کد خبر 1435174
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
والاس: عقب‌نشینی روسیه از خِرسون، شکستی راهبردی برای مسکو بود!

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شهر خرسون، مدعی شد که این اتفاق، «شکستی راهبردی» برای مسکو بوده است.

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چهارشنبه هفته گذشته از صدور فرمان عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شهر خرسون خبر داد؛ موضوعی که به ادعای بِن والاس، وزیر دفاع انگلیس، «شکستی راهبردی» برای مسکو بوده است.

والاس مدعی شد: اعلام خروج روسیه از خرسون، شکست راهبردی دیگری را برای آنها رقم زد. روسیه در فوریه، به غیر از خرسون، در رسیدن به همه اهداف بزرگش ناکام ماند.

وی در ادامه ادعاهای خود، اضافه کرد: حالا با توجه به اینکه این شهر را هم واگذار کرده، مردم عادی روسیه بی‌شک باید این سوال را از خود بپرسند: «همه این جنگ برای چه بود؟»

ادعای والاس در حالی مطرح شده که آمریکا، عقب‌نشینی روسیه از خرسون را «پیروزی فوق‌العاده» برای اوکراین خوانده است.

به ادعای والاس، با توجه خروج نیروهای روسیه از خرسون، حمله به اوکراین صرفا برای روسیه «انزوا و استهزای بین‌المللی» را به بار آورده است.

وی همچنین در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه غرب در اوکراین، گفت که حمایت‌های انگلیس و جوامع بین‌المللی از اوکراین همچنان ادامه خوهد یافت و ضمن ابراز خوشحالی از خروج روسیه از خرسون، مدعی شد که «هیچ کس تهدیدهای دنباله‌دار فدراسیون روسیه را دست کم نخواهد گرفت.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس