کد خبر 1438637
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
اجراى يك كريدور در غرب تهران براى كاهش ترافيك

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: کریدور شمالی - جنوبی در غرب تهران می‌تواند پاسخگوی بخش قابل توجهی از ترافیک پهنه غربی پایتخت باشد.

به گزارش مشرق، سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت بر اجرای پروژه های شهری اظهار کرد : نباید به خاطر چند میلیارد هزینه تملک چند ملک، منابع چند صد هزار میلیاردی خود را در پروژه‌های شهری متوقف کنیم.

وی بیان کرد: سپردن اختیارات مورد نیاز به یک مجموعه مشخص، باعث ایجاد نظم و انضباط شده و پیگیری اصولی و درست اموری راکه سپرده شده‌اند، امکان‌پذیر می‌کند.

تشکری هاشمی گفت: با توجه به پرداخت هزینه‌های اساسی برای پروژه‌های عمرانی، انتظار می‌رود که مواردی مانند تملک چند ملک معارض، کل روند اجرای پروژه را با مشکل روبه‌رو نکند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، اطلاع دقیق از روند پیشرفت پروژه‌ها، رفع مشکل معارض‌های خدماتی و متعاقباً معارض‌های ملکی را حائز اهمیت دانست و گفت: اصولاً نباید بعد از راه‌اندازی قطعه پایه با مشکل خاصی روبه‌رو باشیم و تمامی مراحل پروژه باید به صورت پیوسته انجام شوند.

تشکری هاشمی با طرح پیشنهاد طراحی و اجرای یک کریدور شمالی - جنوبی در غرب تهران که می‌تواند پاسخگوی بخش قابل توجهیاز ترافیک پهنه غربی پایتخت باشد، افزود: افق نگاه ما باید معطوف به برنامه‌ریزی برای ادامه و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پیش‌بینی بودجه مورد نظر برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشد.

وی در خصوص مسائل و مشکلاتی که پروژه‌های بزرگ‌مقیاس برای اهالی محلات مجاور ایجاد می‌کند، بر انجام این پروژه‌ها به نوعی که حداقل مزاحمت را برای ساکنان آن محدوده موجب شوند، تأکید کرد و گفت: در بعضی مواقع، دسترسی محلی شهروندان به نقاط دیگرقطع می‌شود و گاهاً ایجاد فاصله فیزیکی مانند بزرگراهی که وسط یک محله اجرا می‌شود، حتی می‌تواند منجر به گسست اجتماعی شود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه قبل از اجرای پروژه، باید بررسی‌های لازم انجام شود که تا جای ممکن برای مردم مشکلی به وجودنیاید و لزوم اصلاح معایب و نواقص موجود در اسناد طرح‌های شهری به این منظور، افزود: چاره‌ای جز اتمام پروژه‌های بزرگ‌مقیاس نداریم، زیرا بهره‌برداری این پروژه‌ها می‌تواند به کاهش بار ترافیکی معابر شهری کمک کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اعلام اینکه در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس، دنیایی از کار نهفته و این پروژه‌ها از ایننظر که می‌توانند بخشی از مشکلات ترافیکی مردم را برطرف کنند، بسیار ارزشمند هستند، گفت: در شورای شهر، عهد بسته‌ایم تا به عنوان یار دوازدهم شهرداری تهران، تسهیلگر کارهایی باشیم که در جهت خدمت بهتر و بیشتر به مردم اجرا می‌شود.

تشکری هاشمی، وجود یک مرجع در مأموریت‌های عمرانی به موازات هماهنگی و همبستگی میان معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقلو ترافیک را مورد تأکید قرار داد و افزود: پایِ کارِ مردم بودن و در اولویت قرار دادن کارِ مردم از ویژگی‌های مدیرِ مردمی است.

نماینده مردم تهران در شورای شهر خاطرنشان کرد: روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی و به عنوان نمونه، فعالیت کارگاه شهید تندگویان، نشان‌دهنده اهتمام و جدیت موجود در حوزه فنی و عمرانی بوده و رضایت‌بخش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس