کد خبر 1434380
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کرملین: نتیجه انتخابات آمریکا، روابط بد با روسیه را تغییر نمی‌دهد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روند روابط بد آمریکا و روسیه ادامه خواهد داشت، گفت نتایج انتخابات میان‌دوره کنگره نیز این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال قدرت گرفتن جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا با انتخابات میان‌دوره و متعاقب آن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، کرملین اما این احتمال را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر روابط واشنگتن با مسکو بعد از انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، گفت روند روابط بد ادامه خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «روابط آمریکا و روسیه بد است و به همین منوال خواهد ماند، و نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره هم آن را تغییر نخواهد داد».

وی درباره ادعاهایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با لحنی کنایه‌آمیز پاسخ داد: «ما در حال حاضر آنقدر به چنین اظهاراتی عادت کرده‌ایم که حتی دیگر متوجه مطرح شدن آنها نمی‌شویم».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه هنوز برای گفتگو با واشنگتن در مورد تمدید توافقنامه «نیو استارت» خیلی زود است، اظهار داشت: «اکنون روابط ما به یک مو رسیده است. نیازی به صحبت کردن درباره گفتگو نیست. ولی فعلا نمی‌توان درباره حتی کوچکترین تماس در این زمینه صحبت کرد».

پسکوف در واکنش به سوالی درباره حضور خود در منطقه «لوهانسک» بعد از الحاق به روسیه، ابراز امیدواری کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور نیز قطعا روزی به منطقه دونباس می‌رود ولی فعلا در حال حاضر برنامه‌ای برای این کار نیست.

امروز همچنین «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن با بیان اینکه گفتگوهای سیاسی و همکاری‌ها با آمریکا حتی در موضوعات مورد انتفاع دو طرف هم از بین رفته، گفت کارکنان سفارت روسیه نیز تهدید می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس