کد خبر 1439094
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
از پریروز تا پس‌فردا

غرب امروز می‌خواهد ایران را با گروگان گرفتن ذهن دیروز و فردای ایرانیان در پیچیده‌ترین عملیات جنگ روانی گرفتار کند.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:

۱- اخیرا کتابی تحت عنوان «از پریروز تا پس‌فردا» به قلم آقای جلال سبحانی به مناسبت روز جهانی فلسفه منتشر شده است. این کتاب کندوکاوی در حیات فکری به‌ویژه تفکر و اندیشه سیاسی دکتر احمد فردید است.

فردید یکی از بزرگترین فیلسوفان معاصر کشورمان است که اندیشه فلسفی او بر شماری از روشنفکران و نخبگان و حتی مبارزان سیاسی و نویسندگان معاصر سایه افکنده است.

جلال سبحانی در کتاب «از پریروز تا پس‌فردا» می‌نویسد «احمد فردید به ولایت معصوم باور داشت و امام عصر (عج) را مأمور تأسیس این ولایت از طرف خداوند می‌شمرد. او انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی را پیش‌درآمد تحقق امت واحد جهان با رهبری امام عصر (عج) می‌دانست.»

فردید برای تاریخ، پنج مرحله قائل است؛ پریروز ، دیروز ، امروز ، فردا و پس‌فردا . او می‌گوید : بحران‌های عصر حاضر، بشر را برای تشکیل یک امت واحده آماده می‌کند و آن‌هم موجب ورود بشر به عصر پس‌فردا شده و ظهور را به دنبال خواهد داشت.

فردید انقلاب اسلامی را آغاز نسخ ادوار تاریخی ، طرد ولایت شیطانی ، زمینه‌ساز ظهور ولایت علوی و مهدوی می‌داند و نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه را بسترساز این ظهور می‌کند.

۲- تمام تلاش غرب به‌ویژه آمریکا و انگلیس با اخلال در حافظه تاریخی ملت ما بر این امر متمرکز شده که ملت نفهمد پریروز کجا بوده، دیروز بر او چه گذشته است امروز در کجای تاریخ ایستاده و فردا به کدامین وادی حیات تاریخی خود گام خواهد گذاشت و از همه مهمتر پس‌فردای تاریخ به کجا رهسپار می شود.

آثار قلمی زیادی تولید شده که نگذارد ملت به این ادراک برسد که ۱۰۰ سال پیش در مشروطه چه گذشت و تاریخ دوران پهلوی چگونه بود؟ ریشه‌های انقلاب اسلامی با تکیه بر خودآگاهی ملی به رهبری مراجع به‌ویژه امام (ره) چگونه از پس حوادث پریروز و دیروز اینقدر محکم و پابرجا به اینجا رسیده است.

امروز تمام تلاش غرب آنهم پس از ترقه‌بازی در بیابان‌های اطراف مرزهای ایران و خیابان‌های کشور این است که نگذارد مصلحان سیاسی که در اندازه عمل به رسالت انبیا و اولیای الهی در تاریخ ما ظاهر شده‌اند پیام الهی آنها به گوش جهانیان وحتی به گوش نسل کنونی و نسل فردای ایران برسد.

غرب می‌خواهد ایران دیروز را سیاه و تاریک و ایران فردا را بن‌بست و ناامیدکننده تصویر کند. این تصویر را بر امواجی از دروغ ، تحریف و جعل به جامعه ما حقنه کند. آنها امروز سرگرم یک جنگ جهانی رسانه‌ای برای تصویرسازی «دیو» از ایران اسلامی و «پری» ازغرب هستند.

غرب امروز می‌خواهد ایران را با گروگان گرفتن ذهن دیروز و فردای ایرانیان در پیچیده‌ترین عملیات جنگ روانی گرفتار کند. اما هرچه جلوتر می رود خود بیشتر گرفتار می‌شود.

۳- غرب نیک می‌داند ملت ایران سوار قطاری شده که با «آگاهی» «آزادی» و «هوشمندی» از سراب رویای اروپایی و آمریکایی عبور کرده است.این قطار با مسافرانش به سرعت به سوی یک رستاخیز روحی و معنوی و برپایی حکومت الهی در جهان پیش می‌رود.

سونامی دروغ ،تهمت، جعل و تحریف که ‌آمریکا علیه ایران راه انداخته است مأموریت دارد، گذشته ، حال و آینده ایران را بیرحمانه شخم بزند و بذر خشونت ، بیرحمی ، اغتشاش و آشوبگری بکارد. همه این تلاش‌ها برای این است قطار پیشرفت ملت ایران نتواند از گردنه‌های صعب‌العبور تاریخ معاصر به سلامت عبور کند.

۴- تمرکز شعارها و فشارها در فتنه اخیر به سمت و سوی ولایت فقیه و مصداق آن ریشه در چنین رویکردی دارد.این راهبرد یک کپی‌برداری ناشیانه از راهبرد سیاسی عمال اموی و عباسی پس از رحلت پیامبر اعظم (ص)است. امویان و عباسیان لعن ، نفرین و توهین به علی (ع) و خاندان وی را به صورت یک گفتمان سیاسی مسلط توأم با خشونت و کشتار بیرحمانه و کشتار حداکثری پیش می‌بردند، اما نتوانستند یاد پیامبر اعظم (ص)، علی (ع) و خاندان او را در تاریخ محو کنند.

انقلاب اسلامی از میان هیاهو و داد و فریاد گرد وخاک فضای غبارآلود قرن‌ها که چنین حقیقتی را می‌پوشاند سربرآورد و امروز چون خورشیدی فروزان همزمان در پنج قاره جهان نورافشانی می‌کند.

دشمن امروز درایران بر چهره مردی خاک می پاشد که چهره او چون خورشیدی در جهان می‌درخشد و روز به روز انوار نورانی تفکر رهایی‌بخش او به اذهان پاک روشنفکران ، متفکران ، نخبگان و آزادگان جهان بیشتر راه پیدا می‌کند.

۵- غرب امروز همه ظرفیت خود را روی میز گذاشته است تا سرزمین ایران را تجزیه و تکه‌تکه کند تا جلوی جغرافیای نفوذ آن را بگیرد.

امروز غرب نیک می‌داند جغرافیای ایران اسلامی، ایران فرهنگی، ایران انقلابی، ایران نظامی و سیاسی محدود به جغرافیای طبیعی آن نیست. «ایران قوی»، آمریکا و اروپا را سخت عصبانی کرده است.

آنها طاقت شنیدن پیشرفت‌های محیرالعقول علمی ایرانیان را ندارند. غرب امروز با وجود تکیه بر زرادخانه‌های هسته‌ای در برابر قدرت نظامی ایران زانو زده و کرکره حمله نظامی به ایران را پایین کشیده است.

آنها خوب می‌دانند که تیری که امروز ما شلیک می‌کنیم ممکن است پس از گذشت سی و چند سال به هدف بخورد. این را در مرگ سلمان رشدی آنهم پس از گذشت هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران در قلب نیویورک تجربه کرده‌اند.

۶- امروز در ایران یک دولت قوی و مقتدر با رهبری هوشیار و همیشه در صحنه با ملتی شجاع و بصیر و دست به ماشه مستقر است. امروز جایگاه ایران در منطقه و جهان استوارتر از همیشه است .

فردا مطمئنا بهتر از امروز است و پس‌فردا قطعا در حال و هوای فضای ظهور بهتر از همیشه خواهد بود. قداره‌بندان غرب و خون‌آشامان غرب نمی‌توانند جلوی این سیر شتابان تاریخی را بگیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم اصفهان فرمودند : «رونق و پیشرفت جمهوری اسلامی، منطق دموکراسی لیبرال غربی‌ها را باطل کرده است. غرب از پیشرفت ایران، ناراحت و عصبانی است. غرب با منطق دموکراسی لیبرال، دنیا را غارت می‌کند.»

علت دشمنی آمریکا با ملت ایران که امروز دست به ترور و خشونت برده ، این است، ایران دیروز، امروز و فردا جلوی غارتگری آمریکا را در دنیا گرفته است. ملت ایران تا پایان نابودی امپریالیسم در جهان با منطق غارتگری آمریکا مقابله خواهد کرد.ملت ایران در دوقطبی پیشرفت – توقف در قطب پیشرفت ایستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گناهکار کتابخوان IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    7 5
    نکات خوبی بود. تشکر.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 1
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    1 0
    بسیار متین و منطبق بر بیانیهٔ گام دوم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس