیماری زمینه ای و جراحی؛ در مرکز پلیس از دنیا رفته است اما عده‌ای معدود به خیابان‌ها آمدند و بدتر آنکه شعارها و رفتارهای غیر عقلانی هم مرتکب شدند.

یعنی آنچه طی هفته‌های اخیر رخ داد؛ فی‌الواقع همان حق کنشی است که تاجیک از آن دم می‌زند. بی‌قاعده و فاقد عقلانیت.

می‌ماند "حق کنش عقلانی" که هیچ آدم منصفی با آن مخالف نیست و موجب پیشرفت امور و رفع مشکلات نیز می‌شود. کنشی که قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر آن صحّه گذاشته است و آنرا به رسمیت می‌شناسد. اما تاجیک و امثال تاجیک از آن چیزی نمی‌گویند چون می‌دانند در کنشگری عقلانی جایی برای فتنه‌گری و فریب دادن مردم و انکار واقعیت‌ها نیست.

آنچه که از گفته‌های تاجیک مورد اشاره قرار گرفت؛ تنها مورد از ترویج بی‌عقلی از سوی رجال اصلاح‌طلب نیست و مثلا 2 سال قبل نیز شاهد بودیم که عمادالدین باقی هم طی اظهاراتی از "حق براندازی" سخن گفته بود.[3]

نگاهی به پیوستار و مواقف طرح این سخنان با وضوح بیشتری می‌تواند به معقبان حقیقت نشان دهد که آبشخور اغتشاشات کجاست و "بانیان آشوب" چه کسانی هستند؟

گفتنیست، تاجیک چند روز پیش‌تر هم طی یادداشتی با ابتنا به بلوای اخیر گفته بود که فردا روز خیزش‌های رادیکال‌تر است.

این وعده اغتشاشات بیشتر و خشن‌تر در صبح فردا همان "فتنه اقتصادی" است که امثال تاجیک، تاجزاده، حجاریان با سیاه‌نمایی، ذبح عقلانیت و برنشسته بر "عوامزدگی خواص" و انزوای نخبگان؛ هیزم آنرا گردآوری کرده‌اند و نویدش را داده‌اند...[4]

***

1_mshrgh.ir/1426396

2_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-860441

3_mshrgh.ir/1093380

4_mshrgh.ir/1432985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    11 4
    تحلیل اموزنده ای بود بااسم اوردن زیادکنارنیومدم ولی خیانت به همه چیزحتی زندگی همه است کسانی که درفضای خشونت بارباصوت خشونت نکنیددرواقع میدان جولان وکوچه ی امن برای زامبی هاوتخریب گران وفحاشان قاتل واراذل اوباش فراهم میکنند وکشوری مثل ایران که بخاطرسبک سالم دینی وامنیت خاه دشمنانی باپرچمهای دشمن خوددرگیروهمه دشمن بین بجزخودش داره وجلوی فسادوجنگ افروزی سیستماتیک ایستاده ورشدکرده وبیه رارشدمیدهد
    • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      9 1
      از نهضت مشروطیت تا همین امروز نبوده است که در ایران بلوایی و فتنه ای بلای جان کشور شده باشد و پای اصلاح طلبان امروزی و یا اسلاف روشنفکرنمایشان در میان نبوده باشد! یا باعث و بانیش بوده اند و یا حامی و مشوق آن و یا مزدور و مجریش!!!!
    • متوهم IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      زامبی لغت خارجی است
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      5 2
      ترجمه فارسی زامبی می شود اصلاح طلب!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 1
      مهیای گذشتن از جان و تن ؟!!!!!!!!!!!!!!! چی میگه این هالوی اصلاح طلب. اینا که که در اولین لحظه دستگیری به گ.. خوری می افتن.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 1
      اینهمه اقشار مختلف از راننده تا پرستار و معلم کنش اجتماعی کردن مطالبات را مطرح کردند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    10 4
    باین همه اطلاعات که مردم گرفتند وبی بازگشت بودن اتفاقات واقعاگرگها وقلدرها تنهاشده اند
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      8 0
      همواره نقش اصلاح طلبان برای گذاشتن چوب لای چرخ جمهوری اسلامی بسیار بارز بوده است و فرصت طلبی و باج خواهی شان از نظام در هر فتنه ای بیانگر ماهیت خبیث این فرقه است! در فتنه جاری هم فرصت طلبی و آتش به زیر دیگ کردن این خائنین کاملاً مشهود است!
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    11 6
    آلمان و ایسلند از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند که برای بررسی وضعیت «نقض حقوق بشر در ایران» جلسه‌ای ویژه برگزار کند. الان یهود کش جنگ جهانی دوم شده مدعی حقوق بشر!
  • بی نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    8 5
    خیلی نگران نباشید کسی اراجیف ضد انقلاب اصلاح طلب داخلی رانمیخواند اما اوضاع وقتی خطرناک می‌شود که آنها به صورت زنجیره ای با این و آن مصاحبه کرده وبه گونه‌ای در عمل تحریک به آشوب می‌کنند
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    آنهایی که به بهانه، مشکلات معیشتی کشور را به آشوب کشیدند ، خودشان اصلی ترین عامل تحریم های همه جانبه نفتی و بانکی غرب علیه ایران و افزايش نرخ دلار و تورم و مشکلات معیشتی فراوان هستند،، و دشمن دقیقا روی همین مساله سرمایه‌گذاری کرده است ؟؟؟ در دوران احمدی نژاد برای 6 سال از سال 84 تا 90 رشد قیمت دلار فقط 10 درصد بود (860الی1050) .. اما بعد از فتنه و اغتشاش گسترده انتخابات ریاست جمهوری 88.، وبه بهانه حمایت آمریکا از اغتشاش گران و تحریم های همه جانبه نفتی و بانکی و تجاری اوباما بر علیه ایران ، رشد نرخ دلار به 300 درصد, یعنی 3200 تومان رسید، در زمان روحانی از (92 _ 96) برای 4 سال و آرامش  برای رسیدن و اجرای  برجام، رشد  نرخ دلار 3200 الی 4000 تومان، یعنی رشد « 25 %» بعد از خروج آمریکا از برجام و تحریم مجدد ترامپ  و نیز اغتشاشات بنزینی 98 از 97 تا 140‪0 رشد نرخ  دلار از  4 هزار تومان  به  28 هزار تومان معادل 700 درصد رسید. و  اما ،،، امروز بعد از اغتشاشات بی حجابان، و شروع، تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه همراهی با اغتشاش گران ، رشد دلار؟؟؟؟ !!!!!!!! ......
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    پادویی برای پنهان کردن شاخص فلاکت تمامی ندارد......
  • خسرو IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 1
    اگر میخواهید کشور درست شود اصلاح طلبان و گرو به اصطلاح سازندگی و چپهایی که سر سفره انقلاب نشسته و بانک مرکزی را بانک خانوادگی با اجازه آقای رفسنجانی نمودند و از رانت و ویژه خواری و امضا های طلایی و نفوذ در دانشگاهها و محیط زیست با واردات و صادرات و دیگر اعمال غیر قانونی به ابتکار کشورهای غربی مملکت را داغون کردند باید همه آنها محاکمه و اموالشان پس گرفته شود
  • باافتخارغربگرا IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 11
    ایران زیادی بزرگه برای اداره بهتر هم که شده باید تجزیه بشه.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      9 0
      تو حرف گنده تر از دهنت زده ای! برای علاج زبان درازیت باید زبانت را چید!!!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 2
      ایشون با طعنه این حرف رو از طرف یک غربگرا زده. بهتره آی کیو رد تقویت کنیم یه مقدار
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 1
      عربستان باید جمهوری بشه و پادشاهی ملغی بشه و به کشورک های کوچکتر تجزیه بشه. همچنین انگلیس
    • رضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 0
      ایالات متحده باید تجزیه بشه عربستان و ترکیه و انگلستان و همه کشورهای اروپایی و غربی باید تجزیه بشن و جبهه مقاومت بایرد تقویت بشه و ما باید به بزرگی امپراطوری ایران بشویم با افتخار وطن پرست
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 0
      به کوری چشم غربگرای مزدور تا آخرین قطره خونم را فدای ایران یکپارچه می کنم
    • . IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 0
      ایران بزرگه به کوری چشم امثال شما
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 6
    بابا شما خوبی...
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    7 1
    خدایا نسل این فارغ التحصیلان انگلیس را در مملکت نابود کن جرا حاکمیت با این اشرار دوره دیده در انگلیس و استاد دانشگاه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برخورد نمیکند
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 5
      رفت و آمد با دانشگاه انگلیس نباشه ، علم رو چیطور یاد میگیرید پس؟
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 8
    والا من ک یه ادم عادی هستم هنوزم ب جوابی ک واسه مرگ مهسا امینی دادین مشکوکم... باید قبول کنید
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      7 0
      باشه قبول کردیم که بیسواد و مشکوکی.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      6 0
      شما اگه همون دروغایی که پدرش گفت دختر من فقط برای سرماخوردگی رفته دکتر وسالم بوده واون اقوام کومله ای ومنافقش ، وعکسای خود دختره با لباس کومله باید تا ته سناریو رو بخونی خون تمام شهیدان این فتته به گردن پدر دروغگوی این دختره خدا ازش نگذره
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 5
      مشکل حجابش دقیقن چی بود ؟ متوجه نشدم
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 5
      یک عذرخواهی ساده از طرف پلیس در فردای مرگ مهسا ، قطعن قایله رو ختم میکرد . بیخودی بازداشت شده بود .
    • ح IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      5 1
      یک عذرخواهی ساده؟ مگر رئیس جمهور با خوانده اش تماس نگرفت و عذرخواهی نکرد؟ نه عزیزمن اینا نقشسون بوده از همون جشنواره کن که صورتی پوشا سخنرانی کردن یک مشت فاجعه معروف هم به نام ققنوس خوانده شدند نه عزیزم این کار کار تجزیه طلب و منافقین بوده و نه کس دیگری
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      5 1
      منم مشکوکم به اینکه خود کومله شاید قربانیش کرده باشه. از لحاظ علمی هم میشه
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 2
      ح// مشکل و ایراد حجاب مهسا رو هم‌ لطفن توصبح بدید . تا‌معلوم بشه عامل تین بلوا کیا بودنو
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 3
      ریس جمهور کجا عدرخواهی کرد ؟ وقتی میگه علت فوت طبیعیه ،میاد عدرخو اهی کنه ؟
  • سپیده IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 2
    خب از نگاه اونها هم شما با محکوم کردن اعتراض طرف براندازها را گرفته‌اید
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 1
    چی بگم
  • Ali DE ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    چیزی که امروز در خیابانهای ایران دیده میشود با کنش و اعتراض پیوندی ندارد. آن چیزی را که من میبیمم مرا بیشتر به یادی فیلمی Walking dead می اندازد. بله زامبی های که توسط رسانه های بیگانه شستوشوی مغزی شده اند.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      5 0
      یه عده از ابن کسانی که کشف حجاب می کنن بهایی هایی هستن که کینه دیرینه از انقلاب دا رن یه عده هم مزدورن پول گرفتن برای رژه رفتن تو خیابون وعادی سازی یه عده هم کسایی هستن که تقیدی به احکام اسلام ندارن واحکام اسلام رو در حد صدقه که بلا ازشون دفع بشه قبول دارن اونم از ترس جون جونشون بعضی از این کشف حجابا واقعا بهداشت رو رعایت نمی کنن موهای چرب وکثیفشون مشمئز کنندس 🤢🤮 حالا فهمیدم اسلام همین طور که می خواسته زیبایی طرف دیده شده می خواسته کثافتاشم دیده نشه ..یاد ربع پهلوی افتادم
  • NL ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    هرکی مزدوره‌
  • سیدهادی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 2
    پروردگارا شر این منافقین بظاهر اصلاح طلب را از سر ملت بزرگ ایران کم کن
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    اگر حق كنش منطقي را هم اقاي تاجيك قائل باشد ، چرا وقتي به سياست هاي دولت روفيقش اعتراض ميكردند و او توهين به منتقدين ميكرد مثل بي شناسنامه ها ، برويد به جهنم و غيره رگ غيرت اينها بلند نميشد؟ حالا داره حق كنش انهم با خوي درندگي را تاييد ميكند!! اينها عوامل دشمن با رويكرد نفاق جديد هستند ، وطن فروشان عمده از همين اب و خاك هستند ، متاسفانه
  • م ل اراکی آلمان IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 1
    این اصلاح طلبان دست پرورده و آموزش دیده غرب هستند. باید خیلی مواظب بود اینها کودتا نکنند.
  • ع. رها IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 1
    پس کی به درد میخوره ؟؟؟؟؟؟
  • رستم ایرانی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    این حیوانات و وحوش غرب زده را باید پالایش کرد من بر این باورم که این‌ها هیچ اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز ندارند بهتر است این دست که برخی یهودی های آنوسی هستند رسوا و خوار شوند و چنان چه تدریس دارند باید از تدریس کردن منع و از دانشگاه اخراج شوند.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 4
      قرن ۲۱ هستیا
  • علی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    از یه گوسفندی پرسیدن فیلسوف یعنی چی ! گفت هنگامی که یه فیل بین خورشید و زمین قرار گرفته و سایه اش روی ما ! می افتد پدیده ای بنام فیلسوف ایجاد میشود ! حکایت این گویفند فیلسوف هم همین است تاجیک را میگویم
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    جالب اینجاس که اگر کسی تحت این نظرات دست به خشونت بزنه، علاوه بر ضربه ای که به جامعه ای که در اونه میزنه و از طیف مقابل آدم می کشه، بلکه بعد خودش دستگیر میشه و قطع به یقین به اندازه خشونت اش مجازات میشه، به عبارتی اینان علاوه بر اینکه فرزندان ناخلفی برای جامعه خودشون هستند پیروان و رهروان خودشون رو به مسلخ نابودی می کشند، و این رفتار یاد آور رفتار شیطان با پیروانش هست.
  • مهرداد IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 2
    پس اعتراضات اخیر بی دلیل بوده
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 1
    اصلاح طلب , تجزیه طلب , سلطنت طلب , منافق , کمونیست , شیعه انگلیسی پیوندتان مبارک ...
  • محمدایوب IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    این گرگها گرسنه قدرت هستند
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 2
    اصلاح طلب , تجزیه طلب , سلطنت طلب , منافق , کمونیست , شیعه انگلیسی پیوندتان مبارک ...
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 3
      پس شما ، بای بای
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    بدون تردیدیکی از بزرگترین تقصیرات سیستم کشور؛ همانا آزاد گذاردن و میدان دادن به افراد خیانتکار در پوشش طیف اصلاحات بوده که تاکنون این اشتباه ضربات سنگینی به اقتصاد و معیشت و زندگی مردم وارد آورده است ..الان هم اعضای این فرقه تا میتوانند در آتش فتنه میدمند و هیزم میریزند .واقعا اینها باید چه کار دیگری باید بکنند که رجوی و علینژاد و بن سلمان نکرده اند؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 3
      اصلا اسمی از اصلاحطلبها در کف خیابان نبوده
  • عطار IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    تاجیک نادان برازنده این موجود هست
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    چپی‌ها هم آدمهای کثیفی هستن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    حرف زدن ایشان کنشی است که از سر ناچاری برای عقده های فرو خفته ی آنارشیستی اگزیستانسیالیستی لیبرال دمکراسی در قالب اکشنهای غیر واکنشی برای نسل فرو سوخته از گفتارهای رادیکالیست هژمونیستی در وادی غیر اومانیستی با هیمنه ی فمینیستی در میان ناتورالیسمی توسط افکار ماکیاویلستی به جامعه پمپاژ میشود تا از این طریق کنشگران فاشیست بتوانند افکار نازیستی خود را به شیوه ی کمونیستی برای نسل فارغ از این ایسمهای کنشی به ظهور برساند. وقتی سوار وسپا میشید اول سوال کنید ترمزش کجاست که دچار سردرگمی آنارشیستی در زمان پسامدرنیسمی نشوید.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 1
    وقتی با خصوصی سازی های بی مبنا، اشتباه و خارج از قاعده حاکمیت مالی و صنعتی رو از حکومت گرفتند و به اسم آزادی حاکمیت فضای مجازی را، الان باید بنشینیم و هی بگوییم مواظب باشید فتنه اقتصادی در راه است!!! و دولت هرچند دلسوز است ولی فعلا کار از دستش بر نمی آید! به قول دکتر جبرائیلی دولت و نظام شده اند مسئول بدون اختیاری که باید پاسخگو باشد!
  • سعید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    9 0
    آنچه در مزخرفات م،تاجیک شاهد بودیم نه زوزه گرگ تنها که جزع و فزع شیاطین ناکام و شغالان مردارخوار بد سگال موسوم به احزاب لیبرال بود!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    دیگه تمام دنیا وحتی خواجه حافظ شیرازی میدونه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    دیگه تمام دنیا وحتی خواجه حافظ شیرازی میدونه
  • ح IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 1
    گرگ؟ گرگ؟ گرگ؟ اینا کفتارم نیستن چه برسه به گرگ! البته چه گرگ چه کفتار در مقابل شیر کاری از پیش نخواهند برد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    حتی اگر(تمام رسانه های پروپاگاندای دنیا،جنگ شناختی،استکبارغارتگر،صهیونیسم اشغاگر،وهابیهای نوکر،منافقین،سلطنت طلب وتجزیه طلب سواستفادگرودشمنان داخلی وخارجی،امپراطوری وکهکشان پرازدروغ.... ) باعث(انواع فریب،اغتشاش،بی بندوباری،آنارشیسم،تحریم،عقب ماندگی،جنگ،ناامنی)شده باشند،باید این را نعمتی برای مردم ایران دانست(عدوشود سبب خیر)
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    لوفور و هاروی پس از فوکو و دریدا و سارتر و هری پاتر. یکی پس از دیگری. باید قبول کرد که آقای تاجیک وسط اغتشاشات هم کتاب می خواند.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    5 0
    میخوام ببینم ماهم درمقابل چنین اراجیف وفتنه انگیزی هایی "حق کنش" داریم یانه...؟؟
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    مگر قرار نشد هر کسی در برابر اظهاراتش مسئول باشد . پس چرا این اصلاح طلبان خائن و منافق را دستگیر نمی کنند؟ منتظر چه چیزی هستند؟
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 1
      به خاطر حرف زدن یا شعار دادن که نباید کسی رو دستگیر کرد
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      کی برای شعاردستگیرشده الان کسی شعارداعش بده ومردم روبترسونه که باپرچم داعش واسم البغدادی مردم میگن میخوادانتحاری کنه این تجمعات اپوزوسیون خوددشمن که تخریب وقتل وفحاشی بود همه دنیامحکومش کردن
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      جواب رضا بو که کسی نباید به خاطرگفته هاش مسیولین جزایی شاملش بشه
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    مسئولین امنیتی ، نیم نگاهی به عوامل دخیل در اقتصاد و بازار داشته باشید ، ضربه های خنجر صهیون را بعضی از اینها به گرده ایران میزنند . باید به خاطر عامه مردم سخت گیری را بیشتر کنید . امان از مسئول بی انگیزه و بی کفایت .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    زامبی تروریست روان پریش و اصلان طلبان جنایت کار هم میلکش در مای امن و در رفاه و غرق در عیش و عشرت، دیگران را به کشتن و تخریب و ویرانی و...تحریک می کنند. !
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    ... یک ابن ملجم، یک خولی، یک شمر و.روزکار معاصر است این خولی تنها ، خذعبلات می بافد.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    نا امنی در خونه اصلاح طلبها هنوز نرسیده، وقتی رسید میخوام بدونم باز هم از این اراجیف تاجیک قی می کنند یا نه. به نظرم نا امنی باید به شمال شهر منتقل شود تا ببینیم حق کنشگری چطور معنا و تفسیر می شود.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      2 0
      دنیا نمیزاره این جریانات زیا طول بکشه
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    دقیقا
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 3
    اصلا اسمی از اصلاحطلبها در کف خیابان نبوده
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 0
    چرا به اوباش وطن فروشی مثل تاجیک فرصت داده میشود با این محاربین برخورد جدی شود
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 1
      شهر هرت نیستا
  • عبدالله IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 0
    تاجبک منحرف و اربابان کثیفش در غرب وحشی غلط کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس