کد خبر 1438798
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
ارتباط بی حسی پاها با بیماری قلبی

بی حسی پاها بسیار رایج بوده و برای همه ی ما اتفاق افتاده است اما به دلیل اینکه پا قلب دوم است برای بسیاری افراد بی حسی پاها نگران کننده است.

به گزارش مشرق، اکثر افراد ممکن است با مشکلاتی مانند درد قفسه‌ سینه مواجه باشند اما متخصصان اعلام کرده‌اند که مشکل در قفسه سینه و قلب ممکن است کل بدن را درگیر کند و بهتر است از این قسمت بیش از بقیه مراقبت کنید. سلامت قلب ممکن است به خاطر عوامل مختلف دچار مشکل شود و خودش را با علائم متفاوتی نشان دهد.

اگر متوجه بی حسی در پا شدید، حتماً چکاپ قلب را انجام دهید. این علائم در قلب ممکن است به قسمت های دیگرِ بدن مانند دست و پا هم برسد که باعث بی حسی در قسمت ساق پا یا کف پا هنگام استراحت می شود. علت هم این است که رگ های خونی که خون را از قلب به دیگر قسمت‌ های بدن می برند؛ باریک می شوند و خطر حمله قلبی افزایش پیدا می‌ کند و علت هم معمولا افزایش سطح کلسترول و وجود پلاک‌ های چربی در دیواره رگ‌ ها است که باعث می ‌شود جریان خون به خوبی حرکت نکند.

علائم دیگر مشکل قلبی همراه با بی حسی پاها

علائم دیگری هم هستند که ممکن است نشان دهنده حمله قلبی باشند که علاوه بر بی حسی در پا هنگام استراحت، ممکن است متوجه شوید که کف پا و ساق پای تان ضعیف،‌ رنگ پریده، یا خیلی خنک شده است. اگر متوجه شدید که رشد ناخن انگشت های پا یا موهای زائد در قسمت ساق پا خیلی آرام شده‌ اند و پایتان پرش دارد یا سوزش را در این ناحیه احساس می کنید که بهبود پیدا نمی کند یا این قسمت رنگ پریده است، باید به پزشک مراجعه کنید. معمولا در چنین حالتی همراه با ساق پا؛ لگن، ران و عضلات پا هم هنگام پیاده‌روی و بالا رفتن از پله ها درد می گیرند.

ارتباط بیماری شریانی محیطی با حمله قلبی

طبق اطلاعات موجود در سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیماری شریانی محیطی، شما را در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد که باعث سکته های قلبی خواهد شد. باید سعی کنید که با تغییر رژیم غذایی، ترک سیگار، کنترل فشار خون و مدیریت سطح قند خون و کلسترول؛ این وضعیت را بهبود ببخشید و حتما برنامه ورزشی منظم داشته باشید.

بعضی از دارو ها نیز می تواند به درمان این وضعیت و کاهش خطر حمله قلبی و سکته کمک کند. پزشک ممکن است در بعضی از شرایط به شما اسپیرین پیشنهاد کند تا از مشکلات جلوگیری شود اما بهتر است که خودسر، کاری نکنید.

دیگر دلایل بی حسی پاها

البته علت های دیگری هم برای بی حسی پا وجود دارد. بهتر است که اول آزمایش دهید و متوجه شوید که به بیماری شریان محیطی مبتلا هستید یا خیر. در غیر این صورت ممکن است علت های زمینه ای دیگر وجود داشته باشد که باعث بی‌ حسی پاهای تان می‌ شود. بیش از 70 درصد بیماران دیابتی ممکن است که این وضعیت را تجربه کنند.‌ 40 درصد از افرادی هم که شیمی درمانی می شوند و 30 درصد افراد مبتلا به ایدز و بعضی از افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی، کلیه، کبد یا مصرف کننده‌ های بعضی از دارو ها ممکن است با بی حسی دست و پا مواجه شوند.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس