کد خبر 1440180
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
گوشی

اگر سرعت اتصال ۵G عامل کلیدی در انتخاب و خرید گوشی هوشمند برای شما است، آخرین مطالعه Ookla باید برایتان جالب باشد.

به گزارش مشرق، با توجه به پذیرش رو به رشد ۵G در جهان، یک مطالعه اخیر پنج گوشی هوشمند برتر از نظر سرعت ۵G در هر کشور را فهرست کرده است. این نتایج اغلب تلفن‌های رده بالا را در کانون توجه قرار می‌دهد.

وب سایت معروف Speedtest.net توسط Ookla که به ما امکان می‌دهد سرعت اتصال دستگاه‌های خود را ارزیابی کنیم، گزارشی را درباره گوشی‌های با پشتیبانی از ۵G را منتشر کرده است. این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ داده‌هایی را در ۱۰ کشور با بیشترین درصد دستگاه‌های تلفن همراه متصل به ۵G جمع آوری کرد تا مطالعه‌ای را انجام دهد. برزیل، چین، آلمان، ژاپن، فیلیپین، آفریقای جنوبی، تایلند، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و ویتنام کشورهای منتخب هستند. متأسفانه همه کشورها در این لیست گنجانده نشده اند.

لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های جدید دستگاه مانند آیفون ۱۴، سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ و گوگل پیکسل ۷ در روزهای مختلف در بازارهای منتخب عرضه شدند و ممکن است در تجزیه و تحلیل سه ماهه سوم ۲۰۲۲ لحاظ نشده باشند.

معرفی پرسرعت‌ترین گوشی‌های ۵G

نتایج مشابهی در ایالات متحده یافت شد، جایی که دو دستگاه آیفون ۱۴ پرو در رتبه اول قرار دارند. به دنبال آن سه گوشی هوشمند سامسونگ، از جمله Galaxy Z Fold ۴ قرار دارند. Sony Xperia یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در ژاپن است، در نتیجه، Xperia ۱ II ۵G رتبه اول را در رتبه بندی کسب کرده است. با سرعت متوسط دانلود ۲۲۴.۶۸ مگابیت بر ثانیه به راحتی رقبا را شکست می‌دهد.

معرفی پرسرعت‌ترین گوشی‌های ۵G

نه کشور از ده کشور مورد بررسی در این گزارش حداقل یک گوشی هوشمند اپل یا سامسونگ در بین پنج گزینه برتر دارند. تنها یک استثنا وجود دارد و آن چین است. OnePlus ۹، ۵G با سرعت متوسط دانلود ۳۴۹.۱۵ مگابیت بر ثانیه در صدر جدول بازار چین قرار دارد. چهار دستگاه باقی مانده همگی گوشی‌های هوشمند هوآوی هستند.

معرفی پرسرعت‌ترین گوشی‌های ۵G

چین یکی از دو کشوری است که سرعت متوسط ۵G آن بیش از ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. برزیل، یکی از کشورهای شرکت‌کننده در این مطالعه، بالاترین سرعت متوسط دانلود ۵G را با ۳۵۸.۳۹ مگابیت بر ثانیه داشت. هنگام استفاده از Motorola G ۵G Plus. یک گوشی میان رده، مانند Poco X۴ Pro ۵G رتبه دوم است.

از این تحقیق می‌توان چند نتیجه گرفت اپل و سامسونگ همچنان پرکاربردترین برندهای تلفن هوشمند ۵G در سراسر جهان هستند. سریعترین سرعت ۵G جهان در حال حاضر در دو کشور موجود است: یکی در آمریکای جنوبی و دیگری در آسیا.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس