کد خبر 1437008
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
زلنسکی: 10 میلیون اوکراینی از انرژی برق محروم هستند

رئیس‌جمهور اوکراین از قطعی گسترده برق و اینترنت برای میلیون‌ها شهروند اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت، ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق هستند.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس ‌جمهور اوکراین گفت: «قطع برق در بسیاری از شهرها و مناطق کشور رخ می‌دهد. حدود ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق مانده اند».

بر اساس این گزارش، جمعیت اوکراین قبل از شروع تهاجم نظامی روسیه حدود ۴۰ میلیون نفر بود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون حدود ۱۲ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ کشور را ترک کرده‌اند. بیشترین قطع برق در مناطق «خارکی‌یف»، «ژیتومیر»، «کی‌یف» و «لویو» ثبت شده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: «مشکلاتی در ارتباط و اینترنت در سراسر کشور وجود دارد و برخی از شهرهای دیگرعرضه گرما را به حالت تعلیق درآوردند.

ولودیمیر زلنسکی همچنین از خسارت به ۱۵ تاسیسات زیر ساخت انرژی خبر داد.

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا شامگاه نیز روز چهارشنبه از احتمال کم پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه و تداوم حمایت از ارتش اوکراین خبر دادند.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:«احتمال کمی وجود دارد که اوکراین بتواند روسیه را مجبور به ترک تمام اراضی خود کند.»

ژنرال میلی ادامه داد: «احتمال پیروزی نظامی اوکراین، بیرون راندن روس‌ها از تمام اوکراین و احتمال وقوع آن به این زودی‌ها از نظر نظامی کم است».

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: «اوکراین به مقاومت خود ادامه خواهد داد. قرار نیست اوکراین عقب نشینی کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    5 0
    خب تقصیر توئه گوساله کوچک نفرت انگیز
    • عبدالله مومن IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      این که چیز عجیبی نیست. چون هر کشوری که خر هنرتنی مثل تو داشته باشد قطعا بدبخت خواهدشد !!!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    خودزلنسکی فاسدنوکرانقلاب سوروسی باعشه باخفه خون گرفتن برابررسانه های لیبرالی دراولتیماتوم به روسیه دررسانه وحملات راکتی به درون مرزروسیه واوردن پرچگالی ناتو
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    به درک!
  • ساسان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    می خواستی بازیچه غرب در برابر روسیه نشی. خودکرده را تدبیر نیست.
  • رضایی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    روزی که ۵۰۰۰ نیروی نظامی اوکراینی برای کشتن مردم عراق به آمریکاییها دادن باید فکر این روز را هم‌می کردن. خدا جای حق نشسته
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای ولو... خود کرده را تدبیر نیست. با طناب پوسیده و وعده وعید ناتو و همسایه ای اروپایی. به چاه رفتی. بفهم که آنها تا آخر بن اوکراینی با روسیه خواهند جنگید
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    دلقک ابله غرب وحشی ، زلنسکی، بگو مردم اوکراین چی دارند؟ به بیشعورش باید گفت اولا اوکراین در شرایط فعلی چقدر جمعیت دارد؟ ثانیا این جمعیت که برق ندارند یعنی تقریبا هیچی ندارند جز آتش با هیزم و زغال سنگ و نانوایی با خار و خاشاک، حمام با گرمای آفتاب بشکه ای و... مگر زلنسکی بی شعور نگفته بود مازاد برقمان را به اروپا صادر خواهیم کرد چون مردم از اوکراین به جاهای دیگر پناهنده شده اند؟ لعنت به غرب وحشی که دلقک هایی مثل زلنسکی را در کاخ های ریاست جمهوری می بندند تا مردمی را آواره و کشوری را نابود و سپر زیاده طلبی های خود قرار دهند.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    بعد شکست روسیه در اوکراین نوبت بعدی ایران است باید به موضوع به این شکل باید نگاه کنید می خواهید روسیه به ایران کمک کند یا نه؟ سقوط خرسون با سقوط شهر تبریز فرقی ندارد فعلا وزارت خارجه خواب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس