کد خبر 1439376
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
در نشست ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل چه گذشت؟

این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق و ۲۲ رأی مخالف و ممتنع (۶ مخالف و ۱۶ ممتنع) به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری هستند که به این قطعنامه رأی منفی دادند.

به گزارش مشرق، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز یک قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده، به رأی گذاشت و تصویب کرد.

تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با تشکیل یک «هیأت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر است.

این قطعنامه با ۲۵ رأی موافق و ۲۲ رأی مخالف و ممتنع (۶ مخالف و ۱۶ ممتنع) به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری هستند که به این قطعنامه رأی منفی دادند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رأی ممتنع داده‌اند.

از اتهامات حقوق بشری کشورهای غربی به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها انتقاد به عمل آمده است.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که کشورهای غربی خود به دلیل به راه انداختن جنگ‌های غیرقانونی در سایر کشورها، تحریم ملت‌ها با سوءاستفاده از سلطه خود بر نظام‌های مالی دنیا، عدم اندیشیدن راهکاری‌هایی برای توزیع عادلانه ثروت، تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها، کودتا در سایر کشورها برای روی کار آوردن حاکمان مستبد و بسیاری موارد دیگر با انتقادهای جدی در زمینه حقوق بشر رو به رو هستند.

چین قبل از رأی‌گیری متممی را برای اصلاح متن قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد که رأی نیاورد. این متمم خواستار حذف بخشی از متن قطعنامه بود که خواستار تشکیل یک «هیئت حقیقت‌یاب» برای تحقیق درباره حوادث داخل ایران بود.

در این نشست ضدایرانی در حالیکه بسیاری از کشورهای غربی سعی داشتند ایران را به نقض حقوق بشر متهم کنند، کشورهای دیگر از معیارهای دوگانه این شورا انتقاد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    7 3
    از عضویت سازمانهای بی خاصیت بین المللی خارج شوید الان هم مواظب باشید سازمان بیوتروریستی بهداشت جهانی به شدت مشغول برنامه ریزی برای ویرانی ملتها است بابصیرت ها کجا هستند؟
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 2
      شما دیگه کی هستین؟؟؟؟؟؟؟ جهالت برای شما تعریف حساب میشه
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 2
    چرا علیه عربستان و اسراییل قطعنامه صادر نمیشه.؟چرا اروپایی ها به دلیل حمله به فرهنگ و تاریخ و دین اسلام ایرانیان مورد مواخذه قرار نمیگیرن.؟چرا انگلیس بخاطر استعمار و برده داری و نژادپرستی برعلیه پش قطعنامه صادر نمیشه؟همین هفته قبل چندین نفر رو در عربستان گردن زدن که نوجوان بودن.ما باید با ساخت موشک قاره پیما و کلاهک هسته ای تبدیل به یک ابرقدرت موشکی و هسته ای بشیم.مقابل غرب فقط زور جواب میده.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 2
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اروپا
  • مصطفی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 1
    اینا دارن میان سرشاخه هاشون رو از تو زندان آزاد کنند.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ایران بهتره از عضویت سازمان ملل خارج بشه تا مشت محکمی به دهن اجانب زده باشه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    پوتین الان کجاست ؟!!!
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    شورای دروغین حقوق بشر از وضعیت کودکان افغانستانی ، سوریه ای ، فلسطینی ، افریقایی و... خبر دارد ؟
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    کره جنوبی و ژاپن دو قلاده به گردن امریکا
  • سامان IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    قطعنامه ضد جمهوری اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس