کد خبر 1435080
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
خشم تل آویو از کی‌یف درپی رای اوکراین به نفع فلسطین

سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف از رای مثبت اوکراین به پیشنهاد فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه در خصوص ماهیت حقوقی اشغالگری مداوم اسرائیل در سرزمین فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی به رای مثبت اوکراین درخصوص پیشنهاد فلسطین برای صدور نظر حقوقی دادگاه لاهه درخصوص «ماهیت حقوقی اشغالگری اسرائیل» واکنش نشان داد.

براساس این گزارش، کشور اوکراین به نفع پیشنهاد فلسطین درخصوص صدور استفساریه فوری در دادگاه بین المللی لاهه درمورد اشغالگری رژیم صهیونیستی رای داد.

میخائیل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در واکنش به این مساله در صفحه توییتر خود نوشت: رای مثبت اوکراین به این پیشنهاد بسیار ناامیدکننده است.

وی نوشت: حمایت از اقدامات خصمانه علیه اسرائیل در سازمان ملل به اعتمادسازی میان تل آویو و کی‌یف کمک نمی کند.

این رای مثبت اوکراین درحالی است که رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین به طور محافظه کارانه جانب کی‌یف را گرفته و در مقابل روسیه قرار گرفته است.

براساس این گزارش، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که مختص مسائل سیاسی و پایان استعمارگری است، جمعه شب با پیشنهاد فلسطین برای درخواست استفساریه حقوقی و نظر مشورتی از دادگاه دادگستری بین اللملی در لاهه به عنوان بالاترین نهاد قضایی بین اللملی درباره ماهیت وجود اشغالگری استعماری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله قدس موافقت کرد.

این پیشنهاد با ۹۸ رای مثبت، ۱۷ رای منفی و ۵۲ رای ممتنع به تایید رسید.

آمریکا، ایتالیا، آلمان، استرالیا، کانادا، اتریش و جمهوری چک از جمله کشورهایی بودند که به این پیشنهاد رای منفی دادند.

این رای مثبت اوکراین درحالی است که رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین به طور محافظه کارانه جانب کی‌یف را گرفته و در مقابل روسیه قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    15 0
    تازگی هاایتالیاهم به جمع کاسه لیسان ملحق شده هاااااااااااا
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      پس ایتالیاهم بیاددستمالکش یهودیهابشه؟؟ رژیم موقت اشغالگرمحکوم به فناست. هم خودمسولاش میگن هم غرب به این نتیجه رسیده توان مقابله بامقاومت نداره و بایدبرگردن همونجانزدلیبرالان وهمجنس بازان غربی؟؟؟
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      بحث اعتقادی وامنیت وطن ها وملتهانیست این فاشیستهای صهیونیستهاچون تروریستند هردفعه یکی روتهدیدمیکنن رای مثبت به ماله کشی جنایات وکشتارووتخریبهادرفلسطین ابراهیمی داده بشه وگرنه دورقبل همه رای مثبت دادند بجزکاخ صهیونیست به فسادوجاسیوسی ازکاخ سفیدکننده توسط صهیونیستها ودومنیکن که اون هم بعدامنفی داد
  • از شهرستان سراب IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 1
    درسته اینکار اوکراین بخاطر عصبانیت از عدم کمک اسرائیل در جنگ به ان کشور بوده ولی خب قطعا متوجه شدند اشغال شدن کشور توسط کشور و دولتی دیگر چه مزه ای میده اسرائیل هرگز از ترس انتقام روسیه در سوریه کمکی به اوکراین نخواهد کرد
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      برای فریب اعراب که تروریستهاشون رو به ژاپرویا اعزام می کنند
  • محمد IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    خشم تلاویو از کیف یعنی اینکه تو رژیم جعلی رو به عنوان کشور به رسمیت شناختی مشرق، باید میگفتی خشم رژیم پوشالی از کیف.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس