آمریکا وعده متعهد بودن به حمایت از اغتشاشگران در ایران را داد

کاخ سفید در تداوم دخالت در امور داخلی ایران با پشتیبانی از ناآرامی ها، وعده واهی حمایت از اغتشاشگران را داد و مدعی تعهد دولت جو بایدن در این زمینه شد.

به گزارش مشرق، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی گفت که آمریکا نگران تشدید سرکوب اغتشاشات و آشوب ها در ایران است.

وی اغتشاشگران را معترضان مسالمت جو خواند و ادعا کرد: آمریکا عمیقا نگران تشدید سرکوب معترضان مسالمت جو در ایران است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه حمایت از اغتشاشگران مدعی شد ما به‌ ویژه نگران گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری هستیم که نشان می‌دهد حکومت ایران تاکنون صدها نفر را کشته است.

وی با بیان این ادعا که دولت بایدن در همراهی با مردم ایران متعهد است، مدعی شد: ایران آزادی‌های اساسی را از مردم خود سلب کرده و با ارعاب، زورگویی و خشونت امید نسل‌های متوالی را به باد داده است.

وی اذعان کرد که واشنگتن به فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و مدعی شد ما همچنان از همه ابزارهای موجود برای پیگیری پاسخگویی استفاده خواهیم کرد.

آمریکا از آغاز حوادث ایران، تمام تمرکز خود را بر حمایت از این آرامی ها گذاشته است و به رغم این ادعا که به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست، اما نشست هایی را با مخالفان جمهوری اسلامی ایران داشته و با علم کردن چهره های مدعی حقوق بشر و مخالف جمهوری اسلامی ایران، از برهم زنندگان نظم عمومی و اغتشاشگران علیه امنیت ایران حمایت کرده است.

دولت جو بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، در مجامع بین المللی با ادعای حمایت از مردم ایران و رعایت حقوق بشر، از مخالفان جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کرده و تاکنون به این بهانه تحریم هایی را نیز علیه برخی مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است.

دولت بایدن همچنین در صدد است عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را به همراه متحدانش سلب کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا با انتشار بیانیه ای در تداوم دخالت های دولت بایدن در امور داخلی ایران ادعا کرد: عمیقا نگران گزارش‌های منتشر شده که حاکی از بازداشت های دسته‌ جمعی، محاکمه‌های ساختگی و اکنون حکم اعدام برای معترضانی که خواسته های مشروعی را از دولتی طلب می کنند که به‌طور سیستماتیک کرامت و آزادی اولیه را از مردمش سلب می‌کند، هستیم .

مشاور امنیت ملی دولت بایدن که این روزها همچون دیگر سیاستمداران آمریکایی و غربی بر ناآرامی ها در ایران متمرکز شده و دیدار با مخالفان و مدعیان حقوق بشر را در دستور کار خود قرار داده اند، در تداوم حمایت از اغتشاشات و ژست های حقوق بشری مدعی نگرانی وضعیت زندانیان شد .

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفت: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 0
    مگه توی چهل سال گذشته متعهد نبودین؟ کاری از دستتون بر نمیاد وگرنه یک ثانیه درنگ نمیکردین. بایدن هم مثل قبلی ها میره جهنم و جمهوری اسلامی کماکان باقی ست
  • علی افصحی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    چقدر امریکا مشمئز کننده و پلشت شده که کارش رسیده به تعهد نسبت به حمایت از چند ازاذل و اوباش که به شنیع ترین اعمال دست می زدند که با جهاد بسیجیان و امنیت آفرینان بساطشان جمع شد و الآن کارشان محدود شده به چهار نفر با سه خودرو که در خیابان منتهی به دانشگاه کردستان راه بند ییاورند تا شاید باز آشوب را شعله ور کنند اما در یک لحظه همه این چهار اراذل دستگیر و ملزومات ویرانی به همراهشان نیز با خودروها توقیف می شود.به این خانم سخنگو کسی از روی خیر خواهی بگوید بابا این قدر در دام کلاهبردار چون خودنان که همه دله دزدند نیفتید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس