لیبرمن: نتانیاهو نقشه های بسیار نگران کننده ای در سر دارد

"اویگدور لیبرمن" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره نقشه های "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم هشدار داد و آن را بسیار نگران کننده دانست.

به گزارش مشرق، آویگدور لیبرمن وزیر دارایی و رئیس حزب "اسرائیل بیتنا" رژیم صهیونیستی در رشته توئیتی نوشت که در روزهای اخیر فرصت این را داشته است تا با مسئولان بلندپایه حزب لیکود و دستیاران نتانیاهو گفت و گو و از نقشه های او مطلع شود و معلوم شد که این نقشه ها فراتر از نگران کننده است.

لیبرمن نوشت: نتانیاهو رئیس حزب لیکود سعی دارد که منصب وزیر ارتباطات را به یکی از نزدیک ترین افراد به خود و طرفدارانش بدهد ‌و هدف او سیطره بر رادیو و تلویزیون "کان" (شبکه های رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی) و تمام رسانه ها است.

وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو همچنین قصد دارد که مشاور حقوقی کابینه را در اسرع وقت تغییر دهد.

به نظر می رسد که نتانیاهو می خواهد این امر را برای جلوگیری از ادامه محاکمه خودش به اتهام فساد و رشوه خواری انجام دهد.

لیبرمن همچنین اعلام کرد که نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی قصد دارد تا هرتسی هالوی، رئیس منتخب ستاد ارتش را به بهانه عدم همکاری در برنامه‌ هایش درخصوص ایران برکنار و شخص دیگری را جایگزین او کند.

وی گفت که یکی دیگر از نقشه های نتانیاهو سوزاندن همه برگه های "بن گویر" رئیس حزب "اوتسما یهودیت" و "اسموتریچ" رئیس حزب "صهیونیسم دینی" برای خلاص شدن از دست آنها قبل از انتخابات زودهنگامی است که خواهان برگزاری آن در آینده خواهد شد.

این مقام صهیونیست همچنین تاکید کرد که نتانیاهو نقشه ای سیاسی برای رهایی از اسموتریچ دارد. (اسموتریچ به دنبال دستیابی به وزارت جنگ است.)

وی گفت که نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی همچنین قصد ایجاد روابط دیپلماتیک با عربستان دارد.

نتانیاهو ۲۱ روز دیگر فرصت دارد تا کابینه‌اش را تشکیل دهد و اگر در این مدت موفق به این کار نشود می‌تواند ۱۴ روز فرصت بیشتری را درخواست کند و اگر در این ۱۴ روز نیز نتواند ترکیب کابینه‌اش را تکمیل کند، رئیس رژیم صهیونیستی می‌تواند فرد دیگری را به جای وی مامور تشکیل دولت کند.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه (۲۲ آبان) در محل اقامت خود با بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در کنست این رژیم دیدار و وی را رسما مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری حزب لیکود شامل احزاب راست‌گرا از جمله اتحاد اوتسما یهودیت-صهیونیسم دینی و احزاب حریدی شاس و اتحاد یهودیت توراتی است.

از زمان افشای فساد نتانیاهو و تشکیل دادگاه وی در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و در این مدت ۵ انتخابات برگزار شده است.

فساد اقتصادی نتانیاهو در کنار حضور صهیونیست های افراطی مثل بن گویر و اسموتریچ در ائتلاف پیروز انتخابات، از جمله چالش های داخلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جدید هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس