دیدار تیم های ملی ایران و انگلیس نمایه

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: ما هنوز می‌توانیم به این تیم ملی امیدوار باشیم تا نتیجه ای بگیریم که شکست سنگین مقابل انگلیس را از یاد همه ببرد.

به گزارش مشرق، حمید درخشان، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگویی، درباره بازی تیم ملی مقابل انگلیس، ایرادات ترکیبی و تصمیمات کی روش همچنین بازی بعدی با ولز اظهاراتی را مطرح کرد.

* نتیجه بازی تیم ملی مقابل انگلیس تا چه اندازه برای شما عجیب بود؟

واقعاً شگفت آور بود! اصلا باور نمی کردیم که تیم ملی به این شکل بازی کند. البته نباید از این موضوع چشم پوشی کرد که مسائل روحی روانی هم روی کار تیمی ما تأثیر داشت، اما نکات دیگری هم بود.

*چه نکاتی؟

ترکیب اولیه تیم ما ایراد داشت. متاسفانه ما از بازیکنانی در پستهایی استفاده کردیم که قبلا در آن پست ها جواب نداده بودند و با مدتی بود در این شرایط قرار نداشتند. از طرفی سیستم تیم هم ایراد داشت.

*خیلی ها معتقد بودند ایران نباید دفاعی بازی می کرد. نظر شما چیست؟

بله! وقتی ما می رویم تا فقط دفاع کنیم نتیجه ای غیر از این نمی توان انتظار داشت. برای اینکه ما وقتی زیر فشار بودیم نمی‌توانستیم خودمان را راحت از آن خارج کنیم. در واقع بیرون آمدن از زیر این فشار را بلد نبودیم یا تمرین نکرده بودیم. ما فقط رفته بودیم دفاع کنیم تا مثلاً گل نخوریم و بازی را صفر- صفر تمام کنیم اما همه چیز دست به دست هم داد تا با یک نتیجه ناراحت کننده بازی را به پایان برسانیم.

بلد نبودیم از زیر فشار انگلیس خارج شویم/ ایران هنوز شانس صعود دارد

*حضور کدام بازیکن در ترکیب تیم ملی برایتان غافلگیر کننده بود؟

قطعاً علی کریمی که می دانیم بازیکن خوبی است اما برای این بازی آماده نبود و باعث تعجب ما شد. شاید نفرات دیگری که در پست هافبک دفاعی داشتیم می توانستند در این بازی از ابتدا به میدان بیایند. کاش سعید عزت اللهی از اول در ترکیب بود و یا کنعانی زادگان به جای روزبه چشمی در پست دفاع بازی می کرد.

*به طور کلی بازی تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

ما اصلا بازی خوبی نداشتیم. مالکیت را کاملاً به حریف داده بودیم و پنج پاس سالم به یکدیگر ندادیم. نمی توانستیم از زیر فشار انگلیس بیرون بیاییم. در تیم ما فقط یک بازیکن فوتبال بازی کرد و او هم کسی نبود غیر از طارمی. بقیه رفع تکلیف می‌کردند.

*با این شرایط فکر می کنید می توانیم به این تیم برای بازی های آینده امیدوار باشیم؟

قطعا همین طور است. این موضوع شدنی نیست. بچه های تیم ملی توانایی این کار را دارند و فقط باید از نظر ذهنی برای دو بازی آینده آماده شوند.

بلد نبودیم از زیر فشار انگلیس خارج شویم/ ایران هنوز شانس صعود دارد

*شما جزو مخالفان تغییر اسکوچیچ بودید. فکر می‌کنید اگر او بود باز این نتایج رقم می خورد؟

نمیخواهیم به عقب برگردیم. الان وقت این حرفها نیست. کی روش مربی با تجربه ای است و قطعاً از نظر تجربی نسبت به اسکوچیچ بهتر است اما می‌توانست تصمیمات بهتری بگیرد. امیدوارم برای بازی بعدی اشتباهات بازی اول را تکرار نکند.

*درباره حریف بعدی تیم ملی چه صحبتی دارید؟

من بازی ولز و آمریکا را دیدم. آمریکا تیم خیلی خوبی است و فکر می‌کنم دو تیم قرص و محکم، انتظار بازی با ما را می کشند.

*تساوی این دو تیم تا چه اندازه به سود ما شد؟

قطعاً برای ما خوب شد. اگر یکی از آنها سه امتیازی می شد کار برای ما به لحاظ روانی سخت می‌شد. اما حضور دو تیم یک امتیازی این شانس را برای ما زنده نگه داشت که بتوانیم با یک تساوی و برد به صعود امیدوار باشیم. فقط امیدوارم در بازی با ولز فقط به فکر دفاع نباشیم. من تیم ولز را به دقت زیر نظر گرفتم. آنها از کناره ها خیلی خوب حمله می کنند و اگر راه نفوذ چپ و راست شان را ببندیم و با ضدحمله دروازه شان را به خطر بیندازیم تا بی محابا به ما حمله نکنند می توانیم به امتیاز گرفتن از این تیم امیدوار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مجید IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    4 0
    آقای روشن فکر. این رو آورده بودن با سیستم دفاعی بره بالا
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      5 0
      با تحلیل اقای درخشان اصلا شکست ایران از انکلیس یکی از شگفتی های بزرگ جام 2022 بود
    • محمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      آیا با پولی که ازمن دزدیده شده در بانک و بورس و دو دستی تحویل این مثلا در ظاهر فوتبالیست ها که کاملا مشخص با هزار و یک پارتی بازی در این تیم ملی هستند نه آیا واقعا انتظار برنده‌ شدن دارید فکر نکنم چون حکمت خدا این طوری نیست
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    4 0
    با این بازی کنان بعضاً الکلی به جایی نمی رسیم خودتان را خسته نکنید
    • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      آیا با پولی که ازمن دزدیده شده در بانک و بورس و دو دستی تحویل این مثلا در ظاهر فوتبالیست ها که کاملا مشخص با هزار و یک پارتی بازی در این تیم ملی هستند نه آیا واقعا انتظار برنده‌ شدن دارید فکر نکنم چون حکمت خدا این طوری نیست
  • CA ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 2
    يك همچين موقعي بايد دفاعي بازي ميكرديد
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    4 0
    جناب کارلوس کیروش : تیم تو که تو زرد از اب درامد بهتر است که از تیم اسکوچیچ استفاده کنی ! در تیم اسکوچیچ جائی برای حاج صفی و رامین رضائیان و محمدی وجود ندارد. از وحید امیری کاپیتان تیم ملی استفاده کنید.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      متاسفانه معلوم شد
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    5 0
    اینا کمتر گل بخورن صعود پیشکششون . این هم تیمی که این قدر روش مانور میدادن
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    3 7
    با طناب اینها نمیشود در چاه رفت. توروخدا حداقل با هیچ کشوری جنگ نکنید! ادعا هم نکنید حتی اگر قدرت دارید!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    در جام‌های جهانی قبل با دفاعی بازی کردن حداقل امتیاز را گرفتیم فقط مقابل بوسنی تهاجمی بودیم که آنهم سه گل خوردیم مربی فرانسوی عربستان خیلی کار بلده کاش آنو می‌آوردیم ولی تاج با کی‌روش بده بستان داره
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    کیروش دوازده سال با ماست قهرمان آسیا نشدیم دقیقا برای کمتر گل خوردن آنو آوردیم که ایروان به سنگ خورد بازم شانس آوردیم که انگلیس بیشتر فشار نیاورد و می‌توانست تعداد گلها دو رقمی بشه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    باختن چ فرقی میکنه چ ۶تا بخوری چ یکی هنوزم فرصت جبران هس انقد نا امید نباشید باخت به انگلیس طبیعی بود
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام - من به ایران و ایرانی عرق دارم- ولی می خوام بگم اگر 11 نفر فوتبالیست بچه های کوچه ما توی دروازه تیم ملی جمع می شدند اینقدر گل نمی خوردند
  • رهام IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    مشرق میدونم چاپ نمیکنی .مطلبی بگم میگن طرف بیگانه پرست هست .واقعیت در تکنیک بازی هست .انگلیس قوی تر هست .ببین قانون مورفی چی میگه هر خطای ممکن رخ خواهد داد.هیچ چیز به آن راحتی نیست که به‌نظر می‌رسه شما در کاری خطا انجام بدی قطعا نتیجه درستی دریافت نمیکنید .خوب حالا بکید روز ما نبود از این حرفها عوض این کارها ببینید انگلیس در ه تکنیک هایی از شما قوی تر و نقاط ضعف شما چیست در مورد سقوط یک جت و یا تعمیر موتور هواپیما باید احتمال خرابی قطعه برسی شود چون امکان بروز هر اشتباه نتیجه هولناکی دارد .واز میان قطعات باید علت سقوط را پیدا کرد و چرا ان قطعه معیوب شده اشتباه درکجا بوده از طرف خلبان یا خود هواپیما چون من خودم دانشجوی هوافضا هستم به این قانون واقف هستم فوتبال هم همینه وبه کشور و بزرگی یا کوچکی نیست وکشورهایی با وسعت بیشتر از ما عقبترن یا با وسعت کمتر پیشرفته تر ممکنه .باشند .به این چیزها نیست ممکنه در صنعتی ما جلوتر و در چیزی انها جلوتر المان پیشرفته تر هست شکی نیست اما در صنعت پرتاب ماهواره و موشک ما جلوتریم .درست میگم
  • معلم IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    کاش درخشان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود.کاش همه بازیکنان ما واقعا ایرانی بودند.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    راستی دروازبان استلال هم خداحافظی کرده
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    از تیم ملی مون دفاع میکنیم، هر چند ازشون بخاطر بعضی رفتارها و حرف ها.. گله مندیم! ان شاالله سلامت برگردند به وطن عزیزمون ایران.
  • حسین IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    عوامل زیادی در ناکامی تیم فوتبال دخیله،مربی که بدون حاشیه و بازحمت تیم رو به جام جهانی رسوند اون طور مورد بیمهری قرار گرفت،رسوندن تاج به ریاست فدراسیون با اون پرونده های مالی و فساد اداری و بازیکنانی که کمترین انگیزه ای برای برد نداشتند و فقط برای این اومدن تو زمین که با نخوندن سرود ملی و بی احترامی به پرچم کشور دهن کجی به حاکمیت کنند،وگرنه تیم ایران هیچ از تیمهای عربستان و ژاپن کمتر نبود و حتی در رنکینگ فیفا هم برتر از دیگر تیم های اسیایی بود ،کلا باید در هزینه کردن برای فوتبال و فوتبالیست ها تجدید نظر بشه ،اخر عاقبت پولهای بیحساب و کتابی که خرج یک مشت بچه لوس و ننر میشه همینه ،بازیکن تیم ملی باید شرف داشته باشه و در میادین ورزشی نماینده کشور و پرچمش باشه با توهین به سرود ملی و پرچم کشور نه بازیکنی محبوب میشه و نه اعتراض به جایی میرسه ،اعتراض بجای خودش ولی در میادین ورزشی ورزشکاران باید مانند سرباز برای کشورشون بجنگند،بازیکنان تیم انگلیس چنان سرود کشورشون رو با احترام و شور و اشتیاق میخوندند که کاملا مشخص بود برای برد اومدن ،باید کاپیتان تیم ملی عوض بشه ،اگر خواستار نتیجه گرفتن در دو بازی بعد هستیم باید همبستگی و احترام به مام میهن در دستور کار تیم باشه و با عوامل تفرقه افکن در تیم برخوردبشه.
  • محمد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    آیا با پولی که ازمن دزدیده شده در بانک و بورس و دو دستی تحویل این مثلا در ظاهر فوتبالیست ها که کاملا مشخص با هزار و یک پارتی بازی در این تیم ملی هستند نه آیا واقعا انتظار برنده‌ شدن دارید فکر نکنم چون حکمت خدا این طوری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس