کد خبر 1438631
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
موساد پشت ادعای ضد ایرانی MI5 انگلیس

یک رسانه رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم پشت ادعای سرویس اطلاعات داخلی انگلیس مبنی بر تهدید ایران علیه این کشور بوده است.

به گزارش مشرق، شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم پشت ادعای سرویس اطلاعات داخلی انگلیس مبنی بر تهدید ایران علیه این کشور بوده است.

به نوشته پایگاه صهیونیستی «جِی‌ان‌اس» به نقل از این شبکه، موساد بود که به MI۵ درباره «تهدیدهای تروریستی» ایران علیه شهروندان و ساکنان بریتانیا اطلاع داد. به ادعای این گزارش، خبرنگاران از جمله اهداف اصلی «توطئه‌های» ایران بودند.

پیش‌تر «کن مک‌کالوم» رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس MI۵ مدعی شد که ایران مستقیماً از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خود علیه انگلیس تهدید ایجاد می‌کند. به ادعای وی، دستگاه‌های اطلاعاتی ایران دستکم ۱۰ بار برای ربودن یا کشتن شهروندان انگلیسی یا افراد ساکن در این کشور تلاش کرده‌اند.

در ادامه ادعاها و اقدامات ضد ایرانی لندن، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم در مصاحبه با یک رسانه سعودی ضمن دفاع از تشدید حفاظت لندن از شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال»، به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخت .

از زمان آغاز اغتشاشات اخیر در ایران، علاوه بر آمریکا، مقامات تعدادی از کشورهای اروپایی و انگلیس ضمن اظهارات مداخله‌جویانه، از اغتشاشگران حمایت کرده و به آتش اغتشاشات دمیدند. این کشورها به این روند غیرسازنده بسنده نکرده و تحریم‌هایی را نیز علیه تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند؛ تحریم‌هایی که واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و ایران نیز اقدام به تحریم تعدادی از اشخاص و نهادهای اروپایی و انگلیسی کرد.

روز دوم مهرماه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شد. البته این احضار نه یک بار، بلکه دو بار دیگر نیز به دلایل مختلف صورت گرفت و در این مدت سه بار به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس