کد خبر 1440532
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه

در پی اظهارات مداخله جویانه و غیر مسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، هانس ادو موتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش مشرق، در پی اظهارات مداخله جویانه و غیر مسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، هانس ادو موتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن محکوم کردن اظهارات غیر مسئولانه مقام آلمانی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به رویکردهای مخرب آلمان در قبال تحولات داخلی ایران را به سفیر ابلاغ کرد.

مقام وزارت خارجه کشورمان مسئولیت پیامدهای ناشی از تداوم اینگونه اظهارات و اقدامات غیرسازنده بر آینده روابط دو کشور را متوجه طرف آلمانی دانست.

وی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عزت و اقتدار و بر اساس منافع و مصالح ملی، مواضع و اقدامات طرف‌های مقابل را رصد کرده و پاسخ متناسب را خواهد داد.

سفیر آلمان در پاسخ، اظهار داشت که در اولین فرصت پیام جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

در این دیدار یادداشت اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز به سفیر آلمان تحویل داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 5
    شما همه سفرا را احضار کنید خیال همه را راحت کنید همه سفرا و کشور ها بد هستند
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 0
      میشه نظرندی.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 0
      از نظر غربگرا تمام دنیا فقط خلاصه شده در غرب
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    سفیر آلمان در پاسخ، اظهار داشت که در اولین فرصت پیام جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد. هر موقع هر سفیری احضار میشود همین جمله را بکار میبرد. خوب آخر سر به اینجا ختم می‌شود یا بایست یک جواب قانع کننده از طرف دولتشان ارائه بدهند یا نه؟
  • حسين DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    آلمان ،فرانسه ،انگليس ،و پاره ائى از كشورهاى اتحاديه اروپا تمامى خطوط قرمز ديپلماسى را زير پا گذاشتند و بايد دستگاه ديپلماسى حداقل سفراى اين كشورها را بخاطر دخالت مستقيم و آشكار در امور داخلى ايران و همكارى همه جانبه و صد در صدى با اغتشاشات و اغتشاشاگران از كشور اخراج نموده و سفراى خودمان را هم از اين كشورها احضار كنيم،مطمئن باشيد تمامى اين كشورها به عسل خوردن ميافتند اگر چنانچه باهاشون برخورد قاطعى صورت بگيره،آيا دستگاه فشل ديپلماسى ما اين جرئت و جربزه رو داره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس